alexa
ArcheAge Eu
Genel bazda klasik biçimde fantastik bir dünya üzerine kurulu yapısı ile birlikte kullanıcılarına yeni bir tecrübe sunamayacak gibi görünen ArcheAge , oynanılmaya başlandığı ilk andan itibaren söz konusu düşünceler ile uzaktan yakından alakası olmadığını hissettirmeye başlanıyor. Pek çok oyunun en sevilen özelliklerini karma yapıda içinde barındıran ve bu sayede MMORPG sektöründe geride kalan yaklaşık on beş senenin son derece üstün bir birleşimi olarak nitelendirilebilinecek ArcheAge, genel yorumlar ve incelemeler baz alındığında keyifli ve canlı yapısı ile dikkatleri üzerine topluyor. ArcheAge E Pinleri oyunun sayfasindan E Pin bölümünden aktif edebilirsiniz.
224
Hikayesiz oyun ..
Ekin G.
2 Mart 2015 16:33
Hikaye olarak sizlere pek bir şey sunmayan (Sandbox bir yapıda olduğundan bu konuda oyuna fazla yüklenmeyeceğim) ArcheAge'e başladığınız zaman sunucunuzu seçiyorsunuz, ardından karakter yaratma ekranı sizleri karşılıyor. Karakter yaratma ekranında öncelikle seçebileceğiniz iki farklı faction bulunmakta ve bunların altında da 4 farklı ırk sizleri bekliyor. Nuia tarafı için; Elves ve Nuians bulunuyor. Haranya tarafı içinse; Firrans ve Harani bulunmakta. Bu ırklardan bir tanesini seçiyoruz ve ardından karakterimizi kişiselleştirme ekranına adımımızı atıyoruz. Karakter kişiselleştirme olarak, oyun yeterli bir detay seviyesine sahip durumda. Bu kadar yüz detayının olduğu bir yapımda, açıkçası ben aynı detay seviyesinde beden detaylarının da olmasını beklerdim fakat karakterinizin beden özelliklerini değiştirme gibi bir seçeneğe malesef sahip değilsiniz. 

Karakter yaratma ekranında dikkat ettiğim bir diğer tuhaflıksa, yarattığım tüm karakterler (devasa online oyunlarda oldukça güzel karakter yaratırım) ne yaparsam yapayım Kore oyunlarından fırlama bir görünüme sahip oluyordu ve bu durum da beni oldukça rahatsız etti açıkçası. 

Karakterimizin görünümünü ayarladık ve şimdi sıra geldi sınıfımızı seçeceğimiz ekrana. Bu ekranda seçeneceğiniz sınıf, diğer klasik devasa online oyunlarda olduğu gibi oyun boyunca kullanacağınız sınıf anlamına gelmiyor. Aslında oyunun sınıf seçim ve özelleştirme sistemi oldukça hoş düşünülmüş. Burada seçtiğiniz sınıf ile oyuna başlıyorsunuz ve ilerleyen seviyelerde bu sınıf dışında yan sınıflar seçiyorsunuz. Yan sınıfları da seçtikçe, her sınıfın altında bulunan yeteneklerden kullanmak istediklerini aktifleştiriyorsunuz ve karakterinizin sınıfı bu seçimlerinize göre oluşmaya başlıyor. Bu sayede oyunda yüzlerce farklı sınıf yaratma şansınız bulunuyor. Bu ne kadar doğru bilemiyorum, genel olarak oyuncuların kullandığı sınıflar birbirlerine oldukça benziyor. Çünkü yapımda gerçekten bazı dengesiz karakter yapılandırmaları bulunmakta ve doğal olarak oyuncular bunlara yöneliyor. İleride gelecek olan güncellemeler ile bu denge sorunlarının ortadan kalkacağını düşünüyorum.
ArcheAge oyun dünyası olarak kesinlikle oldukça büyük bir haritaya  sahip. Oyunda gezip, dolaşabileceğiniz çok fazla bölge bulunuyor. Tüm bu bölgeler birbirlerinden oldukça farklı ve sizi sıkmayacak türde hazırlanmış. Bu noktada bahsetmek istediğim bir şey var, oyun haritalarının tamamında oyuncunun üzerinde bir boşluk hissi oluşuyor. Çevre, diğer kaliteli atmosfere sahip devasa online oyunlarda olduğu gibi dolu dolu bir yapıya sahip değil. Çevre daha çok, ucuz Kore yapımı oyunları gibi görünüyor. Durum bu olunca oyunun atmosferi adına da söylenebilecek pek olumlu şeyler olmuyor maalesef ve bunun sonucunda oyun atmosferine girmeniz pek kolay olmuyor.
Tabii bu bahsettiğimiz oyun dünyası üzerinde bulunan kara parçalarıydı. ArcheAge büyüklük olarak sadece bu bölgelerden ibaret olan bir yapım değil. Oyunda uzun bir süreyi de açık denizlerde geçirmeye kendinizi hazırlayın. Zaten ArcheAge'in artılarından bir tanesini de bu deniz maceraları oluşturuyor. Bir diğeriyse az sonra bahsedeceğim üzere yapımda bulunan ticaret sistemi. Bunların dışında türe kattığı ne farklı bir dövüş sistemi, ne farklı bir zindan sistemi, ne de farklı bir PvP sistemi bulunmuyor. Neyse, konumuz olan deniz serüvenlerinden bahsetmeye devam ediyorum. Oyunda ilk denize açılışınız, daha düşük bir seviyedeyken sahip olacağınız kayığınız ile başlıyor. Bu açık denizlerde elbette sadece kayıkla dolşamıyorsunuz. Oyunda sahip olduğunuz malzemelere bağlı olarak, tek başınıza veya arkadaşlarınızla birlikte ticaret gemileri ya da daha da güzeli olan savaş gemileri inşa edebiliyorsunuz. 
Bu kadar mı? Elbette ki hayır! Bu inşa ettiğiniz savaş gemileriyle birlikte  arkadaşlarınızla denizlere açılıyor ve korsanlığa ilk adımlarınızı atıyorsunuz. Diğer oyuncuların gemilerini talan edebilir, çeşitli deniz yaratıklarıyla savaşabilir ya da çevreyi keşfe çıkabilirsiniz. Oyun bu konularda size oldukça fazla seçenek ve özgürlük imkanı tanıyor. Bu sistem sanırım benim ArcheAge'de en çok sevdiğim şey oldu.

Evet, elbette tüm oyun deniz maceralarından ibaret değil. Ne yazık ki karada geçireceğiniz süre boyunca yapacaklarınız, deniz kadar eğlenceli olmayacak. Karada sizleri oldukça klasik ve sıkıcı bir hal almış görevler bekliyor. Sıkıcı dedim ama gerçekten SIKICI! Sürekli olarak oraya koş bundan öldür, buraya gel şunu topla, şimdi tekrar geri dön 30 tane daha şundan öldür şeklinde ilerleyen görevler insanı bir süre sonra yoruyor. Neyse ki oyunda seviye atlamak çok zor değil, yapım bizi bu acıdan hızlıca kurtardığı için bu noktada bir artıyı hak ediyor. Bu sıkıcı görevler ile her şey sona eriyor sanmayın, yapım gerçekten tam bir KORE OYUNU! 

Görevler haricinde bile bir şeyleri elde etmek istiyorsanız, kendinizi sürekli olarak bir şeyler öldürürken buluyorsunuz ve bu durum oyunda bir yerlere gelmek istiyorsanız zorunluluk haline getirilmiş. Hele oyunun dövüşlerinin de klasik Tab Target sistemine bağlı olduğunu düşününce, durum iyiden iyiye sıkıcı bir hal alıyor. Neyse ki oyunda daha düşük bir seviyedeyken ilk bineğimize sahip oluyoruz ve bu sayede acımız biraz daha azalmış oluyor.
Zindanlarına bakacak olursak, yine bizleri bol bol Kore temasına sahip mekanlar bekliyor. Oyunu oynamayı düşünenleri şimdiden uyarıyorum, ArcheAge'de World of Warcraft, Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, Wildstar gibi oyunlardan alışık olduğunuz zindan veya raid içeriği beklemeyin. Grubunuzla birlikte bir zindana giriyorsunuz ve önünüze çıkan her şeyi öldürerek ilerliyorsunuz, sıra boss lara geldiği zamansa yine aynı şekilde abartılı taktikler veya koordine hareket etmeyi gerektiren bir durum söz konusu değil. Bunu zaten oyunda katılacağınız ilk zindanda fark edeceksiniz (etmezseniz ben buradayım). Olabildiğince fazla hasarı ver, bir sonraki hedefe geç üzerine kurulu basit bir zindan sistemi bulunan yapım, bu konuda maalesef pek başarılı değil. "SANDBOX MMO OYNUYORSUN! NE OLACAKTI?!" gibi sorular gelebilir ama bu kadar da değil yani... En azından daha kaliteli zindan ve yaratık tasarımları olabilirdi (hani taktiği falan geçiyorum artık).
Cevap bulunamadı.