alexa
Counter Strike Global Offensive
CS GO Satın Al ve hemen dünyanın en çok oynanan gurup karşılaşma oyununda yerini al. CSGO Satın Al dığınızda, oyunu hemen alırsınız ve CSGO indir meye başlar indirmeden sonrada hemen CS GO Oyna maya başlarsınız. CSGO bir Steam oyunudur ve Steam üzerinden indirilmektedir.
197
Rütbe Sistemi
Ahmet A.
26 Ocak 2016 12:39

Elo Sistemi Nedir?

Her ne kadar CS:GO rütbe sisteminin nasıl çalıştığı kesin olarak bilinmese de, bilinen bazı gerçekler var. Örneğin CS:GO rütbe sistemi için satranç turnuvalarında yıllardan beri kullanılan ve “ELO” sistemi adı verilen bir sistemi kullanıyor. Bu sistemin çıkış amacı birbirine yakın yetenek seviyelerinde oyuncuları bir araya getirmek ve adil bir derecelendirme sistemi yaratmak. Sistemin nasıl işlediğini bir örnekle anlatmak gerekirse: Diyelim ki; satranca yeni başlayan bir oyuncuyuz ve 100 elo puanımız var, karşımıza gelen rakibimizin de 100 elo puanı var, ikimiz içinde ihtimaller eşit gibi gözüküyor. Bu durumda biz kazanırsak rakibin 50 elo puanı bize devroluyor ve bizim 150, rakibimizin 50 elo puanı oluyor. Yani bu puanlar bir müsabakada havadan dağıtılmıyor yarışmacılar birbirinden çalıyor. Ancak yeniden aynı rakibimizle bir oyun oynamaya karar veriyoruz, ama bu sefer artık bizim elo puanımız daha yüksek olduğu için (3 katı) kazanma olasılığımız da ondan 3 kat daha fazla. Bu sefer biz rakibimizi yenersek 25 elo puanı çalacağız, lakin rakibimiz bizi yenerse bizden 75 elo puanı çalacak. (Rakamlar gerçeği tam olarak yansıtmıyor sadece açıklama amacıyla verilmiştir.) Yani elo puanınız ne kadar fazlaysa kazanma ihtimaliniz o kadar yüksek demektir, ve kazanma ihtimaliniz yüksekse kaybetme durumunda rakibinize kaptıracağınız elo puanı da daha fazla demektir.

Elo Sistemi CS:GO da nasıl çalışıyor?

Peki gelelim bu elo sisteminin CS:GO’da nasıl işlediğine. Elo sistemi özellikle dediğim gibi 1vs1 karşılaşmalarda kullanılmak üzere tasarlanmış bir sistem. Yani CS:GO’ya direk uyarlanmadığını anlayabiliyoruz. Nasıl uyarlandığı tam olarak bilinmese de bu konuda bir hayli spekülasyon yapılıyor, benim en beğendiğim ve gerçek olduğuna inandığım teori ise takımların elo puanlarının bir havuzda toplandığı, bu puanların round başına (maç değil dikkat edin, round) el değiştirdiği, Round W/L ve  MVP gibi faktörleri de ciddiye alan bir sistem teorisi.

Bu teoriye göre sistem o an maça giren takımın oyuncularının Elo puanlarını topluyor ve bir tarafa yazıyor. Örneğin A Takımı 1000 Puan – B takımı 1100 Puan gibi. Daha sonra her rounda bir satranç maçı gibi davranıyor ve her roundda bir kazanan tahmin ediyor. Yukarda verdiğimiz örnekte B Takımının ilk eli kazanması bekleniyor çünkü daha fazla puana sahip. Yani yüksek elo puanına sahip takımın o roundu kazanmasını bekliyor sistem, o nedenle yüksek elo puanına sahip bir takım bir round kaybettiğinde, düşük puana sahip rakip takımın kaybetmesi durumunda kaybedeceği elo puanlarından daha fazla kaybediyor. Ama unutmayın bu sistem her roundu değerlendiriyor ve bir sonuca ulaşıyor. Maçları değil. Farz edelim ki ilk 3 turu B takımı kaybetti ve A takımına 100 puan elo puanı kaptırdı. Bu durumda 4. Roundu A Takımının kazanması bekleniyor. Çünkü A Takımının daha fazla Elo puanı var çünkü  Yani bir maç içinde farklı roundlarda farklı elo puanları dağıtılıyor.

Peki Bu Sistem Oyuncuları Bireysel Olarak Nasıl Etkiliyor?

Şimdi diyelim ki rütbemiz takımımızda bulunan diğer oyunculardan daha yüksek bu da demek ki en çok elo puanına takımımızda biz sahibiz. Şimdi biz bir round kaybettiğimiz zaman takımdan toplam bir elo puanı rakip takıma devrediliyor. Bizim rütbemiz en yüksek olduğu için bu havuza en çok payı biz koyuyoruz, yani en çok elo puanını biz kaybediyoruz ve eğer takımımız bir round kazanırsa gene en az elo puanını biz alıyoruz. Yani bir takım kaybettiğinde kaybedilen elo havuzu pastasına en çok payı en çok elo puanına sahip oyuncu koyuyor, kazandığında ise kazınılan elo havuzu pastasından en az payı gene en çok elo puanına sahip oyuncu alıyor.

MVP (Most Valuable Player aka. EDO En Değerli Oyuncu)

MVP o oyunda kazanan takımın en çok yardımcı olan oyuncusunu gösteriyor. 5 Rakip oyuncuyu öldürmenize rağmen bombayı bir başkası imha ederse bu durumda MVP’yi o alır. Peki MVP’ler bu sistemde nasıl çalışıyor? MVP dediğimiz gibi kazanan takımın yani elo puanlarını kapan takımın oyuncularına verilebiliyor sadece ve takım içinde ki en değerli oyuncuya veriliyor. Yani bu durumda dağıtılan elo puanlarından en büyük payı MVP sahibi oyuncu alıyor. (Bu durum oyuncunun sahip olduğu elo puanlarına göre değişiklik gösterebilir. Örneğin arkadaşlarınıza göre çok yüksek bir rütbeye sahipseniz ve MVP olarak round kazanmış bile olsanız arkadaşlarınızın elo puanları çok düşük olduğundan pastadan büyük payı onlar alacaktır.)

Yani K/D (Kill/Death), Headshot Oranı gibi faktörler bu sistemde hiçbir etkiye sahip değil. Sadece MVP yani EDO olmak daha çok elo puanı almanıza fayda sağlayabilir.

Elo Sistemi ve Eşleştirme

CS:GO sizi rekabetçi modda eşleştirirken sadece elo puanınıza dikkat ediyor. Rütbenize değil, örneğin 5 arkadaş girdiniz ve puan dağılımınız

A———–1000 Puan (Silver 3)

B————1200 Puan (Silver 3)

C———— 2100 Puan (Nova 1)

D————2300 Puan (Nova 1)

E————-4000 Puan (Nova 4)

Karşınıza gelecek takımın da Elo puan dağılımı böyle olmasa bile toplam elo puanları buna eşit olacaktır. Yani aşağı yukarı rakip takımın puanlar toplamı 10600 Civarı olacaktır.

 

CS:GO Derecelendirme Sistemini son bir örnek vererek açıklamayı bitiriyoruz ve Oyundan atılma, düşme, oyunu terketme, teslim olma durumlarında ne olduğuna bakıyoruz.

 

TAKIM ALFA (Etçiller) TAKIM BETA (Otçullar)
Oyuncu Adı Elo Puanı Rütbesi Oyuncu Adı Elo Puanı Rütbesi
Aslan 1000 Silver 2 Zürafa 1000 Silver 2
Kaplan 1100 Silver 2 Fil 1000 Silver 2
Kurt 2000 Silver 5 İnek 1100 Silver 2
Köpek 2000 Silver 5 Eşek 2000 Silver 5
Sırtlan 2500 Nova 2 Koyun 3500 MG2

 

Etçil takımımız Alfa’nın 8600 Otçul takımımız Beta’nın da 8600 Puanı var.

Birinci round’u alfa takımı kazanıyor. Ve MVP Aslan oluyor. Bu durumda  Beta takımından toplam 100 elo puanı Alfa takımına dağıtılıyor bu işlem yapılırken Zürafa’dan 10 Fil’den 10 İnek’den 15 Eşekten 20 Koyundan 45 puan alınıyor. Dağıtılırken 40 Aslana 20 kaplana 15 Kurda 15 köpeğe 10 Sırtlana veriliyor.

Yani BETA takımı roundu kaybettiği için 100 elo puanı kaybediyor ve bu puanlar ALFA takımına transfer oluyor. Bu işlem yapılırken de en yüksek elo puanına sahip Koyun en çok puanı kaybediyor. Kazanan takımda en yüksek puana sahip Aslan ve Kaplan ise en yüksek payı alıyor ama Aslan MVP olduğu için aldığı puanlar katlanıyor ve en büyük payı o alıyor.

 

Atılma veya Oyundan Çıkma durumu

Atılma ve oyundan çıkma durumunda ekstra puan kaybetmiyorsunuz. O zamana kadar kaybettiğiniz ve kazandığınız puanlar kalıcı oluyor. Örnek vermek gerekirse ilk 3 eli kazandınız ve oyundan çıktınız. Bu kazandığınız 3 elin elo puanları sizin oluyor ekstra bir cezaya çarptırılmıyorsunuz. Peki oyundan atıldığınızda ne oluyor? Aynısı. Ekstra bir ceza almıyorsunuz. Diyelim ki ilk 3 eli kaybettiniz ve takımınız sizi attı. O kaybettiğiniz 3 elin puanları gitmiş oluyor ama daha fazla puan kaybetmiyorsunuz.

Geride kalanlara ne oluyor?

Oyuna 0 elo puanına sahip bir bot giriyor. Bu bot puan alamıyor yani bot varken el kazanırsanız kazandığınız puan 5’e değil 4’e bölüştürülüyor ve bir oyuncu varkenkinden çok daha fazla puan kazanıyorsunuz. Kaybettiğinizde ise rakibinize sadece 4 kişinin puanı dağıtıldığı için 5 kişi varkenkinden çok daha az puan kazanıyorlar.

Teslim olma durumunda ne oluyor?

Teslim olduğunuz zaman o zamana kadar oynadığınız roundların puanları kaybedilmiş oluyor. Örneğin ilk 10 eli kaybettiniz ve teslim oldunuz. Hala ilk 10 eli kaybetmiş sayılıyorsunuz. Unutmayın elo puanları maç başına değil round başına dağıtılıyor.

Beraberlik durumunda ne oluyor?

Aynı şekilde roundlar sayıldığından berabere bitmiş bir maç veya kaybedilmiş/kazanılmış bir maç arasında fark bulunmuyor. Bir maç berabere bitebilir ama hiçbir round berabere bitemez.

Maç kazanarak rütbe düşmek mümkün mü?

Evet çok nadir de olsa mümkün. Örneğin Nova 2’siniz ve Nova 2’nin puan aralığı 1000-1500 Sizi elo puanınız ise 1001 yani düşmek için 1 puan kaybetmeniz yetiyor. 16-14 kazandığınız bir maçta düşük bir olasılıkda olsa rütbe düşmeniz muhtemeldir. Çünkü bu sistemde maçlar değil roundlar dikkate alınıyor. Ve aynı şekilde bir maç kaybetmenize rağmen rütbe atlayabilirsiniz.

Cevap bulunamadı.