alexa
Empire Total War ( PC )
Empire Total War 18. Yüzyıl-Barut Çağı: Barutla birlikte savaş tekniklerinde devrim yaşanıyor. Karadaki savaşlarda top ve çok sayıda silahlı askeri kullanabilirsiniz.Denizdeki savaşlarda daha büyük gemiler ve daha büyük gemi güverteleri.. Empire Total War Pc Oyunu kargo ile gönderilecektir.
610
Askerler Rehber 1
orkun e.
20 Aralık 2014 19:45
-Hat Piyadeleri-


Nedir, Ne İşe Yarar: Ordularınızın temel birimleridir. Hem erken hem de geç dönemde vazgeçemeyeceğiniz birlikler olan hat piyadeleri, Hindistan'da gerekli binalar yaptırıldığı takdirde Company Infantry adı altında karşımıza çıkıyor. Tüm özellikleri de hat piyadeleriyle eşit oluyor, bir nevi hat piyadelerinin Hindistan ayağı. Saf Ateşi teknolojisi araştırıldığında çok daha ölümcül olan bu piyadeler, özellikle süvarileri birkaç atışta beyaz bayrağı çekmeye mecbur bırakabilir.

Zayıf Yönleri: ETW'de önceki TW oyunlarındaki gibi bir şekil yok artık. Topçu türleri geliştikçe mühimmat türleri de gelişiyor. Bununla birlikte oyuna getirilen başka detaylarla birlikte her birimin birçok zayıf yönü ortaya çıkmış durumda.
 Zayıf yönleri ele alırsak, düz topların yaptığı ''canister shot'' ve ''sharapnel shot'' atışlarına karşı çok kişi zayi olabilir. Ayrıca arkadan yapılan kargılı süvari hücumlarına karşı çok kayıp verirler, Mortar veya hotwizer tipi topçuların isabetli ''carcass shot'', ''quicklime shot'', ''explosive shell'' ve ''percussive shell'' atışları da bu piyadeleri eritebilir.
 Bu saydığım özellikler, neredeyse tüm piyadelerin zayıf yönleridir. Bazı istisnalar olabilir.



 Line Infantry

 Kişi sayısı: 120   Menzil: 70   İsabet: 40   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 6   Hücum Bonusu: 9   Savunma: 15   Moral: 8   Üretim ücreti: Değişken   Bakım ücreti: Değişken

 Avrupa ülkelerinin standart hat piyadeleri. Tüm batılı devletlerde bulunur. Özellikleri ortalamadır. Eğer batılı bir ülkeyi seçmişseniz asla hat piyadelerinden vazgeçemeyeceksiniz söyleyeyim. Çünkü seçkin piyade ve riflemen dediğimiz piyadelerden ordunuzda ancak belli bir miktarda bulunabilir. Bu durumda hat piyadesi kullanmak kaçınılmaz oluyor.



 Colonial Line Infantry

 Kişi sayısı: 120   Menzil: 70   İsabet: 45   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 10   Yakın Dövüşte Saldırı: 8   Hücum Bonusu: 5   Savunma: 13   Moral: 9   Üretim ücreti: Değişken   Bakım ücreti: Değişken

 Bu piyadeler hat piyadeleriyle aynı üniformaları taşırlar. Amerika kıtasında Avrupalı piyadelerin yerini tutarlar, böylece Amerika'ya çıktığınızda çapulcu kızılderililerle idare etmek zorunda kalmazsınız.
 Orjinal hat piyadelerinden pek farkları yoktur. Sadece birkaç küçük fark vardır.



 Hessian Line Infantry

 Kişi sayısı: 120   Menzil: 70   İsabet: 35   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 6   Hücum Bonusu: 8   Savunma: 11   Moral: 7   Üretim ücreti: 800   Bakım ücreti: 200

 Büyük Britanya ve On Üç Koloni'nin çıkarabildiği bu piyadeler, sadece Amerika'da üretilebilmekte. Colonial Line Infantry çıkarılana dek bunlarla idare edilebilir, zira sadece 1. seviye hükümet binasının yapılmasıyla üretilebiliyorlar. Buna karşın fiyatları biraz tuzlu, yapacak bir şey yok. Britanya ile oynarken, binalar ve diğer hizmetler yerine oturtulana dek bunları kullanacaksınız.



 Bargir Infantry

 Kişi sayısı: 120   Menzil: 70   İsabet: 40   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 10   Yakın Dövüşte Saldırı: 4   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 9   Moral: 9   Üretim ücreti: 1050   Bakım ücreti: 260

 Sikh Musketeers açılana kadar piyade kadronuzun bel kemiği vazifesi görecektir. Birçok Avrupalı hat piyadesine ayak uydurabilecek isabet oranına sahip olsa da, yakın dövüşteki etkisizliği ve yetersiz cephanesi, Bargir Infantry'leri orta sınıf bir hat piyadesi yapıyor. İleri versiyonlarda Britanya benzeri ülkelerin Hindistan'a ordu çıkarması muhtemel olduğu da düşünülürse daha gelişmiş piyadeler gerekiyor bize.


 
 Hindu Musketeers

 Kişi sayısı: 120   Menzil: 70   İsabet: 35   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 10   Yakın Dövüşte Saldırı: 12   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 5   Moral: 7   Üretim ücreti: 770   Bakım ücreti: 190

 Çok amaçlı piyadeler. Güney Hindistan yöresinde üretilebilirler. Temel amacı hat piyadeliği olsa da yakın dövüşte kılıçlarını çektikleri için melee infantry sınıfına da dahil edilebilirler. Ancak Babür'ün askerlerinin çok kalitesiz olması, Babür'le mücadele bittiğinde geçen zaman ve ilerleyen teknolojiyle yeni silahşörlerin çıkarılabiliyor olması bu birimi biraz arka plana itiyor. Açıkçası ben Bargir Infantry'yi daha etkili buluyorum, mecbur kalmadıkça Hindu Musketeers çıkarmıyorum.



 Sikh Musketeers

 Kişi sayısı: 120   Menzil: 70   İsabet: 50   Silah Doldurma Becerisi: 20   Cephane: 10   Yakın Dövüşte Saldırı: 8   Hücum Bonusu: 5   Savunma: 9   Moral: 11   Üretim ücreti: 1010   Bakım ücreti: 250

 Punjab ve Maratha'nın üretebildiği bu silahşörler Akbarabad ve Lahore'da çıkarılabiliyor. 1. seviye kışla Sikh Musketeers'ları üretmek için yeterli oluyor. Maratha'nın kıt piyade kadrosunun gelebileceği son noktadır, geç dönemde Bargir Infantry'nin ve Hindu Musketeers'ın yerini alır.
 Sıcaklık yorgunluğuna karşı dayanıklıkları vardır. Tüm özelliklerine karşın sadece silah doldurma becerisi ve cephanesi normalden biraz düşüktür.  



 Isarelys (Serhat Kulu)

Kişi sayısı: 120   Menzil: 70   İsabet: 35   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 10   Yakın Dövüşte Saldırı: 6   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 11   Moral: 7   Üretim ücreti: 820   Bakım ücreti: 200

 Erken dönemde hat piyadesi ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacak serhat kulu, Osmanlı ve Memlükler'e özel bir asker çeşidi. Serhat kulları İstanbul'dan başlamak üzere Ortadoğu'da üretilebilir. Yani Avrupa'ya veya Hindistan'a doğru genişlediğinizde serhat kulu üretemeyeceğiniz manasına geliyor bu. 
 Özelliklerine baktığımız zaman, Avrupa'nın Line Infantry'lerine karşı pek şansları yok gibi duruyor. Nizam-ı Cedit Infantry'ler üretilebilir hale gelene dek mecbur kullanacaksınız.



 Nizam-ı Cedit Infantry

 Kişi sayısı: 120   Menzil: 70   İsabet: 45   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 10   Yakın Dövüşte Saldırı: 8   Hücum Bonusu: 6   Savunma: 13   Moral: 11   Üretim ücreti: 920   Bakım ücreti: 230

 Osmanlı hat piyadelerinin en iyisidir ve sadece Osmanlı'ya mahsustur. Tüm dünya üzerinde üretilebilir. 5. seviye kışlada Nizam-ı Cedit'ler çıkarılabilir. Saf Ateşi Teknolojisi araştırıldığında çok daha ölümcül hale gelen Nizam-ı Cedit'ler, Avrupalı hat piyadelerine rahatça ayak uydurabilirler. Araştırıldığında serhat kullarının yerine gelirler. Sıcaklık yorgunluğuna karşı dayanıklıdırlar.



 Cossack Infantry

 Kişi sayısı: 120   Menzil: 80   İsabet: 35   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 10   Yakın Dövüşte Saldırı: 6   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 4   Moral: 7   Üretim ücreti: 770   Bakım ücreti: 190

 Sadce Rusya'nın üretebildiği Kazak piyadeleri, Rusya'nın oyuna ilk başladığı topraklarda üretilebiliyor. Bu hat piyadelerinin menzili şaşıtrıcı bir şekilde 80, yani tüm hat piyadelerinden fazla. Ancak Kazak piyadelerinin bu fazlasını, düşük isabet oranı, silah doldurma becerisi, cephane ve diğer yakın dövüş becerileri fazlasıyla kapatıyor. Daha çok, erken dönemde skirmisher niyetine kullanılabilir. Soğuğun verdiği yorgunluğa karşı dayanıklılıkları var. 1. seviye hükümet binası bu piyadeleri üretmek için yeterli oluyor.



 Company Infantry

 Kişi sayısı: 120   Menzil: 70   İsabet: 40   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 6   Hücum Bonusu: 9   Savunma: 15   Moral: 8   Üretim ücreti: 920   Bakım ücreti: 230

 Hat piyadelerinin Hindistan ayağı. Tüm batılı devletlerin üretebildiği Company Infantry'ler, hat piyadeleriyle aynı özelliklere sahipler ve farklı ülkelerde farklı adlar alabilirler. Mesela İngiltere'deki adı East India Company Infantry. Hollanda'daki adı V.O.C. Infantry. Fransa'daki adı French East India Co. Infantry. Geri kalan batılı devletlerde ise bu asker türü Company Infantry adını alıyor. Hepsi de aynı şey.



 Sepoys

 Kişi sayısı: 120   Menzil: 70   İsabet: 40   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 10   Yakın Dövüşte Saldırı: 6   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 10   Moral: 7   Üretim ücreti: 780   Bakım ücreti: 190

 Tüm Avrupalı devletler, bir de Louisiana tarafından üretilebilen bu birlikler, Company Infantry'den sonra Hindistan'da silah zoruyla üretilen bir başka birlik. Company Infantry'lerden daha ucuzlar. Az cephane taşıyan ve akın dövüşte pek başarı kaydedemeyen bu birlikler, benim gözümde Company'lerden daha değerli değil. Bu yüzden Hindistan'da Sepoys birliklerinden mecbur kalmadıkça hiç çıkarmam. 




-Skirmisher'lar/Avcılar-


Nedir, Ne İşe Yarar: Erken dönemin riflemen'leridir denebilir. Hafif piyade türü askerler de skirmishing özelliğine sahip olduğu için skirmisher sınıfına dahil edilebilir. Süvarilerle birlikte ordunun kanatlarına yerleştirilmesi, savunmada bekleyen bir ordu için iyi olur. Zira bir skirmisher türü olan hafif piyadeler kazık dikebilir, bu sayede kanatlardan gelecek süvari hücumlarını da engelleyebilirler. Göğüs göğüse çatışmalardan uzak tutulmalı ve uzun menzilleri sayesinde kanatlardan düşmanı taciz etmekte kullanılmalıdır. Ayrıca dost süvarilerin koruması altında, uzun menzilleriyle düşman süvarilerini avlamakta kullanılabilir.

 Skirmishing Nedir?
 Skirmish özelliğine sahip olan birimler, yanlarına bir düşman birimi yaklaştığı zaman otomatik olarak o birimden kaçarlar. Böylece düşmanın skirmisher'ınıza yaptığı melee atağı kovalamacadan öteye geçemez (ancak skirmisher birliğiniz, yorulmamış bir piyade birliği veya süvarilerden kaçamayabilirler.)

 Light Infantry Behaviour (Hafif Piyade Davranışı) Nedir?
 Hafif Piyade Davranışı, Hafif Piyade Kuramı teknolojisi araştırıldığında kullanılabilir. Bir veya daha çok birlik için Hafif Piyade Davranışı'na tıklandığında askerleriniz dağınık formasyona geçer. Bunun yararı, Hafif Piyade Davranışı'na geçen hafif piyadenizin ''missile'' dediğimiz tüfek, ok, top güllesi vs. şeylerden daha az etkilenmesidir. Zararı ise süvari hücumundan daha çok etkilenmesi ve bölüğün daha çabuk telef olmasıdır.

Zayıf Yönleri: Az önce saydığım anti-piyade diyebileceğimiz türden topçu mühimmatları hafif piyadelere karşı işe yarayabilir. Ayrıca, hiçbir süvarinin hücumuna dayanamazlar. Melee yetenekleri berbattır çünkü yakın dövüş için üretilen birimler değildirler. Süvari gelmeden önce, zaman varsa kazıklar dikilmelidir. Veya hafif piyadeler, kazıklar işe yaramadığında (kazıkların etrafından dolaşılabilir çünkü) yanlarında süvari bekletilmek suretiyle düşman süvarilerinden korunabilir.


 Light Infantry/Hafif Piyade (Avrupa Tipi)

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 80   İsabet: 55   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15 (yani 15 kez doldur-vur yapabiliyor) Yakın Dövüşte Saldırı: 5   Hücum Bonusu: 3   Savunma: 6   Moral: 7   Üretim ücreti: 460   Bakım ücreti: 110

 Avrupa'nın sağlam skirmisher'ları. Diğer skirmisher'lardan farklı olarak, kazık dikebilme özelliği sayesinde düşman süvarilerinden korunmak için değişik bir alternatife de sahiptirler. Veya bu kazıklar topçularınızın önüne dikilirse, topçularınız süvari saldırısından korunabilir. Kazıkların kullanım alanlarından biri de kale savunmalarıdır. Kale kapılarının hemen önüne kazık dikilirse kapıdan geçmeye çalışan süvarilerin bir çoğu zayi olur.

 
 
 Nizam-ı Cedit Light Infantry

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 90   İsabet: 45   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 20   Yakın Dövüşte Saldırı: 5   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 9   Moral: 6   Üretim ücreti: 480   Bakım ücreti: 120

 Osmanlı'nın gelişmiş hafif piyadeleri. Erken dönemdeki Azzars ve Kurdish Hillmen'lerin yerini alırlar. Menzilleri diğer hafif piyadelerin çoğundan daha uzun, bu da savaş meydanında bu piyadeleri düşmanın gözüne daha az batar yapıyor. Bu birimleri ordunuzda bulunduruyorsanız, her şeye karşın düşman süvarilerinin hareketlerini izleyin, her şeye rağmen Nizam-ı Cedit hafif piyadeleri de diğer skirmisher'lar gibi yakın dövüşe duyarlı değiller.



 Azzars

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 80   İsabet: 40   Silah Doldurma Becerisi: 10   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 6   Hücum Bonusu: 3   Savunma: 4   Moral: 5   Üretim ücreti: 720   Bakım ücreti: 180

 Erken dönemde yurdun her yerinde kullanılabilen, Osmanlı ve Memlükler'in üretebildiği skirmisher'lar. Sıcaklık yorgunluğuna karşı dayanıklılığı onları Avrupalı piyadelere karşı özellikle çöllerde bir adım öne geçiriyor. Orta Doğu ve Avrupa'daki her türlü yerleşim yerinden çıkarılabilirler (malum, kızılderililer pek biz Türklerin tipi değil). Nizam-ı Cedit'ler gelene dek kullanılabilirler. Yürürken ormanda gizlenebilme özelliğine de sahipler. Olumsuz özelliği ise üretim fiyatının 720 altın olması. 



 Kurdish Hillmen

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 80   İsabet: 25   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 3   Hücum Bonusu: 2   Savunma: 5   Moral: 6   Üretim ücreti: 780   Bakım ücreti: 190

 Osmanlı, Maratha, Afganistan, İran, Babür, Mysore ve Punjab devletlerinin çıkarabildiği Kurdish Hillmen'ler, normalden düşük isabet oranına ve bir skirmisher'a göre bile düşük yakın dövüş kabiliyetlerine sahip. Sadece silah doldurma becerisine biraz iyi denebilir, başka da güzel bir özelliği yok. Azzars denilen birliklerin çıkarılması daha iyi olur. Üretim ücretinin birim başına 780 altın olması bir başka dezavantajları. Bunları kullanacağınıza köpeğinize üstten doldurmalı tüfek kullanmayı öğretin daha iyi.



 Guerillas

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 80   İsabet: 40   Silah Doldurma Becerisi: 15   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 6   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 2   Moral: 6   Üretim ücreti: 370   Bakım ücreti: 90

 Ortalama bir skirmisher. Portekiz, İspanya ve kukla devleti olan Yeni İspanya'nın çıkarabildiği bu birlikler İber Yarımadası ve New Spain topraklarında üretilebilir. Düzensiz bir hafif piyade grubudur. Özelliklerine baktığımızda ortalama değerler görüyoruz. Buna karşın sadece 370 gayme üretim ücreti ve 90 gayme bakım masrafı ile yüz güldürüyor (altın demekten sıkıldım ya, gayme diyecem artık). Bu heriflerin sıcaklık yorgunluğuna karşı da bağışıklıkları var, malum İspanya Afrika'nın kıyısında sıcak bir ülke falan filan. Aman, neyse.
Hafif piyade kuramından önceki dönemlerde hafif piyade niyetine kullanabilir veya ta Afrika'dan frontiersmen getirebilirsiniz. Zira şimdi bahsettiğim birimleri göreceksiniz.

 

 Frontiersmen

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 80   İsabet: 60   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 8   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 3   Moral: 8   Üretim ücreti: 510   Bakım ücreti: 120

 Karşımızda oyunun en iyi skirmisher'larından biri.. İspanya, Gran Kolombiya, Meksika, Yeni İspanya ve Portekiz'in çıkarabildiği bu birimler sadece Amerika topraklarında üretilebiliyor. Çarpıcı isabet oranlarıyla can alan bu birimler, erken dönemde hafif piyade ihtiyacınızı karşılayacaktır kuşkusuz. Yakın dövüşte diğer hafif piyadelerden daha üstün olması, onu oyunun üç iyi skirmisher'ından biri yapıyor.



 Coureurs de Bois

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 80   İsabet: 60   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 8   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 3   Moral: 8   Üretim ücreti: 500   Bakım ücreti: 200

 İşte oyunun en iyi üç skirmisher'ından biri, Frontiersmen ile özellikleri birbirine eşit. Fransa ve Louisiana'ya özel birlikler olan bu askerler, sadece Amerika kıtasında üretilebiliyor. Üstün isabet oranıyla, düşman süvarilerini uzaktan avlama işini gayet iyi yapabileceği gibi muharebe başlamadan önce hat şeklinde dizilen düşmanı taciz etme gibi görevleri yerine getirebilir. Bunun yanı sıra tüfek muharebelerinde düşmanın kanatlarına ateş ederek bu birimleri yıpratabilir.
  
  

 Rangers

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 80   İsabet: 60   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 8   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 3   Moral: 8   Üretim ücreti: 510   Bakım ücreti: 120

 Ve aynı özelliklere sahip üçüncü skirmisher. İngiltere ve Fransa'nın üretebildiği bu birlikler sadece Amerika kıtalarında çıkıyor. Frontiersmen'in tıpatıp aynısı olduğu için fazla bir şey söylemeyeceğim. 



 Pandours

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 80   İsabet: 35   Silah Doldurma Becerisi: 15   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 6   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 2   Moral: 6   Üretim ücreti: 380   Bakım ücreti: 90

 Bu birimin en çarpıcı özelliği, çıkarabildiği ülke sayısı. İngiltere, Hollanda, Avusturya, Berberiler, Bavyera, Dağıstan, Gran Kolombiya, Danimarka, Kürlandiya, Fransa, Ceneviz, Yunanistan, Hannover, Hessen, Macaristan, İrlanda, Louisiana, Memlükler, Maratha Konfederasyonu, Meksika, Fas, Babür Devleti, Mysore, Napoli & Sicilya, Yeni İspanya, Norveç, Papalık, Savoya, Lehistan, Portekiz, Prusya, Punjab, Rusya, Quebec, Saksonya, İskoçya, İspanya, İsveç, On Üç Koloni, ABD, Venedik, Vestfalya ve Württemberg! Tam 44 ülke! Ayrıca bu birimler sadece Balkanlar'da çıkarılabiliyor.
 Yeteneklerine gelecek olursak pek göz alıcı bir şey yok, ne demeye bu kadar devlet çıkarıyor bu zımbırtıları anlamış değilim. Kötü bir isabet oranı var. Doldurma becerisi ise yetersiz.




-Riflemen'ler-


 Nedir, Ne İşe Yarar: Çok uzun menzilleri olan geç dönem nişancılarıdır. Üretilebilir hale geldiklerinde skirmisher'ların yerini alırlar. Yine düşmanları taciz etmek için kullanılabilir. Skirmishing özelliğine sahip oldukları için biraz skirmisher sınıfına kaçabilirler ancak çok uzun menzilleri onları ayrı bir kefeye koyar.
 Savaş başlamadan önce menzilleri ve üstün isabet oranları sayesinde -süvarilerin korumasında olması makbuldür- düşmanı bir hayli yıpratabilirler ve vur-kaç yaparak düşmanı ana ordunun üzerine çekebilirler. Sıcak muharebe devam ederken, kanatlardan düşmanı taciz edebilir ve yıpratabilir, hatta yok edebilirler. Hafif Piyade Davranışı'nı kullanabilirler, ayrıca şunu belirteyim: tüm riflemen'ler kazık dikebilir. Daha önce söylemiştim kazıkların ne işe yaradığını. Nam-ı diğer at katilleri diyebiliriz.


 Zayıf Yönleri: Yakın dövüşe girmemelidirler, özellikle de süvarilerle. Yoksa telef olmaktan kurtulamazlar. Hele ki hafif piyade davranışı açıkken süvari hücumu yememelidirler, yoksa patır patır dökülebilirler saniyeler içinde. Buna mukabil düşman süvarileri her an göz markajında tutulmalı, riflemen'lerinize hücuma geçildiği anlaşılırsa anında dost süvariler düşmanın önünü kesmelidir.
 Anti-piyade olarak kullanılabilecek tüm top mühimmatları da yine bu birimlere hasar verebilir (bundan mühimmat çeşitleri bölümünde bahsetmiştim ayrıntılı olarak). 



 Riflemen (Avrupa tipi)

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 125   İsabet: 65   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 7   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 7   Moral: 9   Üretim ücreti: 670   Bakım ücreti: 160

 Özel riflemen'leri olmayan Avrupalı ülkelerin altmış kişilik canavarları. Dünyanın her yanında üretilebilirler, ayrıca üretilebilmeleri için 5. seviye kışla inşa edilmesi gerekir.
 Her riflemen gibi astronomik bir isabet oranı, menzil ve cephanesi var. Bu yüzden, şunu belirtmeliyim: bir riflemen'i diğerlerinden üstün yapan şey atış özellikleri değil, yakın dövüş özellikleri hiç değil, yetenekleridir.
 Binaların içinde, ağaçlık alanda, uzun ve kısa çimenlerin arasında gizlenme yeteneği ve iyi dayanma gücü özellikleri, tüm riflemen'lerde vardır. Önemli olan bir riflemen'de başka özelliklerin bulunmasıdır.
 Bu birliklerde ise yukarıda saydığım özelliklerden başka bir şey yok. Bu da söz konusu birlikler her ne kadar canavar görünümlü olsa da aslında, özel yetenekleri olan riflemenlere karşı daha arka planda olduğunu ortaya koyuyor.



 Ferguson Riflemen

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 125   İsabet: 65   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 5   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 8   Moral: 9   Üretim ücreti: 840   Bakım ücreti: 210

 Atış ve yakın dövüş özellikleri bakımından Windbüchse'nin, resim bakımından standart Riflemen'in kopyasıdır. Avrupa'nın herhangi bir yerinde üretilebilir.
 Ancak ekstra bir yeteneği yoktur standart yetenekler haricinde. Britanya'nın iki riflemen'inden biridir. Ancak Green Jackets (yeşil ceketliler)'in üretilmesi için 5. seviye kışla ve ''Machined Rifling'' teknolojisi isterken, Ferguson Riflemen'in üretilmesi için ''Screw Breech'' teknolojisi(Türkçesi kuyruk vidası sanırım veya vida kuyruğu) ve 6. seviye kışla istiyor. 
 Ekstra bir yeteneği yok. Zaten nedense oyunda İngiliz riflemen'lerini kötü yapmışlar.



 Green Jackets

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 125   İsabet: 65   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 5   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 12   Moral: 9   Üretim ücreti: 680   Bakım ücreti: 170

 Büyük Britanya'ya özgü iki riflemen'den ikincisi. Britanya Adası'nda üretilebilir. Ferguson Riflemen'e göre daha kısa araştırmalar sonucunda üretilebilir, ayrıca yeşil ceketliler Ferguson'dan daha ucuzdur. İlginçtir, yeşil ceketlilere oranla belirgin dezavantajları olmasına karşın Ferguson'un ek bir özelliği yok. Üstelik yeşil ceketlilerin yakın dövüşü minik farklarla da olsa Ferguson'dan daha iyi.
 Tercih şansınız olursa Green Jackets'tan üretin.



 Cazadores

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 125   İsabet: 65   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 10   Hücum Bonusu: 3   Savunma: 5   Moral: 9   Üretim ücreti: 620   Bakım ücreti: 150

  Avrupa'nın her yerinde üretilebilirler. ''Machined Rifling'' teknolojisini isteyen ve İspanya'ya özel Cazador'ların bir avantajı sadece 2. seviye kışla istemeleri. Bu da yeni ele geçirdiğiniz bölgelerde kolayca Cazador üretebilmenizi olağan kılıyor. Ucuz fiyatı da kendisini bize bir hayli sevdiriyor.
 Cazador'lar daima dağınık formasyondadır, hafif piyade davranışı işlemez. 
 Cazador'ların en sevmediğim özelliği, diğer riflemen'lere tezat olarak kazık dikememesidir. Aslında Cazador denen askerler tam riflemen sayılmaz, oyun onları skirmisher olarak sayıyor. Ama menzilleri ve atış becerileri riflemen'e kaçıyor.
 Ayrıca Cazador'lar sıcaklık yorgunluğuna karşı dayanıklıdır. Bu da onları çöllerde ve Hint yöresinde rahatça çarpışabilir kılıyor.



 Tirailleurs

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 125   İsabet: 65   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 7   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 7   Moral: 9   Üretim ücreti: 670   Bakım ücreti: 180

 Fransa'nın özel riflemen'i. ''Machined Rifling'' teknolojisi ve 5. seviye kışla istemektedir, bu da üretim zahmetini bir nebze olsun aşağı çekmektedir. Sadece Fransa'da, Paris'te çıkarılabilirler ki bu büyük bir dezavantaj. Maliyeti ise neyse ki fazla değil.
 Yeteneklerine bakacak olursak standart yeteneklerin dışında bir şey yok (bu standart yetenek dediğim şunlardır: Binaların içinde, ağaçlık alanda, uzun ve kısa çimenlerin arasında gizlenme yeteneği ve iyi dayanma gücü). Bu da Tirailleurs'u pek tercih edilebilir bir riflemen yapmıyor.



 Prussian Jaegers

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 125   İsabet: 65   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 7   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 7   Moral: 9   Üretim ücreti: 670   Bakım ücreti: 160

 Her ne kadar Prusya'ya özel riflemen'ler olsa da, inanın Tirailleurs'un tıpatıp aynısı, her şey bakımdan aynısı. Sadece farklı bir üniforma giydirilmiş, adına da Prusya Jaeger'i denmiş. Ücretleri de aynı. O yüzden bunun üzerinde yorum yapmayacağım. Sadece Baltık Denizi sahilindeki herhangi bir yerleşimden çıkarılabildiğini bilin.



 Windbüchse Jaegers

 Kişi sayısı: 45   Menzil: 125   İsabet: 65   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 5   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 8   Moral: 9   Üretim ücreti: 920   Bakım ücreti: 230

 Oyunun en iyi riflemen'i olduğunu düşündüğüm askerlerdir. 6. seviye kışla istemesi ve kışla ağacının en son teknolojisi Airguns'ı istediği için üretimi biraz zahmetlidir.
 Olumlu yanlarına gelecek olursak, en sevdiğim özellik olan ''ormanlık alanda yürürken gizli kalma'' yeteneğine sahipler. Bu, bir piyade için Orta Avrupa ve Amerika'nın sık ormanlıklarında düşmanın arka hatlarına sızabilmek veya pusu tarzı şeyler kurabilmek için altın değerinde bir özelliktir.
 En sevmediğim ve tek sevmediğim özelliği ise 45 kişilik olması. Aslında az sayı gizlenmek için daha avantajlı bir ortam sağlar ama bu arada ateş gücü de düşer.
 Avusturya'ya özel olan bu piyadeler, Orta Avrupa şehirlerinde üretilebilmektedir.
 Bir de diğer riflemen'lere karşın biraz tuzlu bir üretim ücreti vardır. Yine de bunlar Windbüchse'leri tercih etmemek için bir neden değil.



 Jaegers

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 125   İsabet: 65   Silah Doldurma Becerisi: 25   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 5   Hücum Bonusu: 3   Savunma: 6   Moral: 7   Üretim ücreti: 460   Bakım ücreti: 110

 Oyunun en ucuz riflemen'leri. Hafif Piyade Kuramı teknolojisi ve sadece 2. seviye kışla isteyen Jaeger'ler, oyunun aynı zamanda en zahmetsiz ve pratik riflemen'leri. Avrupa'nın herhangi bir yerinde üretilebilirler. Windbüchse'ler gelene dek sizi idare edeceklerdir muhakkak. Ancak bu kadar pratikliğin yanında özelliklerinden bir bir düşülmüş. Normal riflemen'lere göre Jaeger'lerin silah doldurma becerisi 5 puan daha az. Yetenekleri ise standart.



 Nizam-ı Cedit Rifles

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 125   İsabet: 65   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 9   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 7   Moral: 9   Üretim ücreti: 530   Bakım ücreti: 130

 Osmanlı'ya özeldirler ve Osmanlı'nın en iyi birliklerinden biri diyebilirim rahatlıkla. Tüm dünyada üretilebilen bu riflemen'ler üretim için Avrupa Kuramı (European Doctrine) ve Machined Rifling teknolojilerini istiyor. 6. seviye kışlada çıkarılabilen bu birlikler, birçok Avrupa riflemen'inden daha iyi. Mesela Fransa'nın, İngiltere'nin ve İspanya'nın riflemen'lerinden kalite olarak üstünler diyebilirim. Sıcaklık yorgunluğuna karşı dayanıklılıkları vardır. Üstelik ücreti de el yakmıyor. 



 Long Rifle Men

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 125   İsabet: 65   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 15   Yakın Dövüşte Saldırı: 11   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 9   Moral: 9   Üretim ücreti: 630   Bakım ücreti: 150

 Amerikanlar değil mi işte, en iyi riflemen'leri kendilerine vermişler. 
 Yakın dövüşleri iyi olmakla beraber, Amerika kıtasının herhangi bir yerinde üretilebilirler. Yakın dövüşleri bir riflemen için çok iyidir. Ayrıca sıcaklık yorgunluğuna karşı dayanıklılar ve ormanlıkta yürürken gizlenebiliyorlar. Bunca şeye karşın üretim ücretleri normalden çok düşük. Oyunun en iyisi diyebilirim ben.
 



-Mızraklı Piyadeler-


 Nedir, Ne İşe Yarar: Erken dönemde birliklerinizin kazık görevini görebilirler. Ek olarak, mızrak duvarı özelliği sayesinde topçularınızın süvarilerden korunmasını sağlayabilirler. Ayrıca savaşın en kızgın anlarında muharebeye müdahil olarak yorulmuş ve kayıp vermiş düşmanı püskürtmek için de kullanılabilirler.

 Mızrak Duvarı/Pike Wall Nedir? 
 Mızraklı piyadelerin, mızraklarını kaldırarak süvarilere karşı bir set oluşturmalarıdır. Bu, daha çok R:TW'deki hoplite'lerin falanks yapmalarına benzer, ancak bu duvar sadece süvarilere karşı etkilidir, piyadelere zarar veremez.

 Mızrak Kutusu/Pike Square Nedir?
 Seçeneğe tıklandığında piyadeler, içi dolu kare dizilimi alırlar ve hepsi mızraklarını dört yana uzatırlar. Mızrak duvarı gibidir ama bu dizilim sayesinde süvariler hiçbir noktadan hücum edemez. Dezavantajı ise savunma yaparken fazla bölgeyi savunamamasıdır, sadece birliğin süvarilere karşı telef olmaması amaçlanmıştır. 
 
 Zayıf Yönleri: Anti-piyade mühimmatlarından nasiplerini fena alırlar. Ayrıca yakın dövüşte sanıldığı kadar etkili değildirler. Örneğin süngülü bir hat piyadesi birliği, bir mızraklı piyade birliğini zorlansa da alır. Özellikle arkadan hücum eden bir mızraklı süvari birliği, söz konusu piyadeleri fena benzetebilir. Ayrıca riflemen'ler özellikle de mızraklı piyade gibi birliklere fena vur-kaç yapabilir ve skirmishing özellikleri sayesinde sizin kontrolünüz olmadan kaçabilirler (tabi skirmish özelliğini aktif etmeniz gerekiyor).
 Mızraklı piyadelerin menzilli silahları olmadığını söylememe bilmem gerek var mı.
 Neyse ki oyunda çok fazla mızraklı piyade yok. Çok da gereksizler zaten bence.



 Pikemen

 Kişi sayısı: 120   Menzil: -   İsabet: -   Silah Doldurma Becerisi: -   Cephane: -   Yakın Dövüşte Saldırı: 9   Hücum Bonusu: 3   Savunma: 13   Moral: 7   Üretim ücreti: 720   Bakım ücreti: 180

 Batılı ülkelerin standart mızraklı piyadesi. Avrupa'nın her yanında üretilebilirler. Ben hiç mızraklı piyade kullanmam ama siz isterseniz kullanın. Erken dönemde en fazla kazık dikme niyetine kullanılabilirler. Açıkçası ben çok gereksiz birimler olarak buluyorum, zira yakın dövüşleri de hat piyadelerinden daha iyi değil.



 Zamindari Pikemen

 Kişi sayısı: 120   Menzil: -   İsabet: -   Silah Doldurma Becerisi: -   Cephane: -   Yakın Dövüşte Saldırı: 10   Hücum Bonusu: 2   Savunma: 7   Moral: 8   Üretim ücreti: 396   Bakım ücreti: 180

 Görüp görebileceğiniz en kötü mızraklı piyade. Babür ve İran'ın üretebildiği Zamindari Pikemen'ler hakkında çok araştırma yaptım ama bir türlü tam olarak nerede üretilebildiklerini bulanadım. Tahminim Ortadoğu ve Hindistan civarlarında üretilebildiği.
 Çok dandik olduklarını söylemeliyim. Ucuz olmalarına rağmen sahiplerine pek bir şey kazandırmıyor. O yüzden, siz siz olun Babür ve İran olmayın, adamların doğru düzgün tüfekli piyadeleri bile yok.


 
 
-Kılıçlı/Baltalı Piyadeler-


 Nedir, Ne İşe Yarar: Doğu uygarlıklarının bir başka zırvalığı. Yapımcılar sağolsun, doğuyu yine elmanın çürük tarafı olarak göstermişler. Pek bir işe yaradığını söyleyemem, zira hepsi de Batılı devletlerle mücadele edemeyecek kadar sefil. Aralarında bir tane Rus birim var, onu da oyun milis sınıfına dahil etmiş zaten.
 Belki tüfek ateşlerini üzerine almak için yem olarak önden saldırabilirler. Hayır, bir tanesinin bari becerileri adam gibi olsa içim yanmayacak yahu.


 Zayıf Yönleri: Eh, pek güçlü yönleri olmadığını öğrendikten sonra, çok fazla zayıf yönü olduğunu söylemek şaşırtıcı olmaz herhalde. Evet, çoğunun moralleri yüksek yapılmış ancak birçok Batılı birimle yakın dövüşe girmemelidirler. Belki ara sıra hafif piyade indirmek için kullanılabilirler- onu da skirmishing özelliği yüzünden yapabilirler mi belli değil. Anti-piyade mühimmatları da bu birliklere pekala hasar verebilir. 


 Hindu Warriors

 Kişi sayısı: 120   Menzil: -   İsabet: -   Silah Doldurma Becerisi: -   Cephane: -   Yakın Dövüşte Saldırı: 15   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 5   Moral: 8   Üretim ücreti: 850   Bakım ücreti: 210

 Babür, İran (bu iki ülke zaten sefaletin başını çekiyor), Afganistan, Maratha, Punjab ve Mysore devletleri bu savaşçıları üretebiliyor. Üretim için sadece 1. seviye kışla gerekiyor o kadar.
 Yine de saldırısı iyi bu Hindu savaşçıların. Ancak savunması ve hücum bonusu yine de vasat. Ayrıca halat atarak surlara da çıkabiliyor, bazı yakın dövüşçülerin aksine.



 Sikh Warriors

 Kişi sayısı: 120   Menzil: -   İsabet: -   Silah Doldurma Becerisi: -   Cephane: -   Yakın Dövüşte Saldırı: 13   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 3   Moral: 10   Üretim ücreti: 930   Bakım ücreti: 230
 
 Hindu Warriors'un daha güçsüzü. Punjab ve Maratha'nın üretebildiği bu birlikler Sikh Musketeers'ların çıktığı yerlerden çıkıyorlar. Aynı şekilde surlara halat atıp tırmanabilme özelliği ve sıcaklık yorgunluğuna karşı dayanıklılığa sahip. Hindu savaşçılardan daha kötü olması onu daha fazla tercih edilebilir yapmıyor, gereksiz bir birlik bence.



 Fellahin

 Kişi sayısı: 120   Menzil: -   İsabet: -   Silah Doldurma Becerisi: -   Cephane: -   Yakın Dövüşte Saldırı: 13   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 5   Moral: 8   Üretim ücreti: 830   Bakım ücreti: 200

 Hindu Warriors'un saldırısının iki puan azaltılmış hali. Üstüne üstlük üretim ve bakım ücretleri de daha fazla, İran askeri değil mi işte ne olacak. En fazla bu kadar oluyor.
 Ortadoğu'da 1. seviye kışla yapıldığı sürece üretilebilir (sanki lazım oluyor da). Fellahin'leri Osmanlı, Memlük Devleti ve berberiler çıkarabiliyormuş TWC Wiki'ye göre, ama ben İran'la da çıkarabiliyordum.
 Eh işte, yine de gereksiz bir birim bence.




 Başıbozuklar

 Kişi sayısı: 120   Menzil: -   İsabet: -   Silah Doldurma Becerisi: -   Cephane: -   Yakın Dövüşte Saldırı: 10   Hücum Bonusu: 3   Savunma: 4   Moral: 7   Üretim ücreti: 580   Bakım ücreti: 140

 Orta Doğu'da üretilebilen başıbozuklar, Osmanlı ve Memlükler tarafından çıkarılabiliyor. 1. seviye hükümet binasında üretilebiliyor. Ucuzlar ancak işe yaramazlar. Avrupalı neredeyse hiçbir birlikle başa çıkamadığı için ancak yem vazifesi görebilirler. Daima dağınık formasyonda dururlar.



 Cemaat Janissaries

 Kişi sayısı: 120   Menzil: -   İsabet: -   Silah Doldurma Becerisi: -   Cephane: -   Yakın Dövüşte Saldırı: 13   Hücum Bonusu: 4   Savunma: 5   Moral: 8   Üretim ücreti: 730   Bakım ücreti: 180

 Bildiğimiz yeniçeriler. Fellahin'le özellikleri aynı ama neyse ki daha ucuz. Osmanlı'nın üretebildiği bu birlikler dünyanın her yerinde (TWC Wiki'de öyle yazıyor) 2. seviye kışlada çıkarılabiliyor. Sıcaklık yorgunluğuna karşı dayanıklılıkları var her doğu ülkesinin askeri gibi. Ben pek kullanmamışımdır yeniçerileri o yüzden yorum yapmayacağım. Benim taktiklerimde kılıçlı piyadeler yer almaz pek.


 
 Dervishes

 Kişi sayısı: 120   Menzil: -   İsabet: -   Silah Doldurma Becerisi: -   Cephane: -   Yakın Dövüşte Saldırı: 11   Hücum Bonusu: 5   Savunma: 1   Moral: 12   Üretim ücreti: 590   Bakım ücreti: 140
 
 Bu birlikleri Babür, İran, Afganistan ve Mysore üretebiliyor. Hindistan'da 1. seviye hükümet binasının yapımıyla çıkarılabilirler. Saldırı ve moralleri yüksek olmasına rağmen yerlerde sürünen savunması içimi bunaltmaya yetiyor. Gereksiz bir birlik bence.
 Arkadaşlar bu arada söyleyeyim kılıçlı/baltalı piyadeler bölümünde bir şey yazamadım doğru dürüst. Malum bütün Doğulu çapulcu birimleri yüklemiş oyuna yapımcılar. Dolayısıyla ben de pek yorum yapamıyorum.



 Gorodskiye Streltsy

 Kişi sayısı: 120   Menzil: -   İsabet: -   Silah Doldurma Becerisi: -   Cephane: -   Yakın Dövüşte Saldırı: 9   Hücum Bonusu: 5   Savunma: 3   Moral: 7   Üretim ücreti: 670   Bakım ücreti: 160

 Rusların milisi, en kötü yakın dövüşçülerden biri. Hatta bizim Doğululardan bile daha kötü. Cephenin ön saflarında yem olarak kullanılabilir. Soğuk yorgunluğuna karşı dayanıklılıkları var ve halat atarak surlara tırmanabiliyorlar. Ayrıca garnizona yerleştirildiğinde bölgeye baskıdan doğan ekstra mutluluk veriyorlar. Yani halk mutluluğuna hat piyadesi vs.'den daha fazla garnizon bonusu veriyorlar.
 1. seviye kışlada üretilebilen Gorodskiye Streltsy'ler Avrupa'nın her yerine üretilebiliyorlar.



-Humbaracılar-


 Nedir, Ne İşe Yarar: Her ne kadar sayıları 60 kişilik gibi görünse de ordularda büyük yararlılıkları vardır. Her şeyden önce el bombalarıyla düşmanın moralini azaltır, onları korkutur. Ayrıca dövüş yetenekleri iyidir. Kesinlikle ordularda bulunması gereken birliklerdir, ancak ordu çoğunluğunu oluşturmamalıdırlar çünkü sayıları azdır, hat piyadelerinden oluşan bir ordu humbaracılardan oluşan bir orduyu fena yapabilir.

 Zayıf Yönleri: Uzaktan isabetli ateş edebildikleri için riflemen'den sakınılmalıdır. Hem humbaracıların sayısı da azdır, yoğun riflemen ateşi altında kalan bir humbaracı birliği fazla dayanamayabilir. Az sayıları yüzünden anti-piyade mühimmatlarınca perişan edilebilir.


 Grenadiers

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 70   İsabet: 50   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 10   Yakın Dövüşte Saldırı: 12   Hücum Bonusu: 7   Savunma: 17   Moral: 12   Üretim ücreti: 910   Bakım ücreti: 220

 Oyunun en iyi humbaracıları değiller ama tüfekte ve yakın dövüşte bir hayli zorlayan askerlerdir. Batılı tüm devletler çıkarabilir, Rusya hariç. (Rusya'nın çok daha iyi bir humbaracısı var biraz sonra onu göreceğiz). Tüm dünyada üretilebiliyorlar. Grenadiers üretmek için üçüncü seviye kışla ve ''Geliştirilmiş Humbaralar'' (Improved Grenades) teknolojisi gerekiyor. Sadece bomba atmaz, tüfek de kullanabilir.
 El bombasını kol gücüyle fırlattıkları için düşmana çok yaklaşmaları gerekir. Bu da bir dezavantajdır.



 Hand Mortar Company

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 70   İsabet: 50   Silah Doldurma Becerisi: 35   Cephane: 6   Yakın Dövüşte Saldırı: 10   Hücum Bonusu: 7   Savunma: 13   Moral: 12   Üretim ücreti: 930   Bakım ücreti: 270

 Rusya'ya özel olan bu el havancıları, tüfek ateşleme menzilinden bomba fırlatabilirler ancak tüfek kullanamazlar. Dünyanın her yerinde üçüncü seviye kışlayla, teknoloji gereksinimi olmadan üretilebilirler. Yakın dövüşü iyi olduğu gibi silah doldurma becerisi de yüksektir.
 Bu el havancılarının genel dezavantajı çok az cephaneye sahip olmasıdır. Böylece tüfekli birimlerle humbaracılar arasındaki fark dengelenmiş oluyor.



 Beylik Janissary Hand Mortar Bölük

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 70   İsabet: 50   Silah Doldurma Becerisi: 35   Cephane: 6   Yakın Dövüşte Saldırı: 10   Hücum Bonusu: 7   Savunma: 13   Moral: 12   Üretim ücreti: 730   Bakım ücreti: 220

 Osmanlı'ya özel bu piyadeler 4. seviye kışla istemekte, üretim için teknoloji gerekmemektedir. Dünyanın her yanında üretilebilmektedirler. Rusya'nın el havancılarıyla özellikleri aynı olmakla beraber birazcık daha ucuzdurlar. Ancak malum cephaneleri, yine el havancılarında elimizi kolumuzu bağlıyor. Yine de bu bombalar yüksek ateş gücüne sahip olduğu için kesinlikle tercih edilmesi gerek.



 Beylik Janissary Grenadiers

 Kişi sayısı: 60   Menzil: 70   İsabet: 50   Silah Doldurma Becerisi: 30   Cephane: 10   Yakın Dövüşte Saldırı: 10   Hücum Bonusu: 6   Savunma: 10   Moral: 10   Üretim ücreti: 700   Bakım ücreti: 170

 Beylik yeniçerilerinin el bombası ve tüfek kullanan şekli. Osmanlı'ya özel bu birlikler 3. seviye kışla ve ''Geliştirilmiş Humbaralar'' (Improved Grenades) teknolojisi istiyor. Dünyanın her yerinde üretilebilen bu el bombacıları, mühimmatı kol gücüyle fırlatabiliyorlar. Bu da bomba atış menzilini kısaltıyor ancak cephaneleri el havancılarından daha çok. El havancıları 6 atış yaparken el bombacıları 10 atış yapabiliyor. Yine de en çok hangisini kullanıyorum derseniz Beylik yeniçeri el havancıları daha iyi.


Cevap bulunamadı.