alexa
Age of Wonders 3
Age of Wonders 3, kullanıcısına pek çok zevki tek bir yapım altında yaşatmayı başararak takdir ve beğeni de kazanmakta. Age of Wonders 3 satın alma işleminizden sonra steam cd key olarak teslim edilmektedir.
289
Rehber Tadında !
Ekin G.
2 Mart 2015 15:03
Son zamanlarda ne çok sıra tabanlı oyun inceledim arkadaş. Warlock, Eador, Heroes 6'nın ek paketleri, Expeditions derken uzun zamandır kıtlığını çektiğimi sıra tabanlı oyunlar konusunda resmen doyuma ulaştığımızı söyleyebilirim (bu arada bunlar sadece benim incelediklerim, bir de bu gruba dahil olmayan oyunlar var). Bu kadar oyun yetmemiş olacak ki (aman olumsuz algılanmasın bu sözlerim) bir de 11 yıl önceki devam oyunundan dirilip gelmiş Age of Wonders 3 dikiliverdi karşımıza. Heybetli duruşuyla, çift ağızlı, keskin mi keskin baltalarıyla Age of Wonders 3 savaş alanına nara ata ata giriyor.
Elfler ve Orklar pislik insanlara karşı ya da tam tersi


Oyunun detaylarına geçmeden önce bize oyun modu olarak ne sunacağına kısaca bakalım isterseniz. Olmazsa olmaz Senaryo modu. Ya elfleri ya da insanları seçeceğimiz macerada hangi tarafta olursak olalım büyük bir mücadelenin ortasında buluyoruz kendimizi. Her iki senaryo da farklı haritalarda farklı karakterler ve ırklarla geçiyor. Doğal olarak oyunun her özelliğini ufak ufak görüyoruz. Gerçi ufak ufak dememe bakmayın, o kadar çok şey var ki oyun bile ipucu şeklinde detay vereceğim diye yırtınırken bir bakıyorsunuz ekranda tonla ipucu ibaresi dolmuş. Ama korkmayın, detayları çok olsa da bir şekilde çabucak alışıyorsunuz. 
O değerli zamanınızı çalacak mod senaryo modu değil elbette (gerçi nerden baksanız 80 saatin üzerinde sürecektir). Asıl olay yapımcı şirket Triumph'ın nasıl bu kadar rasgele ama bu kadar güzel haritalar tasarlayabilecek bir “Random Map Generator” yaratabilmesi. İnanın her seferinde farklı ve her seferinde keyif veren bir haritayla rasgele oynamak değerli ömrünüzden gidecek saniyeler, dakikalar, saatler ve günler demek. Önünüzde hayatınıza dair ciddi bir planınız varsa bu oyundan uzak durun. Özellikle sınava falan girecek olan varsa, aman diyeyim sakın yaklaşmasın. 

Altıgenin matematikten daha çok kullanıldığı bir yer biliyorum

Sanırım yukarıda yazdığım cümlem geçmişten beri özellikle Warlock oyunlarında kullanılan sistemi doğrular niteliktedir. Age of Wonders 3'ü hemen kabaca bir kalıba sokmak istersem eğer altıgenler dahilinde ana harita ve savaş alanı üzerinde hareket ettiğimiz rol yapma sosunun bolca yedirildiği bir sıra tabanlı strateji der geçerim. Fakat hele bir derine inelim, şu sınıflara bir göz atalım. Göz atalım da azıcık gözlerimiz şenlensin. Bu andan itibaren Age of Wonders 3'ü tüm sıra tabanlı stratejilerden farklı bir yere koyabilirsiniz. Çünkü paylaştıkları terimler aynı olsa da içerik o kadar zengin, o kadar çeşitli ki oyun sizin 200 saatinizi (asgari) alacaktır, hiç şüpheniz olmasın.

11 yıl önceki ikinci oyunda muazzam derecede ırk sayısı olduğunu hatırlıyordum fakat net sayıyı öğrenmek için Google amcayı azıcık gıdıkladığımda bu sayının tam 12 olduğunu öğrendim. Üçüncü oyunda ise ırk sayısı altıya düşmüş durumda. Fakat üzülmeye gerek yok, 6 ayrı ırk ve 6 farklı sınıfla birlikte çeşitlilik o kadar artacak ki sapıklık derecesinde bir Age of Wonders hastası değilseniz muhtemelen tüm sınıfları göremeyeceksiniz bile. Sınıfların kendine has onlarca büyüsünü, kendilerine özel olan birim sayılarını, seviye atladıkça açılan farklı yeteneklerini buraya yazmaya kalkarsam bana 10 sayfa ancak yetecektir. Kaldı ki hangi sınıfı alırsanız alın temel yetenekler bakımından dilediğinizi seçmekte serbestsiniz. Yani Wizard olarak başladığınız bir oyunun sonuna doğru, yakın dövüşte inanılmaz yetenekli olan bir canavar yaratabilme ihtimaliniz var. 
Ben yine de sınıfların adlarını yazarsam leziz olacak – Warlord, Archdruid, Theocrat, Sorcerer, Rogue ve Dreadnaught. Bu sınıflardan benim en çok beğendiğim Archdruid oldu. Sebebi ise yanına çağırabildiği dost birimler. Bu birimler arasında basit yılanlardan, tek boynuzlu yarı tanrılara (abartmıyorum) kadar envai çeşit yaratık var. Bu da normal yaratıklardan hafifçe sıkılan benim için güzel bir alternatif oldu.
Gerçi bakmayın sıkıldığıma, sanırım hem betada hem de oyundan çıktıktan sonra çok fazla oynamamdan kaynaklı bu hafif bıkkınlık. Ama birim çeşitliliği bakımından muazzam bir oyun var kaşımızda. Şöyle bir bakıyorum da genel olarak AoW 3'e karşı getirilen en büyük eleştiri yaratıkların tasarımları farklı olsa da işlevlerinin aynı olduğu. Buna kısmen katılsam da çoğunlukla reddetmek durumunda kalıyorum. Çünkü birimlerin de kendilerine ve ırklarına göre taşıdıkları özellikler var. Mesela Draconian okçuları savaş alanındaki hayvanları kendi saflarına çekebilme imkanına sahipken, orkların menzilli birimleri hasar verdiklerinde birimleri zehirleyebiliyor. Aynı şey elite birimler için de geçerli; bu birimler de şekil ve kuvvet bakımından benzerlik gösteriyorlar belki ama sahip oldukları kendilerine has büyüler ve özellikler ister istemez bir farklılık yaratıyor. 

Bu kadar çok birim için kaynak yönetimi nasıl diye soracak olursanız, merak etmeyin endişelenmeniz gereken sadece üç kaynak var: altın, kristal ve bilgi. Bunları da zaten ele geçirdiğiniz şehirlerde gerekli geliştirmeleri yaparak sağlıyoruz (şehir ara yüzleri ne yazık ki oldukça vasat). Ama kimse sizi şehirlerle sınırlamıyor (sizi kim sınırlayabilir yahu zaten, aslan okur, kaplan okur). Dilerseniz şehir yapmaya yarayan başı iki öküzün çektiği bir Builder birimiyle uygun yerlere kendi şehirlerinizi dikebilirsiniz. Öküzler işe yarıyor yani. Bu şehirlerden biri sizin ana şehriniz, tahtınızın bulunduğu şehir. Throne city dediğimiz şehri kaybettiğiniz takdirde zaten oyuna elveda diyebilirsiniz. 
Tam bu noktada ufak bir eleştiri getirmek istiyorum. Senaryoda ilerlerken görev icabı bazı kahramanların ölmemesi gerekiyor, bu kahramanlar o ya da bu şekilde ölürse görevi doğrudan kaybediyorsunuz. Olası savaş ekranında olur da yapay zeka kendini kaybedip o kritik kahramana kafayı takarsa doğrudan GG diyebilirsiniz (nasıl yerleşti bu GG oyuncu ahalisine aklım almıyor). Kahramanlarınızı doğrudan savaş alanına sokmayı da ister istemez istiyorsunuz, çünkü özellikle yakın menzile sahip kahramanlar tabiri caizse “kodu mu oturtuyorlar”. Fakat ölmesi kritik bir kahramanı ister istemez sıcak çarpışmadan uzak tutmaya çalışıyorsunuz. Sıkıcı.


Oyunun otomatik kayıt alma sisteminin de sıkıntılı olduğu kanaatindeyim. Sıra tabanlı bir stratejide tek Autosave dosyası olur mu güzel kardeşlerim? Kafayı mı yediniz siz. Ben her turn ayrı ayrı kayıt almak zorundayım? Ne bileyim karşı ki dağın ardından ne çıkacak (Anam Mahmut Tuncer esprisi geliyor, kaçın). Ejder de çıkabilir, penguen de (gelmedi, hadi iyisiniz köftehorlar). 
Kahramanlardan başlamışken devam edelim. Kahramanlarımız oldukça detaylı tasarlanmış, hem kadın hem erkek olarak cinsiyetlerini belirlediğimiz kahramanlarda çeşitliliği yakalamak için oldukça uğraşmışlar. Lakin emir verdiğinizde seslenmemeleri benim için hep eksiklik oluyor. Tamam belki yüzlerce turn aynı seslendirmeleri kullanmaları sıkabilecek ama sayı yüksek tutularak işe biraz daha eğlence katılabilirdi. Sıra tabanlı stratejilerin genel alışkanlığı bu sanırım (Warlock hariç). Harita üzerindeki belli başlı hazinelerde eğer şanslıysanız üzerinde tepelendiğiniz envai çeşit binek de bulabilirsiniz. Dev kurtlardan, yarı ejderlere kadar onlarca binek çeşidi var ki bunlar sadece sizi gezdirmekle kalmıyor aynı zamanda farklı bonuslar da verebiliyorlar. Heroes severlere ise kötü bir haberim var, kahramanlarınız arasında item alışverişi yapabilseniz de ne yazık ki birbirlerine büyü öğretemiyorlar. Mantıklı aslında, diğer türlü sınıf ayrımının bir anlamı kalmıyor. 

Cevap bulunamadı.