alexa
Dark Souls 2
Dark Souls serüveni yeni bir hikaye ile oyunculari ile sonunda bulusmus bulunuyor. Ilk haftasinda yüz binden fazla kopya satmasi ile bu yila damgasini vuracak gibi görünüyor. Dark Souls 2 CD Key satin alma isleminden sonra, steam üzerinden aktif ederek indirip oynayabilirsiniz.
269
STATS Rehberi !
Ekin G.
3 Mart 2015 02:18
VIGOR (Yaşam Gücü)
   Yaşam gücü anlamına gelen Vigor can barınızı (HP) ve Taşlaşma Direncinizi (Petrify Resistance) arttırır. Vigor için 1 Souls Level kullandığınızda 20 level'a kadar 30 HP, 20 ila 50 level arasında ise 20 HP kazanırsınız. Vigor'unuzu 50 ila 99 level arasında arttırdığınızda ise sadece 5 HP kazanırsınız.
 
      Vigor'unuz 0 iken enerjinizin 500 olduğunu göz önüne alın. Böylece her artışta aslında ne kadar gelişim sağladığınızı anlayabilirsiniz. Bizce 50 Vigor level'ının üstü gereksiz; çünkü size verdiği 5 HP pek bir şeyi değiştirmiyor. Vigor aynı zamanda ise Taşlaşma Direncinizi (Petrify Resistance) 25 Vigor level'ına kadar her level'da 0.25 arttırır. 25 ila 99 level arasında ise 0.65 arttırır.  Vigor dışındaki level'larınızı arttırdığınızda da 20 level'a kadar +2 HP alırsınız, daha sonra ise +1 HP kazanıyorsunuz. 
 
Not: Öldüğünüzde (yani Undead biçimindeyken) enerjiniz gittikçe azalır. Eğer sürekli ölürseniz %50'ye kadar geriler. Human Effigy kullandığınızda ise enerji barınız yine %100 olur.

ENDURANCE 
     Endurance yani Dayanıklılık Stamina'nızı (dayanıklılık gücü diyebiliriz) doğrudan etkiler. 
Aynı zamanda HP, Stamina, fiziksel defans ve dayanıklılığınızı da arttırır. 

    Level 20'ye kadar her level artışında size +2 puan verirken, 20'den sonra ise +1 puan kazanırsınız. Stamina oyundaki en önemli şeylerden biridir. Silahınızı kaç defa sallayabileceğiniz, gardınız düşmeden önce kalkanınızla kaç vuruşa dayanabileceğiz veya etrafa kaç defa atlayabileceğiniz Stamina'nın yüksekliğine bağlıdır. Örneğin 12 Endurance level'ınız varsa Stamina seviyeniz düşük olduğundan en fazla 4 defa sağa sola yuvarlanabilirsiniz. Endurance level'ınız 38 iken 5 defa sağa sola yuvarlanma (atlama) şansınız olur. Özellikle büyük düşmanlar 2-3 hamlede işinizi bitirdikleri için defansınızı Endurance ile güçlendirmeniz önemli. Bazen çok iyi bir zırh yerine dayanıklı olmak daha fazla avantaj sunar.
VITALITY
     HP, equipment load (Ekipman taşıma yükü) ve fiziksel savunmayı (physical defense) güçlendirir. 29 level'a kadar Vitality'i her arttırdığınızda 1.5 puan artar. 29-49 arasında ise level başına 1 puan artar. 49 ila 79 arasında ise 0.5 puan artıyor. 79 ila 99 arasında her iki puanda 0.5 artıyor.

     Örneğin hızlı bir şekilde sağa sola yuvarlanmak, zıplamak istiyorsanız toplam eşya taşıma gücünüzün %70'inin üstüne çıkmamanız gerekiyor. Diyelim 100 kilo taşıyabiliyorsunuz, 70 kilonun üstünde yükünüzün olması sizi yavaşlatacaktır. Ayrıca %70'in üzerinde kısa mesafeye yuvarlanabilirken, %50'in altında orta mesafeye, %30'un altında ise uzak mesafeye yuvarlanabildiğiniz (atlayabildiğiniz) söyleniyor. 

    Son olarak bir örnekle taşıma kapasitenizin nasıl etkilendiğini açıklayalım. Vitality 10 iken 53.5 kilo (ya da ağırlık birimi her neyse) yük taşırken, Vitality'niz 20 olduğunda 68.5 kilo, 30 olduğunda ise 83 kilo taşıyorsunuz.
 
 ATTUNEMENT 
     Kaç adet büyü taşıyabileceğiniz ve bu büyüleri yapma hızınızı belirler. Attunement level'ınızı arttırdıkça büyü yerleştirebileceğiniz slotlarınızın sayısını artar, daha hızlı büyü yaparsınız, curse resist (lanete karşı dayanıklılık) ve agility (çeviklik kıvraklık) yükselir. 

      En fazla 10 adet büyüyü aynı anda taşıyabileceğinizi belirtelim. Level 75 sonrasında büyü slotunuzda herhangi bir artış olmuyor. 
VITALITY
     HP, equipment load (Ekipman taşıma yükü) ve fiziksel savunmayı (physical defense) güçlendirir. 29 level'a kadar Vitality'i her arttırdığınızda 1.5 puan artar. 29-49 arasında ise level başına 1 puan artar. 49 ila 79 arasında ise 0.5 puan artıyor. 79 ila 99 arasında her iki puanda 0.5 artıyor.

     Örneğin hızlı bir şekilde sağa sola yuvarlanmak, zıplamak istiyorsanız toplam eşya taşıma gücünüzün %70'inin üstüne çıkmamanız gerekiyor. Diyelim 100 kilo taşıyabiliyorsunuz, 70 kilonun üstünde yükünüzün olması sizi yavaşlatacaktır. Ayrıca %70'in üzerinde kısa mesafeye yuvarlanabilirken, %50'in altında orta mesafeye, %30'un altında ise uzak mesafeye yuvarlanabildiğiniz (atlayabildiğiniz) söyleniyor. 

    Son olarak bir örnekle taşıma kapasitenizin nasıl etkilendiğini açıklayalım. Vitality 10 iken 53.5 kilo (ya da ağırlık birimi her neyse) yük taşırken, Vitality'niz 20 olduğunda 68.5 kilo, 30 olduğunda ise 83 kilo taşıyorsunuz.
 
STRENGTH
     Ağır ve büyük silahları, okları veya kalkanları kullanabilmek için geçerlidir. Her silah farklı Strength level'ı ister. Örneğin Bandit's Knife 3 level isterken, Flamberge ise 16 level istiyor. Tabi bazı silahlarda Strength ile birlikte Dexterity de gerekiyor. (Her silah için geçerli değil.

    Ayrıca Strength bütün silahların saldırı gücünü arttırır, böylece rakibinizin gardını daha erken düşürmesini sağlar. Bunların yanında fiziksel savunmayı da arttırır. Strength, Dexterity, Endurance ve Vitality'e vereceğiniz 1'er puan (dördünün toplamı) fiziksel savunmanızı 1 puan artırır. O nedenle fiziksel savunma için sadece bir yeteneğe yüklenmemenizi öneririz.
 DEXTERITY
     Dexterity kullanan silahlarda saldırı artışı, zehirlenme için bonus dayanıklılık, kanama için bonus dayanıklılık ve fiziksel savunma gibi konularda artış sağlıyor. Bazı silahlar için Dexterity yeteneği gerektiriyorlar. Özellikle ince-zarif şekilde kullanılan silahlar, (katana gibi) mızraklar, oklar ve Tatar yayı gibi silahlar Dexterity gerektiriyor. 

      Ayrıca çoğu silahta poison/bleed (zehir/kanama) etkisi olmamasına rağmen bu özelliklere sahip silahların etkisi Dexterity sayesinde artıyor. Örneğin Broken Thief Sword için 5 Dexterity gerekirken, Moonlight Greatsword için 18 Dexterity gerekiyor.
ADAPTABILITY
      Savunma ve Çeviklik gibi özelliklerin yanı sıra poison ve bleed (zehir ve kanama) dayanıklılığı sağlar. Ayrıca Curse (lanet) dayanıklılığı ve Agility'i (çeviklik) arttırır. 

      Adaptability level'ı ise şu şekilde çevikliğe katkı sunuyor. 3-10 level arasındaki her artış 2 puan, 10 ila 20 level arasındaki her artış 7 puan; 20-30 arasındaki her artış size 8 puan, 30-40 arasındaki her artış size 8 puan, 40-99 level arasındaki artışlar ise size 7 puan kazandırır.

      Bunların yanında yüksek Agility sayesinde Healing stones, Estus Flask ve Divine Blessing'i daha hızlı kullanabilirsiniz. Ayrıca Shield'ları da daha hızlı kaldırabildiğiniz ve yürürken daha hızlı enerji kullandığımız da söyleniyor (bu konularda emin değilim)

      Aşağıdaki tablo'da Adaptability arttıkça Agility özelliğimizin ne kadar geliştiği gösteriliyor. Bu konuda şöyle bir tablo verilebilir. Tablo'da da gördüğünüz gibi 40 level'dan sonra Adaptability'i geliştirmenin pek bir anlamı yok.
INTELLIGENCE
     Intelligence sihirler ve diğer büyü türleri için gereken özelliktir. Çeşitli büyüleri kullanmak için Intelligence seviyesinin yüksek olması gerekir. Ayrıca büyü ve dark saldırıları ile savunmalarının güçlenmesini sağlar. Yani hem saldırırken düşmanın daha fazla enerjisini götürürsünüz, hem de savunma yaparken düşmanların yaptığı büyüler daha az enerjinizi götürür. 

    Ayrıca büyülü bazı silahlar da Intelligence seviyenizin belli bir seviyede olmasını isterler.Örneğin Ruler's Sword için 15 Intelligence gerekirken Chaos Rapier içinse 13 Intelligence gerekiyor. Bunların yanında Hexer's Set ve Black Set'i kullanmak için de Intelligance gerekiyor.

FAITH
       Miracles (mucize) ve diğer büyü çeşitleri için gereklidir. Ayrıca Lightning (elektrik diyelim) ve Fire (ateş) tarzı saldırıları güçlendirir. Büyüleri daha hızlı yapmanızı sağlar. Düşmanın kan kaybı yaşama olasılığını arttırır, ateşe karşı dayanıklılık, elektrik saldırılarına karşı dayanıklılık ve kanama için dayanıklılık sunar. Başlangıç sınıfları içinde Sorcerer en düşük Faith'e sahipken, Cleric en yüksek Faith'e sahiptir. Miracles ve Hexes gibi büyü çeşitleri (mucizeler) ve bazı silahlar için Faith seviyesinin belli yükseklikte olması gerekir. 
Cevap bulunamadı.