alexa
Aion
Aion, uzun yıllardır oyun dünyasının en başarılı isimleri arasında gösterilerek ilgiyi üzerinde toplayan yapımlar arasında yer almaktadır.  Aion Coins satin alma isleminden sonra, Gameforge ödeme sayfasi üzerinde kupon seçilerek yüklenebilir. Aion Gold oyun içerisinden mail ile gönderilmektedir.
352
Aion Online Papaz(Priest) Sınıfı
Barış S.
3 Mart 2015 17:52
Papaz (Priest)

Tartışılır ama bir papaz başarılı bir grubun belkemiğidir. En sıkışık koşullarda bile arkadaşlarını canlı tutması asla küçümsenebilecek bir yeti değildir, ve papaz grubun Ateria'daki en zorlu düşmanlarla savaşırken hayatta kalmasını sağlar. Yanlarında iyi bir papaz olmadan kim savaşa gitmek ister ki? 
Ölmek üzere olan arkadaşlarını göz açıp kapayıncaya kadar iyileştirir, kurbanlarını sevdiklerinden ayırmak için tasarlanmış ölümcül zehirleri etkisiz hale getirir... bunları zarif ve müşfik bir papazın becerikli elleriyle olur.



Papaz (Priest) Özellikleri

Temel Özelliler Güç 95 / Sağlık 95 / Çeviklik 100 / İsabet 100 / Bilgelik 100 / İrade 110
Silah Topuzlar (Maces)
Zırh Kumaş/Deri
AltSınıflar Rahip (Cleric) / Efsuncu (Chanter)

Papazın Yolu

Sınıflarının temel gereksinimlerini yerine getirdikten sonra Papazlar iki alt sınıftan birinde uzmanlaşırlar; Rahip (Cleric) veya Afsuncu (Chanter). 
Rahip (Cleric) olarak uzmanlaşmaya karar veren papazlar, yoldaşlarının diğer özelliklerini arttıran bir çok güçleri keşfederken bir yandan da yakın dövüş ve uzaktan büyü yapma konusunda eğitilirler. Bir Afsuncu (Cleric) olmaya karar veren papazlarsa dostlarını hayatta tutan afsunlar ve onların yeteneklerini azaltan etkileri kırma konusunda uzmanlaşırlar. 

Yükselme
Seviye 9 da papazlar Yükselme (Ascension) görevlerini otomatikman alırlar. Bu kampanya görevi sizi Rahip (Cleric) veya Afsuncu (Chanter) olma yolunda götürür. Bir kez yükselme yolunu geçip de altsınıfınızı seçtikten sonra da yavaş yavaş altsınıfınızın özellikleriyle donanmaya başlarsınız.

III.1) Rahip (Cleric)

Rahip, İyileştirme yıldızını takip eden Daevadır. Bedeni güçlendirmek ve yaraları iyileştirmek için sihiri kullanır. Bir Daeva'nın ruhu bedenini terketmişse yeniden canlandırma büyüsü kullanarak onu hayata döndürür. Dostlarınıa desteği sadece bununla sınırlı değildir, topuz ve kalkanıyla savaşa iştirak de eder. 
Elyoslu rahipler Hayatın Efendisi Yustiel'in öğrencileridir, Asmodyalılarsa Kaderin Efendisi Marchutan'ın öğretilerini takip ederler. 



Rahip (Cleric) Özellikleri

Temel Özellikler Power 105 / Health 110 / Agility 90 / Accuracy 90 / Knowledge 105 / Will 110
Silah Topuz (Mace) / Sopa (Staves)
Zırh Kumaş/Deri/Zincir/Kalkan
Sınıf Özellikleri
● Diğerlerini yeniden canlandırmak dahil geniş bir iyileştirme becerisi
● Düşmanlarına hasar vermek veya özelliklerini azaltma (debuff) büyüleri
● Kendini ve dostlarını sihirle güçlendirme (buff) yetenekleri 



Savaş Rolleri ve Yetenekleri

Bir Rahip yoldaşlarını koruma ve iyileştirme konusunda uzmanlaşmıştır. Bir rahip içermeyen başarılı bir grup yoktur çünkü Rahip grupta çekirdek bir role sahiptir. Rahibin iyileştirme ve yeniden canlandırma büyüleri onun karakteristiğidir. Bu nedenle onlara "Yürüyen iksir" de denilir. 
Elbette, rahip mana gerektiren becerilerini dikkatli kullanmalı ve israf etmemelidir çünkü manası biterse grup savunmasız kalır. 

Rahipler, kumaş ve deri giyebildikleri gibi zincir zırhlar da kuşanabilirler, bu sayede Savaşçılar hariç herkesten daha iyi bir savunma potansiyeline sahip olurlar. 

İyileştirme ve debuff kaldırma konusunda uzman olmaları Rahiplerin hasar vermedikleri anlamına gelmez. Çok az saldırı becerisi vardır ve çoğu uzak menzillidir. Bu sayede Rahipler çoğu düşmanlarını daha sopalarını kaldıracak mesafeye gelmeden etkisiz hale getirirler. Bu diğer özellikleriyle birleşince Rahipler oldukça iyi rakipler haline gelirler.



Solo ve Grup Oyunu

Solo Oyun: Solo oynarken Rahip diğer sınıflardan daha az etkin de olsa kendi kendisini iyileştirebilme becerisi sayesinde kolaylıkla çoğu düşmana dayanır. Elbette bu savaşlardan sonra kendini toparlaması için biraz dinlenmesi gerekiyor demektir. 
Rahiplerin sahip oldukları çoğu saldırı uzun menzilli büyülerdir. Bu düşmanların daha Rahibe yaklaşmadan ağır hasar almalarına neden olur, öyle ki çoğu düşman daha rahibe dokunmadan ölmüş olur.
Ne yazık ki kullandıkları çoğu beceri mana gerektirir. Bu Rahiplerin uzun süre savaşmalarını zorlaştırır. Bu nedenle de Rahipler iyileştirme ve saldırma arasında dengeli bir yol izleyerek manalarını ekonomik kullanmayı öğrenmelidirler. Yine, Kondisyon İyileştirme (Reverse Condition) ve Kefaret (Penance) gibi becerilerle savaşlar arasındaki dinlenme zamanını kısaltabilirler. 

Grup Oyunu: Bir rahibim asıl yetenekleri grupla oynarken kendini gösterir. Genel olarak grup kurulumuna göre işi, tank veya dps olmaktansa; iyileştirme veya arkadaşlarının özelliklerini arttırmak(buff)tır. Tabii hareket kısıtlayıcı büyülerle yaratık kontrolüne de hasar vermeye (dps) de yardımcı olabilir. 
Rahiplerin iyileştirme becerileri hedefini hemen etkileyen büyük iyileştirmeleri de zaman içerisinde yavaş yavaş etkisini gösteren iyileştirmeleri de kapsar. Yavaş iyileştiren büyülerin kullanımı, Rahibin büyük iyileştirme büyülerinin bekleme süreleri arasında da faal olmasını sağlar. Elbette grup üyelerinden birisi, yenildiğinde, Rahibin onu yeniden hayata döndürmesi (resurrection) sayesinde çabucak gruptaki yerine geri dönebilir. 
Elbette bu yeniden canlandırma büyüleri ciddi mana harcar ve büyüler arası bekleme süreleri değişkenlik gösterir. Bu nedenle Rahip doğru becerileri doğru zamanda ve ekonomik olarak kullanmayı bilmelidir.


III.2) Efsuncu (Chanter)

Efsuncu iki kelimeyle özetlenebilir: kontrol ve inanç. İyileştirmede, saldırıda ve geliştirme (enchantment) büyülerinde ustalaşmak için bedeni ve aklını titizlikle geliştirir. Sihirsel yetilerinin yanısıra sopa kullanımı gibi becerilere de sahiptir. Efsuncu, mantra sihriyle dostlarının moralini düzeltir, bu sayede dostlarının yetenekleri artar (buff). 

Elyoslu Efsuncular Hayatın Koruyucusu Yustiel Hanım'ın hizmetindedirler, Asmodyalılarsa Kaderin Yöneticisi Efendi Marchutan 'ın emrindedir.



Efsuncu (Chanter) Özellikleri
Temel Özellikler Güç 110 / Sağlık 105 / Çeviklik 90 / İsabet 90 / Bilgelik 105 / İrade 110
Silah Topuz (Maces) / Sopa (Staves)
Zırh Kumaş/Deri/ Zincir/ Kalkan
Sınıf Özellikleri
● Mantralar kullanarak çok sayıda dost oyuncuya alan etkili bufflar yapabilir
● Yakın dövüş ve uzak menzil bir çok etkili yetisi vardır
● Bazı iyileştirme ve kurtarma yetenekları vardır



Savaş Rolleri ve Yetenekleri

Efsuncular kişilik olarak, Rahiplere benzerler ama iş fiziksel saldırı becerilerine gelince daha yeteneklidirler. Elbette yaptıkları her şey büyük miktarda mana harcayan Filzof, RuhÜstadı veta Rahiplere kıyasla daha az manası vardır.Daha az mana harcıyor da olsa Efsuncu becerilierini kullanırken akılcı ve dikkatli olmalıdır. 

Efsuncular aynı zamanda bir çok çeşit buff, kurtarma ve iyileştirme yeteneğine sahiptirler bu sayede farklı farklı oynanabilirler. Mantra ismi verilen alan buffu Efsuncunun imzasıdır. Bu sayede sadece kendisini değil etrafındaki dostlarını da bufflamış olur. 
Bu farklı yetenekleri sayesinde Efsuncu bir oyun grubunda iyileştirici, dps veya bir kalkan kuşanıp yedek bir tank olarak görev yapabilir. Savaş esnasındaki rolü tamamen grubun o andaki ihtiyaçlarına bağlıdır. 

Tüm sınıflar içinde iyileştirme ve buff konusunda en yeteneklisi olduğundan hem gruplarda çok işe yarar hem de tek başına etkin biçimde oynayabilir. 



Solo ve Grup Oyunu
Solo Oyun: Başlangıçtan itibaren tek başına oynamak konunda son derece beceriklidirler. Savunmasını arttırmak için zincir zırh ve kalkan kullanabilir. Aynı Rahip (cleric) gibi o da iyileştirme sihrinde beceriklidir. Bu sayeda dövüşler arasında uzun beklemeler yapmadan savaşa devam edebilir. 
Efsuncular bir düşmanı kısa sürede yenebilecek az sayıda da olsa saldırı becerisine sahiptir. Ama birden fazla düşmanla savaşırken sıkıntı yaşayabilir çünki saldırı gücü fazla değildir. Saldırı gücünün fazla olmaması Efsuncuyu olumsuz etkileyebilir ama kısa süren bir mücadelede iyileşme becerilerini de kullanarak hayatta kalabilir ve düşmanları etkisiz hale getirebilir. Elbette düşman sayısı arttıkça ya da dövüş uzadıkça manası bitebilir ve iyileştirme yetilerini kullanamaz hale gelebilir. 
En iyi savunma için bir topuz (mace) ve kalkan (shield) kuşanmak iyi bir fikir olabilir. Tabii ki doğru zamanda bir sopa (stave) kullanarak zincirleme becerileri (chain skills) kullanırken saldırı gücünün arttırmak da iyi bir fikir olabilir. 

Grup Oyunu: Efsuncuların bir grupla oynarken bir çok rolü olabilir. Bir Rahip kadar iyi olamasa da iyileştimeci olabilir. Grup üyelerini kalkan kuşanarak koruyabilir. Çetin savaşlarda diğer dps ler biraz mola verip dinlenirken, dps olarak düşmana hasar verebilir. Son olarak da çok çeşitli Mantralarıyla (alan etkili buff) grup üyelerinin saldırı ve savunma yeteneklerini arttırabilir.

Mantraların menzili kısadır ama Efsuncu da zaten kendisini grubun diğer üyeleri mantralarından daha fazla yararlansın diye en doğru yere konumlandırmalıdır. Mantraların etki alanını arttırabilecek beceriler vardır bunları öğrendikçe Efsuncunun harelet alanı da genişler. 
Sergen B.
9 Mart 2015 10:14
İtemleri Çok Pahalı :(
İsimsiz Üye
12 Mart 2015 21:24
Barış S.
Papaz (Priest)

Tartışılır ama bir papaz başarılı bir grubun belkemiğidir. En sıkışık koşullarda bile arkadaşlarını canlı tutması asla küçümsenebilecek bir yeti değildir, ve papaz grubun Ateria'daki en zorlu düşmanlarla savaşırken hayatta kalmasını sağlar. Yanlarında iyi bir papaz olmadan kim savaşa gitmek ister ki? 
Ölmek üzere olan arkadaşlarını göz açıp kapayıncaya kadar iyileştirir, kurbanlarını sevdiklerinden ayırmak için tasarlanmış ölümcül zehirleri etkisiz hale getirir... bunları zarif ve müşfik bir papazın becerikli elleriyle olur.



Papaz (Priest) Özellikleri

Temel Özelliler Güç 95 / Sağlık 95 / Çeviklik 100 / İsabet 100 / Bilgelik 100 / İrade 110
Silah Topuzlar (Maces)
Zırh Kumaş/Deri
AltSınıflar Rahip (Cleric) / Efsuncu (Chanter)

Papazın Yolu

Sınıflarının temel gereksinimlerini yerine getirdikten sonra Papazlar iki alt sınıftan birinde uzmanlaşırlar; Rahip (Cleric) veya Afsuncu (Chanter). 
Rahip (Cleric) olarak uzmanlaşmaya karar veren papazlar, yoldaşlarının diğer özelliklerini arttıran bir çok güçleri keşfederken bir yandan da yakın dövüş ve uzaktan büyü yapma konusunda eğitilirler. Bir Afsuncu (Cleric) olmaya karar veren papazlarsa dostlarını hayatta tutan afsunlar ve onların yeteneklerini azaltan etkileri kırma konusunda uzmanlaşırlar. 

Yükselme
Seviye 9 da papazlar Yükselme (Ascension) görevlerini otomatikman alırlar. Bu kampanya görevi sizi Rahip (Cleric) veya Afsuncu (Chanter) olma yolunda götürür. Bir kez yükselme yolunu geçip de altsınıfınızı seçtikten sonra da yavaş yavaş altsınıfınızın özellikleriyle donanmaya başlarsınız.

III.1) Rahip (Cleric)

Rahip, İyileştirme yıldızını takip eden Daevadır. Bedeni güçlendirmek ve yaraları iyileştirmek için sihiri kullanır. Bir Daeva'nın ruhu bedenini terketmişse yeniden canlandırma büyüsü kullanarak onu hayata döndürür. Dostlarınıa desteği sadece bununla sınırlı değildir, topuz ve kalkanıyla savaşa iştirak de eder. 
Elyoslu rahipler Hayatın Efendisi Yustiel'in öğrencileridir, Asmodyalılarsa Kaderin Efendisi Marchutan'ın öğretilerini takip ederler. 



Rahip (Cleric) Özellikleri

Temel Özellikler Power 105 / Health 110 / Agility 90 / Accuracy 90 / Knowledge 105 / Will 110
Silah Topuz (Mace) / Sopa (Staves)
Zırh Kumaş/Deri/Zincir/Kalkan
Sınıf Özellikleri
● Diğerlerini yeniden canlandırmak dahil geniş bir iyileştirme becerisi
● Düşmanlarına hasar vermek veya özelliklerini azaltma (debuff) büyüleri
● Kendini ve dostlarını sihirle güçlendirme (buff) yetenekleri 



Savaş Rolleri ve Yetenekleri

Bir Rahip yoldaşlarını koruma ve iyileştirme konusunda uzmanlaşmıştır. Bir rahip içermeyen başarılı bir grup yoktur çünkü Rahip grupta çekirdek bir role sahiptir. Rahibin iyileştirme ve yeniden canlandırma büyüleri onun karakteristiğidir. Bu nedenle onlara "Yürüyen iksir" de denilir. 
Elbette, rahip mana gerektiren becerilerini dikkatli kullanmalı ve israf etmemelidir çünkü manası biterse grup savunmasız kalır. 

Rahipler, kumaş ve deri giyebildikleri gibi zincir zırhlar da kuşanabilirler, bu sayede Savaşçılar hariç herkesten daha iyi bir savunma potansiyeline sahip olurlar. 

İyileştirme ve debuff kaldırma konusunda uzman olmaları Rahiplerin hasar vermedikleri anlamına gelmez. Çok az saldırı becerisi vardır ve çoğu uzak menzillidir. Bu sayede Rahipler çoğu düşmanlarını daha sopalarını kaldıracak mesafeye gelmeden etkisiz hale getirirler. Bu diğer özellikleriyle birleşince Rahipler oldukça iyi rakipler haline gelirler.



Solo ve Grup Oyunu

Solo Oyun: Solo oynarken Rahip diğer sınıflardan daha az etkin de olsa kendi kendisini iyileştirebilme becerisi sayesinde kolaylıkla çoğu düşmana dayanır. Elbette bu savaşlardan sonra kendini toparlaması için biraz dinlenmesi gerekiyor demektir. 
Rahiplerin sahip oldukları çoğu saldırı uzun menzilli büyülerdir. Bu düşmanların daha Rahibe yaklaşmadan ağır hasar almalarına neden olur, öyle ki çoğu düşman daha rahibe dokunmadan ölmüş olur.
Ne yazık ki kullandıkları çoğu beceri mana gerektirir. Bu Rahiplerin uzun süre savaşmalarını zorlaştırır. Bu nedenle de Rahipler iyileştirme ve saldırma arasında dengeli bir yol izleyerek manalarını ekonomik kullanmayı öğrenmelidirler. Yine, Kondisyon İyileştirme (Reverse Condition) ve Kefaret (Penance) gibi becerilerle savaşlar arasındaki dinlenme zamanını kısaltabilirler. 

Grup Oyunu: Bir rahibim asıl yetenekleri grupla oynarken kendini gösterir. Genel olarak grup kurulumuna göre işi, tank veya dps olmaktansa; iyileştirme veya arkadaşlarının özelliklerini arttırmak(buff)tır. Tabii hareket kısıtlayıcı büyülerle yaratık kontrolüne de hasar vermeye (dps) de yardımcı olabilir. 
Rahiplerin iyileştirme becerileri hedefini hemen etkileyen büyük iyileştirmeleri de zaman içerisinde yavaş yavaş etkisini gösteren iyileştirmeleri de kapsar. Yavaş iyileştiren büyülerin kullanımı, Rahibin büyük iyileştirme büyülerinin bekleme süreleri arasında da faal olmasını sağlar. Elbette grup üyelerinden birisi, yenildiğinde, Rahibin onu yeniden hayata döndürmesi (resurrection) sayesinde çabucak gruptaki yerine geri dönebilir. 
Elbette bu yeniden canlandırma büyüleri ciddi mana harcar ve büyüler arası bekleme süreleri değişkenlik gösterir. Bu nedenle Rahip doğru becerileri doğru zamanda ve ekonomik olarak kullanmayı bilmelidir.


III.2) Efsuncu (Chanter)

Efsuncu iki kelimeyle özetlenebilir: kontrol ve inanç. İyileştirmede, saldırıda ve geliştirme (enchantment) büyülerinde ustalaşmak için bedeni ve aklını titizlikle geliştirir. Sihirsel yetilerinin yanısıra sopa kullanımı gibi becerilere de sahiptir. Efsuncu, mantra sihriyle dostlarının moralini düzeltir, bu sayede dostlarının yetenekleri artar (buff). 

Elyoslu Efsuncular Hayatın Koruyucusu Yustiel Hanım'ın hizmetindedirler, Asmodyalılarsa Kaderin Yöneticisi Efendi Marchutan 'ın emrindedir.



Efsuncu (Chanter) Özellikleri
Temel Özellikler Güç 110 / Sağlık 105 / Çeviklik 90 / İsabet 90 / Bilgelik 105 / İrade 110
Silah Topuz (Maces) / Sopa (Staves)
Zırh Kumaş/Deri/ Zincir/ Kalkan
Sınıf Özellikleri
● Mantralar kullanarak çok sayıda dost oyuncuya alan etkili bufflar yapabilir
● Yakın dövüş ve uzak menzil bir çok etkili yetisi vardır
● Bazı iyileştirme ve kurtarma yetenekları vardır



Savaş Rolleri ve Yetenekleri

Efsuncular kişilik olarak, Rahiplere benzerler ama iş fiziksel saldırı becerilerine gelince daha yeteneklidirler. Elbette yaptıkları her şey büyük miktarda mana harcayan Filzof, RuhÜstadı veta Rahiplere kıyasla daha az manası vardır.Daha az mana harcıyor da olsa Efsuncu becerilierini kullanırken akılcı ve dikkatli olmalıdır. 

Efsuncular aynı zamanda bir çok çeşit buff, kurtarma ve iyileştirme yeteneğine sahiptirler bu sayede farklı farklı oynanabilirler. Mantra ismi verilen alan buffu Efsuncunun imzasıdır. Bu sayede sadece kendisini değil etrafındaki dostlarını da bufflamış olur. 
Bu farklı yetenekleri sayesinde Efsuncu bir oyun grubunda iyileştirici, dps veya bir kalkan kuşanıp yedek bir tank olarak görev yapabilir. Savaş esnasındaki rolü tamamen grubun o andaki ihtiyaçlarına bağlıdır. 

Tüm sınıflar içinde iyileştirme ve buff konusunda en yeteneklisi olduğundan hem gruplarda çok işe yarar hem de tek başına etkin biçimde oynayabilir. 



Solo ve Grup Oyunu
Solo Oyun: Başlangıçtan itibaren tek başına oynamak konunda son derece beceriklidirler. Savunmasını arttırmak için zincir zırh ve kalkan kullanabilir. Aynı Rahip (cleric) gibi o da iyileştirme sihrinde beceriklidir. Bu sayeda dövüşler arasında uzun beklemeler yapmadan savaşa devam edebilir. 
Efsuncular bir düşmanı kısa sürede yenebilecek az sayıda da olsa saldırı becerisine sahiptir. Ama birden fazla düşmanla savaşırken sıkıntı yaşayabilir çünki saldırı gücü fazla değildir. Saldırı gücünün fazla olmaması Efsuncuyu olumsuz etkileyebilir ama kısa süren bir mücadelede iyileşme becerilerini de kullanarak hayatta kalabilir ve düşmanları etkisiz hale getirebilir. Elbette düşman sayısı arttıkça ya da dövüş uzadıkça manası bitebilir ve iyileştirme yetilerini kullanamaz hale gelebilir. 
En iyi savunma için bir topuz (mace) ve kalkan (shield) kuşanmak iyi bir fikir olabilir. Tabii ki doğru zamanda bir sopa (stave) kullanarak zincirleme becerileri (chain skills) kullanırken saldırı gücünün arttırmak da iyi bir fikir olabilir. 

Grup Oyunu: Efsuncuların bir grupla oynarken bir çok rolü olabilir. Bir Rahip kadar iyi olamasa da iyileştimeci olabilir. Grup üyelerini kalkan kuşanarak koruyabilir. Çetin savaşlarda diğer dps ler biraz mola verip dinlenirken, dps olarak düşmana hasar verebilir. Son olarak da çok çeşitli Mantralarıyla (alan etkili buff) grup üyelerinin saldırı ve savunma yeteneklerini arttırabilir.

Mantraların menzili kısadır ama Efsuncu da zaten kendisini grubun diğer üyeleri mantralarından daha fazla yararlansın diye en doğru yere konumlandırmalıdır. Mantraların etki alanını arttırabilecek beceriler vardır bunları öğrendikçe Efsuncunun harelet alanı da genişler. 
Papaz Bayağo dğişti senin burada anlattığından :)) genede güzel