alexa
Fifa 13
Fifa serisi, uzun ve başarılı yolculuğunu Fifa 13 ile sürdürmektedir. Başarılı serinin yirminci oyunu olarak manevi bir değeri de sahiplenen yapım, günümüzde futbolun, sanal dünyada elde ettiği profesyonel noktanın başarılı bir şekilde anlaşılmasına ve kişilerin bu yapımlardan ne denli büyük keyif aldığının ortaya çıkmasına imkân vermektedir. DurmaPlay'den alacaginiz Fifa 13 Cd Key 'leri hemen Origin hesabinizda aktif edebilir ve Fifa 13 indirmeye baslayabilirsiniz.
205
Bölüm 1: Grafik, Ses ve Atmosfer
Ekin G.
4 Mart 2015 16:52
FIFA 13’ün en güçlü yanı oynanışı olsa da, grafik-ses-atmosfer kombinasyonu açısından da hayatımızda önemli bir yeri olduğunu kabul etmemiz gerek. Grafikler konusunda PlayStation 3 ve Xbox 360’ın sınırlarını zorladıklarını biliyoruz. Haliyle bu bilgiye sahip olup da hala grafiksel anlamda devrim beklemek biraz cahillik olacak denebilir.

EA Sports’un da grafik motorunu değiştirmek gibi bir derdi şimdilik yok gibi görünüyor zira bu grafikleri yeterli görüyor gibiler. Geliştirilmeleri tabii ki avantaj olacaktır ama futbol oyununda güzel görünen grafiklere sahipken daha fazlasını genellikle kimse aramaz. Zaten önemli olan oynanışın nasıl olduğudur ki bu da FIFA serisinin son 4 yıldır tarih yazdığı bir konu. Uzun uzun değineceğim bir konu olduğundan şimdilik bir kenara bırakıyorum.

Oyuncuların yüzleri ve fizikleri üzerinde sıkı çalışmaya devam eden EA Sports, hareket yakalama teknolojisindeki gelişmeler sayesinde oyuncuların animasyonları konusunda da çok başarılı bir iş çıkarmış. Animasyon konusuna yardımcı olan Impact Engine’in de dahil olmasıyla birlikte bir futbol ziyafeti yaşadığımızı rahatlıkla söyleyebilirim.

Oyuncuların yüz detayları oldukça gerçeğe benziyor ve kaliteli yapılmış ama her yıl olduğu gibi oyuncular önem sırasına alınarak yüzleri hazırlanmış. Lionel Messi’nin yüzü tamamen kopyasıyken, Brezilya liginden bir oyuncunun yüzünün gerçek olmadığını görebiliyoruz. Bu normal bir durum tabii ama arada istisnai bir oyuncu daha var. O da rakip oyunun kapak yıldızı Cristiano Ronaldo.

Her yıl olduğu gibi bu yıl da kendisini bir “retarded” şeklinde modelleyenEA Sports’a laflar hazırladım ama burada söylemek istemiyorum. Ayıp olur sonra.

Bunun haricinde stadyumlar, tribünler, hakemler ve yedek kulübelerinin çevresindeki ısınan oyuncularla teknik ekibe kadar her şey gerçeğe çok yakın görünüyor. Hatta kenarda ısınan oyuncuların bazen oyuna daldığınızda kafa karıştırdığını da söylemem gerekiyor. Bir anda taç çizgisinin yanından depar atan bir oyuncu, tam o noktaya bakmadığınız sırada görüş açınıza girerek pas atmanıza yol açabiliyor. Bir kez başıma geldi ama belki ben çok safımdır bilemiyorum.

Sesler ise her yıl olduğu gibi yine maksimum performans sergiliyor. Tribünlerden yapılan tezahüratlar, oyuncuların maç içerisinde çıkardıkları sesler, teknik ekipten gelen uyarı bağırışları, topa oyuncuların dokunduklarında ya da şut attıklarında çıkan sesler hepsi çok gerçekçi ve insanı futbol havasına sokmayı başarıyor. Gollerden sonra stadyumda yapılan anonslardan tutun da, maça başlarken kadroların sayılışına kadar düşünülmüş olması da oyuncuyu daha da bir cezbedici unsur oluyor.

Geride bıraktığımız paragraflarda anlattığımız tüm detaylar da oyunun atmosferini zirveye taşıyor. PES 2013 incelemesinde nasıl “sesi hiç açmadan oynamanızı tavsiye ediyorum” demişsem, FIFA 13 için ise tam tersini söylüyorum. Sesi sonuna kadar açın ve gerçek bir futbol deneyimi yaşamaya hazır olun.

Ayrıca oyundaki spikerlerin de değiştiğini ve eski spikerlerimizin yanında ekstra olarak seçebileceğimiz Clive Tyldesley & Andy Townsend ikilisinin artık maçları anlattığını söylemeliyim. Ben şahsım adına yeni spikerlerin ses tonlarından hiç hoşlanmadım ve oyunda yer alan bazı hatalar nedeniyle en alakasız pozisyonları sanki kaleciyle karşı karşıya kalmış da gole gidiyormuşcasına heyecanla anlatmalarından rahatsız oldum. Yamalarla bu durumun düzeltileceğini düşünüyorum.


Cevap bulunamadı.