alexa
Age of Empires III ( PC )
Age of Empires III, Ensemble Stüdyoları'nın geliştirilip, Microsoft tarafından yayınlanmış, gerçek zamanlı strateji oyunudur. 2005'de Amerika ve Avrupa'da piyasaya sürülmüştür, Age of Empires Serisinin son oyunudur. PC oyunu kargo ile gönderilecektir.
317
Rehber
orkun e.
20 Aralık 2014 14:24
-Strateji ve Taktik Öneriler- 

Strateji ve taktik nedir? 

Ben Aeo3'ü satranca benzetirim, Max Euwe'nin sözlerine kulak verirsek ''Strateji düşünmeyi,taktik gözlemi gerektirir'' çok daha kolay ayırd edebilirz strateji ve taktik kavramının farkını. Kısacası strateji sizin uzun vadeli ana planınız, taktik ise uygulayışınız olacaktır.. Yani strateji çok büyük bir önem arz eder ne kadar sağlam bir stratejiniz varsa o kadar başarılı olursunuz çünkü çürük bir ana planı ne kadar başarılı uygularsanız uygulayın elde ettiğiniz sonucun başarısı planın güç derecesinden öteye geçemeyecektir.. 

Öyleyse giriş konumuzu iki ana başlığa ayırıyoruz; 
-Strateji 
-Taktik
 


-Strateji- 

Stratejiniz kaça kaç bir oyun oynadığınız, karşıdaki ülkeler, dost ülkelerinizin hangileri olduğuna göre bir sürü detaya göre ayrıntılı bir biçimde şekillenir..Ama sonuçta genel bir stratejiniz vardır ve ancak şartların netleşmesiyle daha ince ve özel bir strateji şekillenmeye başlar..Aytıntılar üzerine oluşturulması gereken ana planlar hakkında bilgiler bir sonraki eklemeyle daha net bir hal alacaktır.. 


Arkadaşlarla beraber oynarken genelde oyunlarda nomad modu yani göçebe moduyla başlarız ki daha stratejik ve kaliteli oyunlar oynayabilelim, amaç şudur savunması kolay, daha sık yerleşim yerleri oluşturarak takımın manevra kapasitesini güçlü kılmaktır. Town centerlarımızı haritanın sınırlarına ve birbirimize yakın şekilde inşa ederek; kolayca sur çekilebilecek, takımca savunulması gereken şehir çevresini en aza indirgeyecek pozisyonda bir bölge kurarız.. Size de aynısını tavsiye ederim.. 

Teke tek oyunların dışında takım oyunları adına; ittifakınız içinde her kişinin belli başlı görevleri olmalıdır.. 

Savunma işleriyle ilgilenen, saldırı işleriyle ilgilenen, ve destek sağlayan; her iki tarafa askeri açıdan destek veren ve ekonomi açısından da takım arkadaşlarından biraz daha oyun sonu (lately game) odaklı bir ekonomi kuran kişi olarak 3 tip görev olabilir.. 
2v2 de saldırı, savunma ve lately ekonomi kuran olarak daha geniş görevlere sahip 2 tip olabilir. 

-Saldırı ağırlıklı tip.. 
Takımın mutlaka bir erken saldırı gücü kurup karşı tarafı rahatsız eden ve takımca oyun sonuna yönelik ekonomi kurup oyun sonun daha erken ve haliyle etkin oynamalarına izin vermeyerek ağır ve erken yenilgilerin önüne geçebilmek mümkündür..Bunun için ekonominin erkenden ivmelenmesine odaklanmadan hızlı bir gelişimle kısa sürede asker basılması şarttır.. Ve çok hızlı şekilde ilk çıkan birimlerin önceden herolarla ve scoutlarla keşfedilmiş bölgeler sayesinde karşı tarafın bölgesine geçirilmesi ve en zayıf bölgelerden girilip işçileri rahatsız etmek ve zaiyat verilmesi gerekir.. Bu birimlerin iyi yönetilmesi şarttır kayıp verilmeden, gerek yeni birimlerle takviye edilip saldırının devamı, eğer uygun ortam yoksa da geri çekilebilir,tamamen geriye çekmekten ziyade trading postların hizasında konumlandırılabilir.. Bu görevi üstlenen kişinin oyun ortasına yönelik yeterli sayıda, dengeli ve kaliteli(zırhları ve saldırı güçleri güçlendirilmiş) bir orduyu da hazır etmesi şarttır, tekrardan saldırıyı geciktirmeden yapabilecek durumda ve zira karşı tarafın saldırısı ağır basarsa savunmada etkin olabilmek adına önemli bir safhadır özellikle yıkımları engellemek özellikle bazı durumlarda ağır topçu birimlerini şehirden daha ileride karşılamak onları koruyan birimlerle çarpışmadan kaçınarak bu topçu birimlerinin yok edilmesi gerekebilir (Bunu yapmak için anti artilery birimlerinin tercihi gerekir, range ve hızlı olmaları daha makbuldur), ve sur kurulmadan önce fazla sayıda atlı bulunduran birimlerle ekonomiye yani işçilere yönelik saldırıları engelleyebilecek güçte olmalıdır.. (özellikle rusların oprichniks denen birimleri işçilere ekstra damage vururlar manevra hızları da yüksektir. Bu tarz saldırılar için oldukça uygundur.) 

Bunun için neler yapılması gerektiğini bir sonraki bölümde, önümüzdeki günlerde ekleyeceğim ayrıntılı bilgilerle rahatlıkla kavrayacaksınız 

-Savunma ağırlıklı tip.. 
Nasıl siz erken bir saldırıyla karşıyı yokluyorsanız onlarda sizi yoklayacaktır, yoklamalıdır.. O yüzden savunmayı üstlenmiş kişi de yine ekonomiden fedakarlık ederek erken bir savunma ordusu kurmalıdır. Kuleler kurmaktan ziyade takımın tamamını koruyacak güçte bir ordu kurma peşinde olmalıdır, surların bir süre kurulamayacağı bir gerçek olduğundan manevra gücü yüksek olmalıdır yani erkenden yaya birimi daha çok yayalara avantajlı olan ve olabildiğince erken atlı birimi uzaktan vuran birimin önceliği daha yüksektir.Nedeni ise genelde atlılara karşı etkin olmaları ve daha kullanışlı bir savunma birimi olmalarıdır, gelen orduya vur kaç yapabilmeleri ve yerleşim yerlerinin hareket kabiliyetlerini kısıtlamalarına rağmen süngü mesafesi saldırmak zorunda olmayışları pek alan sıkıntısı çekmemelerini sağlayacaktır.Yeterli erken savunmayı sağladıktan sonra ekonomiyi de güçlendirerek ordusunu denge, miktar ve kalite(zırhları ve saldırı güçleri güçlendirme) açısından geliştirmelidir. 


-Destek veren tip 
Oyun başında sanki oyunda asker yokmuş gibi sadece ekonomiye ağırlık verip yüksek ivmeli bir ekonomi yaratma peşinde olmalıdır. Market kurup ekonomik geliştirmeler ve işçi basımını hızlandırmak için gereken ayarlamaları yapmalıdır. Oyun ortasına yaklaşırken dengeli bir orduyu hızla yetiştirmeye yönelmelidir genelde fazladan barack stable ve artilery binalarıyla kısa sürede ordusunu da kurmalıdır.. Diğer görevleri üstlenen arkadaşlarına gerekli anlarda mali destekte bulunmalıdır.. Son çağa hızlı geçerek son ekonomik geliştirmeleri erken yaparak ekonomisini en kısa sürede en üst güce yükseltmesi de önemlidir, tabi bu görev daha çok oyun gidişatına bağlıdır.. 
Özellikle oyun başında odun ihtiyacını uzaktaki kaynakları tüketerek elde etmelidir böylece karşı tarafın alan üstünlüğünü aldığı durumlarda gerekecek olan odunu şehrin içinde kısa sürede odun kaynaklarının biteceği gerçeğini göz önüne alırsanız çok zor elde edeceksiniz deposunu aldığı görev gereği fazla odunla doldurması mühimdir.. 
Not: Mali desteği yaparken belli bir miktarın da transfer ücreti olarak ziyan olduğunu unutmayarak gereken destekleri parça parça değil tek seferde yüksek miktarlarda yapması daha mantıklıdır 
Ali Bera İ.
21 Aralık 2014 17:13
orkun e.
-Strateji ve Taktik Öneriler- 

Strateji ve taktik nedir? 

Ben Aeo3'ü satranca benzetirim, Max Euwe'nin sözlerine kulak verirsek ''Strateji düşünmeyi,taktik gözlemi gerektirir'' çok daha kolay ayırd edebilirz strateji ve taktik kavramının farkını. Kısacası strateji sizin uzun vadeli ana planınız, taktik ise uygulayışınız olacaktır.. Yani strateji çok büyük bir önem arz eder ne kadar sağlam bir stratejiniz varsa o kadar başarılı olursunuz çünkü çürük bir ana planı ne kadar başarılı uygularsanız uygulayın elde ettiğiniz sonucun başarısı planın güç derecesinden öteye geçemeyecektir.. 

Öyleyse giriş konumuzu iki ana başlığa ayırıyoruz; 
-Strateji 
-Taktik
 


-Strateji- 

Stratejiniz kaça kaç bir oyun oynadığınız, karşıdaki ülkeler, dost ülkelerinizin hangileri olduğuna göre bir sürü detaya göre ayrıntılı bir biçimde şekillenir..Ama sonuçta genel bir stratejiniz vardır ve ancak şartların netleşmesiyle daha ince ve özel bir strateji şekillenmeye başlar..Aytıntılar üzerine oluşturulması gereken ana planlar hakkında bilgiler bir sonraki eklemeyle daha net bir hal alacaktır.. 


Arkadaşlarla beraber oynarken genelde oyunlarda nomad modu yani göçebe moduyla başlarız ki daha stratejik ve kaliteli oyunlar oynayabilelim, amaç şudur savunması kolay, daha sık yerleşim yerleri oluşturarak takımın manevra kapasitesini güçlü kılmaktır. Town centerlarımızı haritanın sınırlarına ve birbirimize yakın şekilde inşa ederek; kolayca sur çekilebilecek, takımca savunulması gereken şehir çevresini en aza indirgeyecek pozisyonda bir bölge kurarız.. Size de aynısını tavsiye ederim.. 

Teke tek oyunların dışında takım oyunları adına; ittifakınız içinde her kişinin belli başlı görevleri olmalıdır.. 

Savunma işleriyle ilgilenen, saldırı işleriyle ilgilenen, ve destek sağlayan; her iki tarafa askeri açıdan destek veren ve ekonomi açısından da takım arkadaşlarından biraz daha oyun sonu (lately game) odaklı bir ekonomi kuran kişi olarak 3 tip görev olabilir.. 
2v2 de saldırı, savunma ve lately ekonomi kuran olarak daha geniş görevlere sahip 2 tip olabilir. 

-Saldırı ağırlıklı tip.. 
Takımın mutlaka bir erken saldırı gücü kurup karşı tarafı rahatsız eden ve takımca oyun sonuna yönelik ekonomi kurup oyun sonun daha erken ve haliyle etkin oynamalarına izin vermeyerek ağır ve erken yenilgilerin önüne geçebilmek mümkündür..Bunun için ekonominin erkenden ivmelenmesine odaklanmadan hızlı bir gelişimle kısa sürede asker basılması şarttır.. Ve çok hızlı şekilde ilk çıkan birimlerin önceden herolarla ve scoutlarla keşfedilmiş bölgeler sayesinde karşı tarafın bölgesine geçirilmesi ve en zayıf bölgelerden girilip işçileri rahatsız etmek ve zaiyat verilmesi gerekir.. Bu birimlerin iyi yönetilmesi şarttır kayıp verilmeden, gerek yeni birimlerle takviye edilip saldırının devamı, eğer uygun ortam yoksa da geri çekilebilir,tamamen geriye çekmekten ziyade trading postların hizasında konumlandırılabilir.. Bu görevi üstlenen kişinin oyun ortasına yönelik yeterli sayıda, dengeli ve kaliteli(zırhları ve saldırı güçleri güçlendirilmiş) bir orduyu da hazır etmesi şarttır, tekrardan saldırıyı geciktirmeden yapabilecek durumda ve zira karşı tarafın saldırısı ağır basarsa savunmada etkin olabilmek adına önemli bir safhadır özellikle yıkımları engellemek özellikle bazı durumlarda ağır topçu birimlerini şehirden daha ileride karşılamak onları koruyan birimlerle çarpışmadan kaçınarak bu topçu birimlerinin yok edilmesi gerekebilir (Bunu yapmak için anti artilery birimlerinin tercihi gerekir, range ve hızlı olmaları daha makbuldur), ve sur kurulmadan önce fazla sayıda atlı bulunduran birimlerle ekonomiye yani işçilere yönelik saldırıları engelleyebilecek güçte olmalıdır.. (özellikle rusların oprichniks denen birimleri işçilere ekstra damage vururlar manevra hızları da yüksektir. Bu tarz saldırılar için oldukça uygundur.) 

Bunun için neler yapılması gerektiğini bir sonraki bölümde, önümüzdeki günlerde ekleyeceğim ayrıntılı bilgilerle rahatlıkla kavrayacaksınız 

-Savunma ağırlıklı tip.. 
Nasıl siz erken bir saldırıyla karşıyı yokluyorsanız onlarda sizi yoklayacaktır, yoklamalıdır.. O yüzden savunmayı üstlenmiş kişi de yine ekonomiden fedakarlık ederek erken bir savunma ordusu kurmalıdır. Kuleler kurmaktan ziyade takımın tamamını koruyacak güçte bir ordu kurma peşinde olmalıdır, surların bir süre kurulamayacağı bir gerçek olduğundan manevra gücü yüksek olmalıdır yani erkenden yaya birimi daha çok yayalara avantajlı olan ve olabildiğince erken atlı birimi uzaktan vuran birimin önceliği daha yüksektir.Nedeni ise genelde atlılara karşı etkin olmaları ve daha kullanışlı bir savunma birimi olmalarıdır, gelen orduya vur kaç yapabilmeleri ve yerleşim yerlerinin hareket kabiliyetlerini kısıtlamalarına rağmen süngü mesafesi saldırmak zorunda olmayışları pek alan sıkıntısı çekmemelerini sağlayacaktır.Yeterli erken savunmayı sağladıktan sonra ekonomiyi de güçlendirerek ordusunu denge, miktar ve kalite(zırhları ve saldırı güçleri güçlendirme) açısından geliştirmelidir. 


-Destek veren tip 
Oyun başında sanki oyunda asker yokmuş gibi sadece ekonomiye ağırlık verip yüksek ivmeli bir ekonomi yaratma peşinde olmalıdır. Market kurup ekonomik geliştirmeler ve işçi basımını hızlandırmak için gereken ayarlamaları yapmalıdır. Oyun ortasına yaklaşırken dengeli bir orduyu hızla yetiştirmeye yönelmelidir genelde fazladan barack stable ve artilery binalarıyla kısa sürede ordusunu da kurmalıdır.. Diğer görevleri üstlenen arkadaşlarına gerekli anlarda mali destekte bulunmalıdır.. Son çağa hızlı geçerek son ekonomik geliştirmeleri erken yaparak ekonomisini en kısa sürede en üst güce yükseltmesi de önemlidir, tabi bu görev daha çok oyun gidişatına bağlıdır.. 
Özellikle oyun başında odun ihtiyacını uzaktaki kaynakları tüketerek elde etmelidir böylece karşı tarafın alan üstünlüğünü aldığı durumlarda gerekecek olan odunu şehrin içinde kısa sürede odun kaynaklarının biteceği gerçeğini göz önüne alırsanız çok zor elde edeceksiniz deposunu aldığı görev gereği fazla odunla doldurması mühimdir.. 
Not: Mali desteği yaparken belli bir miktarın da transfer ücreti olarak ziyan olduğunu unutmayarak gereken destekleri parça parça değil tek seferde yüksek miktarlarda yapması daha mantıklıdır 
Rehber için teşekkürler yeni oynamaya başlayacak arkadaşlar için çok faydalı bir konu olmuş
Doğancan H.
21 Aralık 2014 19:02
sağol kardeşim keşke rip verebilsek :D
eren hasret ç.
21 Aralık 2014 22:58
gayet güzeI oImuş KARDEİM SAĞoI
Muhammed Yakup D.
4 Şubat 2015 14:19
Eline sağlık baya yardımı dokunucak bana.
hüseyin h.
17 Mart 2015 20:02
Yeni başlayanlar için yararlı bi konu gerçekten teşekkürler. :)