alexa
Call of Duty Black Ops 2
Call of Duty Black Ops 2’de, serinin genelinde dikkat çeken gerçeğe uygunluk ve grafiksel öğelerin son teknoloji ile hazırlanmış olması, oyunun takipçilerinin en çok destek verdikleri ayrıntılar arasında yer alıyor.  Aldiginiz Call of Duty Black Ops 2 Cd Key Ürününü geçerli bir Steam hesabinda kullanabilirsiniz. Internet baglantisi gerektirir.
356
Karakter Yetenekleri Düzeni
Ekin G.
3 Mart 2015 00:50
Neyse, bu konuya girersem üç yıl boyunca konuşabilirim, o yüzden bir BLOPS2’mize geri dönelim. Hazır konu karakterlerin yetenekleri ve yeteneksizliklerine gelmişken, BLOPS2 şimdiye kadarki COD’lardan bu açıdan da ayrışıyor. Bugüne kadar tüm karakterler ya saf iyiydi ya saf kötüydü. Herkesin nasıl hareketler yapacağı az çok belli olsa da hikaye anlatımında bir farklılık yaratmak için illa ki senaryonun akışında belli kalem oynamaları yapıyordu COD yazarları. Ancak bu sefer karakterlerimiz biraz daha kaotikler, biraz daha öngörülemezler. Bunun asıl sebebi, artık savaş yazarlarının “savaşta iyi kötü ayrımı nereden baktığınıza göre değişir, herkes kendi kıçını kurtarmak için savaşır” düsturunun farkında olmaları. Bir benzerini bu ay başında çıkan Assassin’s Creed 3 oyununda gördüğümüz, “bir de savaştığımız adamların psikolojisinden bakalım olaylara” anlatımı BLOPS2’de de yer alıyor. Sözgelimi kötü adamımız olan Memendez’in neden kötü adam olduğu o kadar güzel anlatılmış ki, görevlerde yaptığınız seçimlerde biraz da onun tarafında olmayı istebilirsiniz. Yeter ki ilk oyundaki karakterlerin anlattıklarına biat etmeyin, biraz da objektif bakmaya çalışın. Gönül bağınız sadece kendi karakterinizle olsun, çünkü biliyorsunuz ki birine güvenmek bu hayatta yapılabilecek yegane hatalardan biri.
Fakat yine de bana sorarsanız hiçbir karakter bir Captain Price epikliğine ulaşamıyor, ancak bu açık hikaye anlatımının genel olarak oldukça başarılı üstesinden gelinmesiyle kapatılıyor. Bu da klasik COD anlatımının aksine oyunu segmentlere bölmüyor, tam bir bütün haline getiriyor. Oyunu bitirdiğinizde hiçbir görevi “No Russian ne epik bölümdü!” ya da “All Ghillied Up’da nefesimi tutmaktan ciğerim söndü” diye hatırlamayacaksınız; onun yerine “Karma’daki müzik ne muhteşemdi!” derken “Ama Old Wounds da çok güzeldi, Time and Fate’i de unutmamak lazım” diye oyunun tüm bölümleri eşit seviyede güzel gelecek size. Ama yine de soracak olursanız benim favori bölümüm Karma oldu, bölümün son sahnelerinde eminim siz de neresini neden beğendiğimi anlayacaksınız.
Tamam tamam söylüyorum, spoiler olmayacak korkmayın, son çatışma sahnesinde çalan müzik ve doğurduğu atmosfer. Hem de o ışık ve bölüm tasarımıyla, OHYES OHYES diye oynayacaksınız saf aksiyonu. Zira oyunun müziklerinin altında Trent Reznor’un imzası var. Kendisini tanımayanlar için özetleyelim, Nine Inch Nails’in lideri, Social Network ve The Girl With The Dragon Tattoo filmlerinin müzikleriyle Oscar kazanan adam. Ayrıca daha önce de 1996 yılında Quake’in müzikleri ve ses efektlerinin babasıdır kendisi. Bu yüzdendir ki oyunun müzikleri oldukça başarılı. Sadece tema şarkısının bestesinin tamamı kendisine ait olsa da oyunun genel müzik kurgusunun da danışmanlığını yapıyor. Oyunun diğer müziklerinin bestekarı ise Splinter Cell ve Mass Effect gibi başarılı serilerin de müziklerine imza atan Jack Wall.
Anıl K.
28 Nisan 2015 14:50

Yalnız yazı çok güzel olmuş çok doğru sölüyor. Artık saf iyi saf kötü olayı yok bu oyunda. :)