alexa
Call of Duty Advanced Warfare
Call of Duty Advanced Warfare 'nin yayınlanan tanıtım videolarında en fazla ilgi çeken detay şüphesiz başarılı aktör Kevin Spacey'in yer alması olarak belirtilmekte. Call of Duty Advanced Warfare steam cd key satin alma isleminden sonra, Steam üzerinden aktif ederek indirip oynayabilirsiniz.
300
AW İnceleme
Ahmet Hakan G.
19 Aralık 2014 16:13

Call Of Duty: AW Ön İnceleme

İlk oyunundan bu yana Call of Duty serisinin her oyununu oynamış bir oyuncu olarak seriye bayılsam da yerinde sayması ve yenilik yapmaya çalışırken eline yüzüne bulaştırmasıyla ben bile seriden soğumaya başladım. Açık konuşmak gerekirse, asla devasa haritalar, yıkılan binalar veya çeşit çeşit araç istemiyorum. Call of Duty oyuncuları zaten bunları istemiyor, çünkü bu Battlefield'ın alanı. Call of Duty, cephe savaşları yerine şehir içi çatışmalar, özel operasyonlar ve gerilla savaşları üzerine bir seri.

Bu oynanış tarzıyla milyonların sevgilisi olunca, ticari kaygılardan ötürü seri yerinde saymaya başladı. 2 veya 3 koridorluk, aslında hepsi birbirinin aynısı olan haritaları değiştirip oyuna taktiksel derinlik ve gerçekçilik katmak istediler. Koridor bazlı ezbere oynanış yerine farklı nitelikte haritalarla oyuncuların taktiksel zekasını sınamak ve oyunun tasarımsal gerçekçilik seviyesini bir kademe yükseltmek istediler. Bunu yaparken, sürekli kısa mesafe ve kapalı alanda geçen oyunlarda işlev olarak zayıf kalan uzun mesafeli silahları güçlendirip, dengesiz derecede başarılı olan kısa mesafe silahlarını zayıflatmak adına her silah türüne eşit şans tanıyan daha büyük ve açık alanı bol haritalar yaptılar. Sonuç ise Ghosts faciası oldu. Şahsen, harita tasarımları ve silahlar arası denge açısından Ghosts'un en iyi CoD oyunu olduğunu düşünsem de, bağnazlaşmış oyuncu kitlesine pek çok değişikliği bir anda sunmakla bir hata yapılmıştı. Advanced Warfare'de bu hata biraz geri sarılıp, daha sağlıklı adımlarla kendinden emin bir devrim yapmak amaçlanıyor.

İzlediğim demodaki ilk parça herkese gösterilen bu demoyken, ikincisi farklı bir ortamda görkemli bir sahneye doğru ilerleyen bir demoydu.

Hikaye bir anda geleceğe taşınıyor. 2054 yılında, [günümüzde de yavaş yavaş dünyadaki askeri güçleri ele geçirmeye başlayan] kiralık özel ordulara benzer bir yapılanma, en sonunda isyan bayrağını çekip Amerika'yı içeriden vuruyor. Bu ordunun lideri, karizmatik oyuncu Kevin Spacey, Amerika'nın üçüncü dünya ülkelerine demokrasi götürme sevdasına karşı çıkıyor. Ancak bunun nedeni ABD'nin onları sömürdüğünü düşünmesi değil. Yobaz ve hoşgörüden yoksun toplumlarda demokrasinin işlemeyeceğini, bu yüzden bu tip toplumların kaosu bastıracak güçlü liderlere ihtiyaç duyduğunu düşünüyor. Bu lider de kendisi oluyor. Hikaye detayları tam olarak belli olmasa da, Atlas adlı özel ordunun lideri Jonathan Irons'ın (Spacey) ABD'ye saldırdığını kesin olarak biliyoruz. Bu noktada da, her zamanki gibi günü kurtarmak için bir başka özel operasyon birliği üyesi olarak, biz devreye giriyoruz.

Battlefield 2142'nin yaptığı hatayı yapmayan Advanced Warfare, teknolojiyi büyük ölçüde ilerletse bile, klasik piyade savaşı hissini baltalamıyor. Askerlerin hareket kabiliyetlerini artıran dış iskeletler, kesintisiz bir lazer ışınını andıran egzotik bir silah, çeşit çeşit teknolojik el bombaları, duvarlara tırmanma, sıçrama güçlendirici zırh sistemleri ve daha nicesi olsa bile, temelinde Call of Duty: Advanced Warfare bir piyade savaşı oyunu; Sledgehammer Games bundan taviz vermemiş. Kapalı kapılar ardında izletilen 2 bölümlük demodan ilk izlenimim, oyunda da senaryoda da büyük rol oynayacak olan 'exo-skeleton' yani dış iskelet sisteminin askerlerin zırhını pek de artırmadığı yönünde. Crysis'teki 'nanosuit' gibi sizi mermileri emebilecek bir cengavere dönüştürmüyorlar. Bu da Call of Duty'nin kısa sürede az mermiyle ölüme sebep olan hzılı ve dinamik çatışma hissinin yok olmayacağı anlamına geliyor.

Dış iskeletler görkemli ancak piyade hissini yok etmeyen cinsten.

Dış iskeletlerin en önemli işlevleri hareket kabiliyetiyle alakalı. Titanfall yeni bir seri olarak şoke edici bir rakamsal başarılar yakalamış olmasa da, eleştirmenlerden türe getirdiği yenilikler ve akıcı oynanışıyla büyük övgü almıştı. Sledghammer Games de dersine iyi çalışmış olacak ki, oyuna duvarlara tutunmamızı sağlayan gereçler ve sıçrama güçlendirici eklemiş. Titanfall'daki gibi hızlı bir şekilde yükseklere ulaşmamızı sağlamaktan ziyade, yüksekten düşüşlerimizi yavaşlatmak ve normalde erişemeyeceğimiz yerlere erişmemizi sağlamak gibi fonksiyonları var. Bu özelliklerin multiplayer haritalara nasıl yansıyacağını ise henüz bilemiyoruz, zira mevzubahis gösterimde sadece hikaye görevlerinden kesitler gösterildi. Bu yeteneklere ek olarak bir çeşit görünmezlik yetisi olacağını da sızan bilgiler arasında belirtebiliriz. Demoda dikkatimi çeken bir nokta ise, kendisine tank denebilecek şekilde ağır zırhlı bir dış iskelete sahip iri kıyım düşmandı. İçimde, bu tip dış iskeletleri, multiplayer modlarda 'scorestreak ödülü' olarak görebileceğimize dair bir his var, ne kadar doğru çıkacağını zaman gösterecek. 

Oyunun en göze çarpan yeniliği ise el bombaları. Çeşit çeşit taktiksel el bombaları var ve en azından tek oyuncu modunda tek tuşa basarak farklı bombalar arasında geçiş yapabiliyoruz. Attığınızda dijital bir dalga yayıp düşmanlarınızın yerlerini işaretleyen ve belli bir süre boyunca cisimlerin arkasında bile olsalar kırmızı kırmızı parlamalarını sağlayan yardımcı el bombası multiplayer modlarda dengeleri alt üst edebilecek olsa bile, çok kullanışlı olacağı kesin. Dikkat çeken bir diğer el bombası ise patlama alanı kısıtlı olsa bile atıldığında havada bir 'drone' gibi asılı kalıp, yakındaki bir düşmana kilitlenerek hareketlenen ve temas ettiğinde patlayan tip. Videoda gösterilmeyen ancak varlığı muhtemel diğer el bombası tipleri de düşündükçe heyecanlandırıyor.

Oyun çıktığında görünmez de olabileceğiz.

Gelelim grafiklere. Activision'ın en önemli iddiası bu oyunda grafiklerin harika olacağı yönündeydi. Özellikle yüz grafikleriyle övünülürken, yüzlerin modellemelerinin ve animasyonlarının görülmemiş gerçeklikte olacağı ve hatta Avatar 2 filminde de aynı teknolojinin kullanılacağı anlatılıyordu. Ancak maalesef, şu anki haliyle Advanced Warfare bu iddiasının çok uzağında. İronik bir biçimde demoya gözünüzün içine bakarak konuşan ve "Bunu görüyor musun dostum, tamamen oyun içi görüntüm bu! Nasılım ama, yüzüm şahane değil mi?" gibi laflar eden silah arkadaşınızla giriş yapıyorlar. Modelleme olarak belli bir kalite mevcut olsa da, kaplamalar yeterince gerçekçi durmuyor. Animasyonlar ise oldukça vasat, mimikler kesinlikle doğru hissettirmiyor. Kevin Spacey'nin karakteri ise ayrı bir noktada, oyundaki tüm önemli karakterleri o seviyeye çekerlerse vadettiklerini vermiş olurlar, ama demoda izlediğim haliyle kalacak olursa, umarım James Cameron, Avatar 2 için yedekte bir teknoloji tutuyordur... Sorun sadece yüz grafikleri de değil, özellikle demoda gösterilen iki bölümde de bolca rastlanan ve tekrar eden bir tema olarak göze çarpan arabaların kaplamaları da fazlasıyla vasattı. Henüz yapım aşamasında olan bir oyun için böyle şeyler normal olsa da, harika grafikleri olduğunu iddia ederek başlattığı demoda bu lafın hakkını veremeyen Sledgehammer Games bir miktar hayal kırıklığı yarattı.

Kevin Spacey, oyunun övündüğü yüz animasyonlarının bu özgüvenin hakkını veren tek sahibi.

Ancak görsellerde yaşanan bu hayal kırıklığı ses konusunda devam etmiyor. Serinin her oyununda olduğu gibi, Advanced Warfare'de de sesler harika. Güncel silah sesleriyle futuristik silah sesleri oldukça başarılı harmanlanmış. Özellikle patlama sesleri metrelerce uzaktan veya bir havuzun içinden geliyormuş gibi değil, tamamen doğal ve suni efektlere alışmış oyuncu kitlesini şaşırtacak kadar gerçekçi. Mermilerin zeminlerden ve cisimlerden sekerken çıkardıkları sesler de elden geçirilmiş ve atmosfer güçlendirilmiş. Buna 'swarm' denen minik drone ordusu gibi futuristik ile fantastik arasında gidip gelen öğelerin seslerinin doğallığı da eklenince ortaya çok başarılı bir iş çıkıyor. Surround sound destekli ses sistemleriyle veya kulaklıklarla oynarken Advanced Warfare çok eğlenceli olacak gibi...

Ön incelememin son demlerinde, oyunun potansiyel sorunlarının en büyüğünden bahsetmek istiyorum. Denge. Oyuncuyu oyuncuyla kapıştıran online FPS'lerde, oyunun başarısını tayin eden en önemli etmen. Gösterilen her görevde etraf sivil arabalarla doluydu ve karakterimiz dış iskeletinin de gücüyle bu arabaların kapılarını kopartıp kalkan olarak kullanabiliyordu. Bütün sivil arabaların yan camlarının kurşun geçirmez olmasının gerçekdışı oluşunu bir kenara bırakırsak, oyunda oldukça futuristik olarak yeni bir modeli de bulunan Riot Shield sisteminin bu kadar yaygınlaşmasının multiplayer'daki etkileri büyük bir soru işareti. Özellikle Black Ops II'de en nefret edilen gereç olan Riot Shield bu oyunda gelişmiş bir şekilde karşımıza çıkarken, bir de bu nefret edilen kalkan sistemini haritadaki arabalardan rahatça alınabilecek şekilde eklemek ne kadar akıl karı bilemiyorum. Dengesi kurulmazsa kötü sonuçları olabilir. Benzer bir şekilde, zaten silahlardaki 'target finder' eklentileri nefret sebebi olmuşken, havaya atılan el bombasıyla oldukça geniş bir alandaki tüm düşmanları haritada değil, direkt oyuncunun görüşünde işaretlemek de CoD hayranlarını mutlu edecek gibi değil. Demoda kullanırken hiçbir cephane belirteci olmayan lazer ışın silahı ise ayrı bir kapalı kutu. Dış iskeletlerin demoda nadir de olsa görülen farklı tipleri, kalkanlar, el bombaları, lazer silahları... Bütün bunlar multiplayer'da dengesini kurmak oldukça güç öğeler ve beni Advanced Warfare hakkında en çok korkutan detaylar oldular. Ancak bardağın dolu tarafına bakacak olursak bu öğeler, dengeleri iyi sağlanacak olursa oyunu bambaşka noktalara taşıyabilecek kadar güzel fikirler...

Cevap bulunamadı.