alexa
Bloodborne
Bloodborne’nun tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ciddi bir bekleyiş içerisinde olan oyuncu kitlesine sahip olduğu gün gibi ortada olacaktır. Bloodborne’nun sahne arkasındaki durum böyleyken, bir de asıl sahneye sahnenin en önünden bakalım ve bizi Bloodborne’da neler bekliyor görelim.  Bloodborne 2015 yili Mart ayinda çikacaktir. Satin aldiginiz Bloodborne Cd Keyleri oyun çikmadan önce size gönderilecektir.
168
Her Bir Parça Özenle Oyunun İçerisine Konulunca
eray ö.
4 Nisan 2015 16:16
Bloodborne harita tasarımı konusunda çıtayı yükselten bir yapım. Her bölge kendi içinde iç içe geçmiş kompleks, homojen bir yapıya sahip. İlk Dark Souls'un tasarımı baz alınmış ama Dark Souls II'nin uçsuz bucaksız dünyasını da şöyle güzel bir selam çakılmış.

Eski dostlarımız Bonefire'ların yerini ufak sokak lambaları alıyor. Genel olarak bir haritada ikiden fazla lamba görmek mümkün değil. Ayrıca hızlı seyahat sadece Avcı'nın Rüyası'na geri döndüğümüzde mümkün olabiliyor. From Software sağa sola lamba koymak yerine çok daha kapsamlı ve zor bir işe girişmiş.

Her bölge özenle seçilmiş kestirme yollarla birbirine bağlanmış. Haritayı dolaşırken ilerlediğinizi sanıyorsunuz ama aslında ilk lambayı bulduğunuz ilk yere geri dönüyorsunuz. Oyun size bunu hiçbir şekilde hissettirmiyor ve haritanın çok katmanlı yapısı bu işleyişe büyük yarar sağlıyor. Haritanın üst bölgelerinde gezerken aşağıda bir hareketlilik olduğunu görüyorsunuz ve oyun bir şekilde sizi oraya götürmeyi başarıyor. Ve ya siz kısa yoldan aşağıda düşüyorsunuz.

Yüksekten düşmek acıtıyor ama genelde sağ kalmayı başarıyorsunuz. Bundan sonrası daha iyi çünkü kendinizi hiç bilmediğiniz bir yerde nereye gideceğinizi bilmez bir halde dolanır halde buluyorsunuz. Haritanın gizemlerini çözmede bu çok katmanlı yapı büyük yarar sağlıyor.

Bloodborne'u sadece yarım saat oynamanız bile harita detaylarına hayran kalmanız için yeterli. Oyun bir şekilde her şeyi bağlıyor devasa bir şehri ayaklarınızın altına seriyor. Üstelik atmosfer öyle boğucu ve gerçek ki ister istemez bulunduğunuz bölgeye ayak uyduruyorsunuz. Bazen kanalizasyonun dibinde pislik ve kana bulanmış bir haldesiniz, bazen de daracık bir ara sokakta kurt adamlar tarafından kovalanıyorsunuz.

Bloodborne harita tasarımları konusunda birçok firmaya ders verecek kadar iyi bir iş ortaya çıkartmış. Tüm bunlar nereden çıkacağı belli olmayan düşmanlarla çevrelenince ortaya ince ince örülmüş, her detayı özenle işlenmiş bir oyun çıkıyor.

Ve yine nereye gideceğinizi bilmiyorsunuz. From Software bu sefer cidden hikaye anlatma derdine düşmüş olsa da ilerlemeniz tamamen sizin deneme yanılma yöntemlerinize ve sezgilerinize bağlı. Bazen uyandığınızda kendinizi bambaşka bir haritada buluyorsunuz ve oraya ait olmadığınızı size tek atan düşmanlar sayesinde öğreniyorsunuz. Dedik ya düşmanlarınız da en az sizin kadar çevik ve birden fazla ölümcül saldırıya sahipler. İşin en merak edilen kısmı bu durumda boss'lar oluyor.
Cevap bulunamadı.