alexa
Aion
Aion, uzun yıllardır oyun dünyasının en başarılı isimleri arasında gösterilerek ilgiyi üzerinde toplayan yapımlar arasında yer almaktadır.  Aion Coins satin alma isleminden sonra, Gameforge ödeme sayfasi üzerinde kupon seçilerek yüklenebilir. Aion Gold oyun içerisinden mail ile gönderilmektedir.
333
Aion Online Sihirbaz Sınıfı
Barış S.
3 Mart 2015 17:41

I. Sihirbaz (Mage)

aion-sihirbaz height
   Mage, olağanüstü güçlüdür ve çok zayıftır. Uzak mesafeden çok az hasar alırlar ve korkunç hasarlar verirler. Atmosferik güçleri kontrol ederek düşmanlarına azgın ateş topları yollayabilirler veya en soğuk buzlardan zincirlerle düşmanlarına zarar verebilirler. Hatta gezegenle konuşup kökler çağırarak düşmanlarını yere bağlayabilirler.
Bununla birlikte yakın mesafeden oldukça zayıftırlar, bu nedenle düşman yaklaştığında ortadan kaybolmayı da bilmelidirler. Tüm sınıfların ne zaman dövüşüp ne zaman kaçacaklarını bilmeleri hayati önem taşır ama bu bilgi bilhassa yakın mesafede savunması çok zayıf olan mege için geçerlidir. 



Sihirbaz (Mage) Özellikleri

Temel Özellikleri: Güç 90 / Sağlık 90 / Çeviklik 95 / İsabet 95 / Bilgelik 115 / İrade 115
Silah BüyüKitabı
Zırh Kumaş
Alt sınıfları Filozof (Sorcerer) / RuhÜstadı (Spiritmaster)

Mage'in Yolu

İlk bir kaç seviyenin tehlikeli ve kırılgan hallerini atlattıktan sonra mage, kendini iki branştan birini seçmek için bir yol ayrımında bulur: Sorcerer (filozof) veya Spiritmaster (ruh üstadı).

Yükselme
Seviye 9 da mageler Yükselme (Ascension) görevlerini otomatikman alırlar. Bu kampanya görevi sizi bir sorcerer veya spiritmaster olma yolunda götürür. Bir kez yükselme yolunu geçip de altsınıfınızı seçtikten sonra da yavaş yavaş altsınıfınızın özellikleriyle donanmaya başlarsınız.

Alt-sınıfları

I.1) Sorcerer (Filozof)
Sorcerer, Sihir Yıldızı'nı takip eden Daeva'dır. Doğal güçlerin yıkıcı gücünü kolayca serbest bırakabilirler; toprak, rüzgar, ateş ve su. Bir filozof kalbinde tam bir akademisyendir, çünkü kitaplar ve bilgi küreleri taşırlar. Ama bu kitaplar ve bilgi küreleri filozofun gücünü arttırdığı için aynı zamanda çok tehlikeli birer silah olurlar. 
Asmodyalı filozoflar Aklın Hanımefendisi Lumial'a hizmet ederler; Elyoslularsa İlüzyonun Efendisi Kaisinel'in öğretisini takip ederler. 



Filozof (Sorcerer) Özellikleri

Temel Özellikler Güç 90 / Sağlık 90 / Çeviklik 100 / İsabet 100 / Bilgelik 120 / İrade 110
Silahlar Büyü Kitapları / Küreler
Zırh Kumaş (Cübbe)
Sınıf özellikleri 
• Uzun menzilli güçlü saldırı yetenekleri
• Alan etkisi yetenekleri
• Sihirler uyutma, köklerle yere bağlama hatta düşmanların yakına gelmesini engellemek için onlara şekil değiştirtme yetenekleri



Savaş Rolleri ve Yetenekleri

Filozof, düşmanını uzun menzilden kolayca yenebilecek bir çok özelliğe sahiptir. Bununla birlikte, bu sınıf sadece cübbe giyebildiği için fiziksel savunması ve yaşam enerjisi çok azdır. Filozofların fiziksel dayanıklılığının çok az olması onların yakın mesafe saldırılarında tamamen savunmasız olmaları demektir. Bir başka deyişle, bu sınıf "camdan bir kılıca" benzetilebilir. Ölümcül ama kırılgandırlar bu nedenle çok zekice oynamalıdırlar. 
Filozofların az sayıda zincir yetisi vardır ama her bir zincirin saldırı değeri yüksektir bu sayede düşmanlar kısa sürede yok edilirler. Bir çok yeteneği mana harcar; bu da demektir ki manayı da akılcı kullanmalısınız. 
Filozoflar bir düşmanın belli bir doğal güce karşı olan direncini de azaltabilirler. (Toprak, Su, Rüzgar ve Ateş) Bu sayede zayıflattıkları düşmanı o doğal güçle vurarak daha fazla hasar verebilirler. 
Düşmanları uyutarak veya köklerle baülayarak onları uzakta tutabilirler. Ama en ufak bir hasar bu etkileri bozacağından, düşmanı uyandırmadan veya serbest bırakmadan evvel en ölümcül saldırı için hazır olmalıdırlar. Yine, uyutulmak veya hareketsizleştirilmek düşmanın kinini (agro-tehdit) arttırır. Filozof, buna dikkat etmelidir ve düşmanın kinini azaltıcı önlemlerini almalıdır. 



Solo ve Grup Oyunu

Solo oynamak: Filozof, Bitki tedavisi haricinde kendini iyileştirme yeteneğine sahip olmadığından tek başına oynarken yaşam enerjisine dikkat etmelidir. Birden fazla sayıda canavardan gelen saldırılar bilhassa tehlikelidir. Bu noktada kısa mesafede etkin büyülerden faydalanabilir. Yutabileceğinden fazlasını ısırmışsa yani yenebileceğinden fazla düşmana saldırmışsa da Winter Binding I (Kış Bağı I) gibi alan etkili büyülerden faydalanabilir. 
Birebir mücadelelerde, düşmanın hareket yeteneğini kıstlayan büyülerle işe başlamak iyi bir fikirdir. Birden fazla düşman olduğunda da diğerlerini uyutup veya hareketsizleştirip, birini hızlıca yenmek şeklinde teker teker dövüşmek iyi bir fikir olabilir. 
Savunması zayıf da olsa, filozofun kendisiyle düşmanı arasındaki mesafeyi kontrol edebilme yeteneği savaşın kaderini değiştirir. 



Grup Oyunu: Grupla oynarken filozofların 2 rolü vardır; hasar verici ve rakibi uyutan veya hareketsizleştireren hipnotizcu. 
Hipnoz yetenekleri çoklu sayıda düşmanla başa çıkarken çok önemlidir. Bu sayede grup, bir çok zor düşmanla birlikte savaşmak yerine düşmanları tek tek halledebilir. Aynı zamanda bu sayede tankın hasarla başa çıkmasına da yardımcı olur, bu sayede gruptaki iyileştiriciler de tüm gruba bakmak yerine sadece tanka yoğunlaşabilirler. 
Bununla birlikte, filozofun, grubun karşılaştığı çoklu sayıda düşmana saldırabilme yeteneği de vardır. Bu özellikler, grubun kalabalık düşmana üstün gelmesine yardımcı olur. Elbette, yüksek miktarda hasar oluşturan bu beceriler oldukça fazla miktarda kin (egro-tehdit) çeker bu nedenle de düşmanların dikkatini kendi üzerine çekmemek ve tankın üzerinde tutmak için filozof hasarı abartmamalı veya da agro-tehdit-kin azaltıcı yeteneklerini kullanmalıdır. Çünkü tankın aksine, bir canavar filozofa saldırırsa filozof kolayca yenilir.

I.2) SpiritMaster (RuhÜstadı)

Ruh Üstadı, Ruhlar yıldızı'nın altında doğmuş olan Daeva'dır ve su, hava, toprak ve ateşin ruhunu kontrol edebilir. Bu ruhları direkt saldırmak için çağırabilir veya ruhların gücünü ödünç alarak düşmanlarını zayıflatabilir ya da korkutabilir.
Asmodyalı filozoflar Aklın Hanımefendisi Lumial'a hizmet ederler; Elyoslularsa İlüzyonun Efendisi Kaisinel'in öğretisini takip ederler. 



SpiritMaster (RuhÜstadı) Özellikleri

Temel Özellikler Güç 90 / Sağlık 90 / Çeviklik 100 / İsabet 100 / Bilgelik 115 / İrade 115
Silah BüyüKitapları/Küreler
Zırh Kumaş (Cübbe)
Sınıf Özellikleri 
● Doğa güçlerinin ruhlarını çağırıp kontrol edebilirler; Toprak, Hava, Su, Ateş
● Ruhların özelliklerini arttırabilir (buff) ve onları iyileştirebilirler 
● Düşmanının hareketlerini kısıtlayan bir çok büyü yapabilirler.



Filozoflar gibi, RuhÜstadları da doğalnın güçlerini kontrol etmek için sihir kullanırlar; su, hava, toprak ve ateş. Ancak kontrol etme şekilleri farklıdır. Bu doğal güçleri içeren büyüler yerine, RuhÜstadı bu güçleri barındıran ruhları kontrol eder. Filozoflarla kıyaslandığında, RusÜstadlarının daha az saldırı sihri vardır bu nedenle bir rakibe direkt saldırmaları güçtür. Düşmanlara direkt saldırmak yerine RuhUstaları, doğanın güçlerinin ruhlarını düşmanına saldırtır. Mevcut dört ruh birbirinden çok farklıdır. Saldırı ve savunmaları da temsil ettikleri güce göre değişir. Yani duruma göre en doğru ruhu yardıma çağırarak savaşmalıdır. RusÜstadlarının bir başka özelliği de bir çok debuff (azaltma) yeteneğine sahip olmasıdır. Bu yetiler sayesinde düşmanın hareket yeteneğini azaltırlar ve RuhÜstadı aradaki mesafeyi korur. Filozofların hipnoz yetenekleri gibi malesef bu yetiler çok fazla miktarda tehdit-düşmanlık-kin-agro oluştururlar. RusÜstadının az yaşam enerjisi ve savunması nedeniyle bir savaşta kontrol hep onda olmalıdır. Filozofunkiler kadar yıkıcı olmasa da kontrol ettikleri ruhlar sayesinde ve çok sayıda hareket kısıtlayıcı büyüleri onları hem solo hem de grupla oynarken oldukça becerikli kılar. 



Solo ve Grup Oyunu

Solo Oyun: RuhUstaları oyunda tek oynama konusunda iyi sınıflardan biridir. Gereken duruma göre ruhlar çağırırlar. Hangi ruhu çağıracakları savaştıkları düşmana ve savaşma stiline göre değişir. Bazen RuhÜstadı, düşmanın saldırısının yükünü çekerken ruh hasar verme rolünü üstlenir bazen de roller değişir, ruh, üstada tanklık yaparken üstad büyüleriyle hasar verici rolünü üstlenir. Ruhun yaşam enerjisi düştüğünde, RuhÜstadları savunma ve iyileştirme yetileriyle ruhun yaşam enerjisini arttırabilir veya yenileyebilirler ama elbette bu büyüler mana harcar. Bunun yanısıra, ruh size tanklık yaparken kazara dikkati (agroyu) üstünüze çekmişseniz, büyülerinizle düşmanın dikkatini tekrar ruha yönlendirebilirsiniz, bu sayede içine düşeceğiniz zor durumdan sıyrılmış olursunuz. Malesef, filozoflar gibi RuhÜstadları da sadece kumaş giyebildikleri için oldukça zayıftırlar, bu nedenle düşmanlarınızı ve savaş taktiklerinizi çok akıllıca seçmelisiniz. 
Grup Oyunu: Grupta RuhÜstadının çift rolü vardır. Filozof gibi, o da düşmana çok fazla hasar verebilir. Bir tankın olduğu gruplarda RuhÜstadı, toprak ruhu gibi koruyucu bir ruhtansa hava veya su gibi saldırgan ruhları çağırmayı tercih edebilirler. Elbette düşmanın sahip olduğu koruma ve özelliklere göre farklı ruhları çağırmak daha etkili olabilir. Bu hem RuhÜstadına hem de grup arkadaşlarına, karşılarındaki düşmana göre davranmalarını sağlayan bir çok olanak sunar. Bir başka ve daha önemli rolse düşmanın sahip olduğu özellikleri azaltıcı etkisidir (debuff). RuhÜstadı bunu düşmanın saldırma ve savunma özelliklerini direkt olarak azaltarak yapabileceği gibi, Dispel Magic veya Disenchantment Blaze gibi büyülerle, düşmanın sahip olduğu arttırmaları (buff) yokederek de yapabilir. Bu özellikler sayesinde grup bilhassa çok kuvvetli düşmanlara karşı avantaj elde etmiş olur.




Filozof (Sorcerer) Özellikleri

Temel Özellikler Güç 90 / Sağlık 90 / Çeviklik 100 / İsabet 100 / Bilgelik 120 / İrade 110
Silahlar Büyü Kitapları / Küreler
Zırh Kumaş (Cübbe)
Sınıf özellikleri 
• Uzun menzilli güçlü saldırı yetenekleri
• Alan etkisi yetenekleri
• Sihirler uyutma, köklerle yere bağlama hatta düşmanların yakına gelmesini engellemek için onlara şekil değiştirtme yetenekleri



Savaş Rolleri ve Yetenekleri

Filozof, düşmanını uzun menzilden kolayca yenebilecek bir çok özelliğe sahiptir. Bununla birlikte, bu sınıf sadece cübbe giyebildiği için fiziksel savunması ve yaşam enerjisi çok azdır. Filozofların fiziksel dayanıklılığının çok az olması onların yakın mesafe saldırılarında tamamen savunmasız olmaları demektir. Bir başka deyişle, bu sınıf "camdan bir kılıca" benzetilebilir. Ölümcül ama kırılgandırlar bu nedenle çok zekice oynamalıdırlar. 
Filozofların az sayıda zincir yetisi vardır ama her bir zincirin saldırı değeri yüksektir bu sayede düşmanlar kısa sürede yok edilirler. Bir çok yeteneği mana harcar; bu da demektir ki manayı da akılcı kullanmalısınız. 
Filozoflar bir düşmanın belli bir doğal güce karşı olan direncini de azaltabilirler. (Toprak, Su, Rüzgar ve Ateş) Bu sayede zayıflattıkları düşmanı o doğal güçle vurarak daha fazla hasar verebilirler. 
Düşmanları uyutarak veya köklerle baülayarak onları uzakta tutabilirler. Ama en ufak bir hasar bu etkileri bozacağından, düşmanı uyandırmadan veya serbest bırakmadan evvel en ölümcül saldırı için hazır olmalıdırlar. Yine, uyutulmak veya hareketsizleştirilmek düşmanın kinini (agro-tehdit) arttırır. Filozof, buna dikkat etmelidir ve düşmanın kinini azaltıcı önlemlerini almalıdır. 



Solo ve Grup Oyunu

Solo oynamak: Filozof, Bitki tedavisi haricinde kendini iyileştirme yeteneğine sahip olmadığından tek başına oynarken yaşam enerjisine dikkat etmelidir. Birden fazla sayıda canavardan gelen saldırılar bilhassa tehlikelidir. Bu noktada kısa mesafede etkin büyülerden faydalanabilir. Yutabileceğinden fazlasını ısırmışsa yani yenebileceğinden fazla düşmana saldırmışsa da Winter Binding I (Kış Bağı I) gibi alan etkili büyülerden faydalanabilir. 
Birebir mücadelelerde, düşmanın hareket yeteneğini kıstlayan büyülerle işe başlamak iyi bir fikirdir. Birden fazla düşman olduğunda da diğerlerini uyutup veya hareketsizleştirip, birini hızlıca yenmek şeklinde teker teker dövüşmek iyi bir fikir olabilir. 
Savunması zayıf da olsa, filozofun kendisiyle düşmanı arasındaki mesafeyi kontrol edebilme yeteneği savaşın kaderini değiştirir. 



Grup Oyunu: Grupla oynarken filozofların 2 rolü vardır; hasar verici ve rakibi uyutan veya hareketsizleştireren hipnotizcu. 
Hipnoz yetenekleri çoklu sayıda düşmanla başa çıkarken çok önemlidir. Bu sayede grup, bir çok zor düşmanla birlikte savaşmak yerine düşmanları tek tek halledebilir. Aynı zamanda bu sayede tankın hasarla başa çıkmasına da yardımcı olur, bu sayede gruptaki iyileştiriciler de tüm gruba bakmak yerine sadece tanka yoğunlaşabilirler. 
Bununla birlikte, filozofun, grubun karşılaştığı çoklu sayıda düşmana saldırabilme yeteneği de vardır. Bu özellikler, grubun kalabalık düşmana üstün gelmesine yardımcı olur. Elbette, yüksek miktarda hasar oluşturan bu beceriler oldukça fazla miktarda kin (egro-tehdit) çeker bu nedenle de düşmanların dikkatini kendi üzerine çekmemek ve tankın üzerinde tutmak için filozof hasarı abartmamalı veya da agro-tehdit-kin azaltıcı yeteneklerini kullanmalıdır. Çünkü tankın aksine, bir canavar filozofa saldırırsa filozof kolayca yenilir.

I.2) SpiritMaster (RuhÜstadı)

Ruh Üstadı, Ruhlar yıldızı'nın altında doğmuş olan Daeva'dır ve su, hava, toprak ve ateşin ruhunu kontrol edebilir. Bu ruhları direkt saldırmak için çağırabilir veya ruhların gücünü ödünç alarak düşmanlarını zayıflatabilir ya da korkutabilir.
Asmodyalı filozoflar Aklın Hanımefendisi Lumial'a hizmet ederler; Elyoslularsa İlüzyonun Efendisi Kaisinel'in öğretisini takip ederler. 



SpiritMaster (RuhÜstadı) Özellikleri

Temel Özellikler Güç 90 / Sağlık 90 / Çeviklik 100 / İsabet 100 / Bilgelik 115 / İrade 115
Silah BüyüKitapları/Küreler
Zırh Kumaş (Cübbe)
Sınıf Özellikleri 
● Doğa güçlerinin ruhlarını çağırıp kontrol edebilirler; Toprak, Hava, Su, Ateş
● Ruhların özelliklerini arttırabilir (buff) ve onları iyileştirebilirler 
● Düşmanının hareketlerini kısıtlayan bir çok büyü yapabilirler.



Filozoflar gibi, RuhÜstadları da doğalnın güçlerini kontrol etmek için sihir kullanırlar; su, hava, toprak ve ateş. Ancak kontrol etme şekilleri farklıdır. Bu doğal güçleri içeren büyüler yerine, RuhÜstadı bu güçleri barındıran ruhları kontrol eder. Filozoflarla kıyaslandığında, RusÜstadlarının daha az saldırı sihri vardır bu nedenle bir rakibe direkt saldırmaları güçtür. Düşmanlara direkt saldırmak yerine RuhUstaları, doğanın güçlerinin ruhlarını düşmanına saldırtır. Mevcut dört ruh birbirinden çok farklıdır. Saldırı ve savunmaları da temsil ettikleri güce göre değişir. Yani duruma göre en doğru ruhu yardıma çağırarak savaşmalıdır. RusÜstadlarının bir başka özelliği de bir çok debuff (azaltma) yeteneğine sahip olmasıdır. Bu yetiler sayesinde düşmanın hareket yeteneğini azaltırlar ve RuhÜstadı aradaki mesafeyi korur. Filozofların hipnoz yetenekleri gibi malesef bu yetiler çok fazla miktarda tehdit-düşmanlık-kin-agro oluştururlar. RusÜstadının az yaşam enerjisi ve savunması nedeniyle bir savaşta kontrol hep onda olmalıdır. Filozofunkiler kadar yıkıcı olmasa da kontrol ettikleri ruhlar sayesinde ve çok sayıda hareket kısıtlayıcı büyüleri onları hem solo hem de grupla oynarken oldukça becerikli kılar. 



  • Solo ve Grup Oyunu

    Solo Oyun: RuhUstaları oyunda tek oynama konusunda iyi sınıflardan biridir. Gereken duruma göre ruhlar çağırırlar. Hangi ruhu çağıracakları savaştıkları düşmana ve savaşma stiline göre değişir. Bazen RuhÜstadı, düşmanın saldırısının yükünü çekerken ruh hasar verme rolünü üstlenir bazen de roller değişir, ruh, üstada tanklık yaparken üstad büyüleriyle hasar verici rolünü üstlenir. Ruhun yaşam enerjisi düştüğünde, RuhÜstadları savunma ve iyileştirme yetileriyle ruhun yaşam enerjisini arttırabilir veya yenileyebilirler ama elbette bu büyüler mana harcar. Bunun yanısıra, ruh size tanklık yaparken kazara dikkati (agroyu) üstünüze çekmişseniz, büyülerinizle düşmanın dikkatini tekrar ruha yönlendirebilirsiniz, bu sayede içine düşeceğiniz zor durumdan sıyrılmış olursunuz. Malesef, filozoflar gibi RuhÜstadları da sadece kumaş giyebildikleri için oldukça zayıftırlar, bu nedenle düşmanlarınızı ve savaş taktiklerinizi çok akıllıca seçmelisiniz. 
    Grup Oyunu: Grupta RuhÜstadının çift rolü vardır. Filozof gibi, o da düşmana çok fazla hasar verebilir. Bir tankın olduğu gruplarda RuhÜstadı, toprak ruhu gibi koruyucu bir ruhtansa hava veya su gibi saldırgan ruhları çağırmayı tercih edebilirler. Elbette düşmanın sahip olduğu koruma ve özelliklere göre farklı ruhları çağırmak daha etkili olabilir. Bu hem RuhÜstadına hem de grup arkadaşlarına, karşılarındaki düşmana göre davranmalarını sağlayan bir çok olanak sunar. Bir başka ve daha önemli rolse düşmanın sahip olduğu özellikleri azaltıcı etkisidir (debuff). RuhÜstadı bunu düşmanın saldırma ve savunma özelliklerini direkt olarak azaltarak yapabileceği gibi, Dispel Magic veya Disenchantment Blaze gibi büyülerle, düşmanın sahip olduğu arttırmaları (buff) yokederek de yapabilir. Bu özellikler sayesinde grup bilhassa çok kuvvetli düşmanlara karşı avantaj elde etmiş olur.



Sergen B.
9 Mart 2015 10:18
Oyunda Kaçtane Sınıf Var ?