alexa
Call of Duty Advanced Warfare
Call of Duty Advanced Warfare 'nin yayınlanan tanıtım videolarında en fazla ilgi çeken detay şüphesiz başarılı aktör Kevin Spacey'in yer alması olarak belirtilmekte. Call of Duty Advanced Warfare steam cd key satin alma isleminden sonra, Steam üzerinden aktif ederek indirip oynayabilirsiniz.
89
Oynanışa Slegehammer eli değerse
eray ö.
4 Şubat 2015 13:03

Call of Duty: Advanced Warfare’ın senaryo modu gerçekten kötü arkadaşlar. Sledgehammer’ın hakkını yemek istemiyorum, gerçekten çok fazla şey denemek istemişler ama bilmem kaç senedir zerre değişmeyen oyun mekanikleri, resmen senaryo modunu baltalamış. Oyunu oynarken, yapımcıların yoğun çizgisellik içinde hapsolduğunun farkına varıyorsunuz. CoD 2 nasıl bir oynanış sunuyorsa, bilmem kaç yıl sonra çıkan AW da aynı oynanışı sunuyor. 

Koskoca Mikami’yi 10 sene öncesinin oyununu yapmışsın diye eleştirirken, CoD’un sırtını sıvazlamak saçma olur. Sırf sinematik etki için hatalarını affetmekse, oyunu oynayacak oyunculara haksızlık olur.



Call of Duty yeni oyunuyla da olabildiğince lineer yapıda. Elimize silahı veriyorlar, sıka sıka gidiyoruz. Oynanışı destekleyecek tek bir unsur bile yok. Exo Suit, senaryo modu için süs eşyası görevini görüyor. Her bölümde üç farklı yetenek veriyor ve bunları sadece sizden spesifik olarak istediği zaman kullanıyorsunuz. Exo Suit’in oyunun en önemli parçası olduğunu, benim devam etmemdeki en büyük katkıyı sağladığını hiçbir zaman hissetmedim. 

Zamanı yavaşlatma var, ama Tutorial’da zorla kullanmam haricinde bir kez bile ihtiyaç hissetmedim. Çift zıplama var ama oyunun yapısı tek boyutlu, oraya buraya çıkmanıza gerek bile yok. Görünmezlik var ama Gideon bize “Hadi pelerin aç!” demese farkına bile varmayacağız.

Oyunun başlangıç bölümünü mercek altına aldık. Standart haline gelen zorluk seviyesi Regular’da düşmanın yapay zekası – yok! Koymayı unutmuşlar, yanlarında sipere girseniz bile sizin farkınızda olmuyorlar. Ateş edemiyorlar, saklanamıyorlar. Sadece namlunun ucunda ölmeyi bekleyen ahmaklar ordusuyla karşı karşıyasınız.

Exo Suit diyorsunuz, süper askerler diyorsunuz… Eğer süper asker anlayışınız buysa ben artık bir şey demiyorum. Sledgehammer çok uğraşmış ama olmamış. Advanced Warfare’ı, neredeyse hiçbir“süper gücü” kullanmayarak sadece 7 saatte bitirdim. Çoğu kez düşmanın arasına girdim, önlerinde hopladım, zıpladım, dalga geçtim sonra da ağızlarını burunlarını kırdım.

Eğer FPS oyunlarında çok yeniyseniz ve meydan okuma içermeyen bir oyun arıyorsanız Call of Duty: Advanced Warfare’ı gönül rahatlıyla oynayabilirsiniz. Diğer oyuncular için en yüksek zorluk seviyesinin şart olduğunu söylemek istiyorum. Düşman yine aptal, ama en azından bir iki mermiye ölüyorsunuz, arada gerilim oluyor.

Hep aynı örneği veriyorum: F.E.A.R’ın 10 sene önce gayet yapabildiği şeyleri, moderniz diye geçinen FPS'ler neden yapamıyor? Elinizde bunca imkan var ve çatışma hissi denilen olayı bir türlü neden yapamıyorsunuz?



O son mermi atıldığında oluşan müthiş sessizlik, darmadağın olmuş mekan ve tatmin olmuş oyuncu! Şu üçlüyü bir araya getirmek zor olmasa gerek. 

Sözde süper güçlü olmamızı sağlayan bir giysimiz var ama cam kırmaktan aciziz. Çevre, hiçbir şekilde hasar görmüyor. Karakterimiz script gelince arabaları ikiye ayırıyor da monitör mü kıramıyor? Sevgili Call of Duty yapımcıları, size binaları yıkın demiyoruz ama çatışmalara biraz daha özen gösterin. Kaplamadan ibaret mekanlar görmekten sıkıldık artık. Çevre etkileşimi denilen güzide bir özellik var. Onu kullanın, yeminle çok işe yarıyor.
Cevap bulunamadı.