alexa
Cabal Online
Durmaplay Cabal Online için Cabal eCoins, 2006 yılından bu yana Cabal ALZ ve Cabal eCoin yani Cabal cash satışı yapmaktadır. En ucuz Cabal Online ALZ satın al veya En ucuz Cabal Cash satın al. Cabal Online eCoin satin aldiktan sonra EST Games'in sitesinden Durmapay seçerek aktif edebilirsiniz. ALZ teslimatlari CH 8 Bloody ice 'ta yapilmaktadir.
558
Geliştirici Blogu: Uygulama Programlama Arabirimi
serdar can Y.
9 Ocak 2015 17:52

“ÖZET GEÇ”: - Her şeyi, oyuncuları ve temel oyun deneyiminin sağlamlığını korumak için yapıyoruz. Ama aynı zamanda oyuncuların ve geliştiricilerin oyunu anlamlı, olumlu şekilde zenginleştiren ürünler vermesine olanak tanıyarak League of Legends’ın etrafındaki büyümeye destek olmak niyetindeyiz. Bunun yolu da, yapılan yeni işler hakkında oyuncuların görüşlerini almaktan geçiyor. Bu yüzden yorumlarınızı bizimle paylaşın. Merak etmeyin, gereken yerlere ulaşacaklar.


Selam, ben Geliştirici İlişkileri Ekibi’nden J. “Riot Sargonas” Eckert. Size, 3. parti sitelerin ve uygulamaların, League of Legends ekosistemindeki yeri hakkında bilgi vermeye geldim. Geçtiğimiz yıl bu konu, oyuncu topluluğumuzda sık sık tartışıldı. Umarım ben de, oyunun bütünlüğünü ve en önemlisi de oyuncu deneyimini olumsuz etkilerden korurken, bir yandan da geliştiricilerin hem League of Legends’a hem de oyunculara değer katmasına destek verme hedefimizi açıklayabilirim. 3. parti sitelerin API’mizden (Uygulama Programlama Arabirimi; bir uygulamanın işlevlerini uygulama dışında da kullanabilmeye aracılık eden modül olarak özetlenebilir – Ç.N) doğrudan veri çekmesini engellemek, uygulamaların daha oyuncu odaklı olması için geliştiricilerle doğrudan bağlantıya geçmek, hile araçlarını engellemek için kendi içimizde çözüm geliştirmek ve bunlar gibi daha pek çok iş yaparken, amacımız hep bu yukarıda bahsettiğim noktalar.


LoL için bir şeyler geliştirirken

LoL büyüyüp oyuncu topluluğu geliştikçe, oyuncu deneyimini güzelleştirmek için kurulmuş siteler ve programlar da artıyor. Bu girişimlerin bazıları oyunu yeni ve daha eğlenceli şekillerde deneyimlemenin yollarını sunarken, bazıları da haksız avantaj sağlayarak oyunun dengesini bozup, oyuncu deneyimine zarar veriyorlar. Geliştirici İlişkileri Ekibi’nde sürekli olarak olumlu gelişmeleri destekleyip, olumsuz oyuncu deneyimi oluşturabilecek uygulamaların önünü kesmeye çalışıyoruz.

LoL’de hem Riot’un oyunculara tanıyabileceği ve tanıması gereken, hem de oyuncuların bizzat fark edip kullanabileceği fırsatlar var. Bu alandan desteklenmeye değer pek çok oyuncu fikri çıkıyor; bizim buna nasıl yardımcı olduğumuzdan bahsedeyim biraz.


Geliştiricileri desteklemek

İş herkesin oyuncular için bir şeyler tasarlayabilmesine gelince, topluluğun bu konuda hevesli olan üyelerini desteklemek için elimizden geleni yaptık. Bu doğrultuda, Riot API’nin de dahil olduğu bir geliştirici araçları seti hazırladık. Geçtiğimiz yıl boyunca bu API’yi ve Geliştirici Portalı’nı sürekli yeni özelliklerle güncelledik. Bu güncellemelerin 50’den fazlası ilk 10 ay içinde yapıldı. Hedef; topluluğun oyuna katkılarını ve daha kapsamlı üçüncü parti sitelerin yapılmasını sağlayacak sağlam araçlar oluşturmaktı. Şu ana kadar, testler için uygun olan temel araçlara erişmek için 65.000 geliştirici kayıt oldu. 1.000 adet de tam kapsamlı erişim sağlayan üretim anahtarı verdik. Ayrıca geliştirmeyi, bu araçları oyuncu odaklı yönlerde kullanacak şekilde biçimlendirmek için kılavuzlar ve yönergeler hazırladık. Amacımız, topluluğun bu araçları kullanarak LoL deneyimine, henüz Riot’un el atamadığı alanlar dahil olmak üzere her konuda anlamlı katkılarda bulunmasıydı. Ama Riot’un kullandığı oyuncu odaklı yaklaşımdan da sapmasınlar istedik.


Ne uyar, ne uymaz?

Ne tür deneyimlere omuz vermek istiyoruz peki? Oyuncu topluluğumuz bizi her gün yeni ve yaratıcı çalışmalarıyla şaşırtıyor. İşte olay da bu aslında; oyuncularımızın yaratıcı olabilmelerini, bizim aklımızdan bile geçmemiş olan fikirleri ortaya koyabilmelerini istiyoruz. Doğrusunu isterseniz, her bir Riotçu başına onbinlerce oyuncu düşüyor. Yani istatistiksel açıdan, yeni fikirler ortaya koymada avantaj sizlerde! Ward Score (Totem Skoru) ve LSI (LoL Sihirdar Bilgileri) gibi oyuncu yaratımları, oyuncuların LoL’le farklı biçimlerde ilişki kurabilmesini, hatta oyunlarını iyileştirebilmesini sağlıyor. Kendi adıma konuşacak olursam, Ward Score’a bakana kadar totem bırakmakta oldukça titiz davrandığımı sanıyordum. Ancak baktıktan sonra, bana denk seviyedeki oyuncular arasında en alt %5’lik dilimde olduğumu gördüm! Artık en üst %98’lik dilimdeyim ve takımıma anlamlı bir katkıda bulunma becerim (en azından o alanda) arttı. Topluluğun bu tür şeyler yapmasını çok seviyoruz, devamının gelmesi için elimizden gelen her şeyi yapmaya da hazırız.

Ancak bu fırsat genişliğinin zararları da var. Bazen, oyunun dengesini ve adilliğini bozan işler de çıkıyor. Bunları (sizlerin de yardımıyla) oyuncu odaklı olmayan çalışmalar olarak tespit ediyoruz. Böyle durumlarda ilk yaptığımız geliştiriciye ulaşıp, onu LoL için belirlediğimiz amaçlara daha uygun bir yönde çalışmaya yönlendirmek oluyor. Bazen sonuç alıyoruz, bazen alamıyoruz. En kötü vakalarda geliştirici bizi görmezden-duymazdan geliyor, biz de API erişimini engellemek veya oyuncuların bu tür uygulamaları kullanmasını Hizmet Koşulları’na aykırı hale getirmek gibi tatsız önlemler almak zorunda kalıyoruz. Ama son tahlilde amacımız aynı: oyuncu deneyimi her şeyden önce gelir; yeni yeni tutunmaya başlamış bir geliştiricinin kendini göstermesinden de, piyasaya girmeye çalışan bir üçüncü parti şirketin başarısından (ya da başarısızlığından) da. Amacımız uygulamaları sıkı denetim altında tutmak değil, ancak oyuncu deneyimi konusundaki görüşlerimizle uymalarını da mutlaka sağlamalıyız. Geliştiricilerin başarılı olmasını istiyoruz ama, oyuncuları zora sokmak pahasına değil.

LoL’ün ana oyun deneyimi söz konusu olduğunda ise iyice koruyucu kesiliyoruz. Bizce en iyi oyun, indirip yüklediğinizde rekabete katılmanız için gereken tüm araçları içinde bulunduran oyundur. Kimse diğer oyunculardan geri kalmamak için üçüncü parti bir siteye gidip oyunu değiştirecek bir sürü uygulama indirmek zorunda kalmamalıdır. Bu yüzden en önemli prensibimiz “Oyuncular ‘Oyna’ tuşuna bastıktan, oyun sonu ekranını görene kadar, oyun deneyimiyle aralarına hiçbir şey girmemeli”. Bu prensip genelde, oyunun normalde vermediği bilgileri sağlayan (özel menüler, hackler vs.) uygulamalar için geçerli. Tüm oyuncuların eşit konumda olabilmesi için, bu tür uygulamalara karşı duruşumuzu asla esnetmiyoruz.


Saha koşullarını korumak

LoL’ün üçüncü parti uygulamalar evreni son derece geniş ve dolayısıyla hem takip etmesi, hem de önceden kestirmesi çok zor. Geliştirilen her projeyi göremeyebilir ya da önceden tahmin edemeyebiliriz. Bazen bir uygulamanın geliştiricilerine, uygulama dikkatimizi çekene kadar ulaşamadığımız oluyor. Ancak iletişime geçtiğimizde, diyaloğu tüm oyuncu topluluğunun yararına olacak bir şekilde kurmaya çalışırız. Bu alanda, bağımsız geliştiricilerden kâr amaçlı şirketlere kadar TÜM olumlu gelişmeleri teşvik ederek herkesi desteklemeye çalışıyoruz. Ancak önceliğimiz oyuncular ve oyuncu çıkarlarını her zaman para kazanmak isteyen şirketlerinkilerin önüne koyacağız. Madalyonun öbür yüzüne bakarsak; üçüncü parti uygulama evreninin gelişimiyle önümüze çıkan yeni zorlukları aşmaya çalışırken bize bir hayli sabır gösteriyorsunuz. Sizlere teşekkür ederiz.

Son olarak, hiçbir üçüncü parti ürüne destek vermediğimizin altını çizmek isterim. Evet, şirket dışı geliştiricilere araçlar sağlıyoruz; ama bu araçlarla ortaya çıkarılan ürünler kanuni açıdan League of Legends deneyimine dahil değil ve çıkarabilecekleri sorunların çözümü için destek veremiyoruz. Çünkü, her üçüncü parti uygulamanın yazılım kodlarını denetlememiz ve oyuncuların kullandığı çeşit çeşit sistemde bir sorun yaratıp yaratmadıklarını görmek için her çeşitlemelerini teker teker test etmemiz imkânsız. Harici uygulamaların oyunu ya da bilgisayarı çökertme, zararlı kod içerme ve buna benzer pek çok sorun çıkarma ihtimali var. Sizlere her zaman hesabınızı ve bilgisayarınızı koruyacak önlemler almanızı ve en önemlisi de, hesap bilgilerinizi ASLA üçüncü şahıs ya da şirketlerle paylaşmamanızı öneririz. Bir uygulamayı gözünüz tutmadıysa, onu kesinlikle kullanmayın.


Cevap bulunamadı.