alexa
Fifa Manager 13
Fifa Manager 13, 2002 yılından bu yana kullanıcılar ile buluşan serinin pek çok özellik anlamında gelişmiş ve yeni teknolojiler içeren oyunu olarak kullanıcıların karşısına çıkıyor. Fifa Manager 13 satın alma işleminizden sonra origin cd key olarak teslim edilmektedir.
337
İpuçları !
Ekin G.
5 Mart 2015 01:48
assing Style (Pas Stili)

Taktiksel planın önemli unsurlarından birisi de pas stilidir. Pas stili; oyuncuların kapasitesi, takımın sahaya yayılımı, oyun stratejisi ve temposu gibi faktörlere göre belirlenmelidir. Diğer yandan bazı oyuncuların pas stilini profil özelliklerine göre düzenlemek faydalı olacaktır. 

Yaratıcılık, teknik ve pas özellikleri yüksek oyuncular için Karışık (Mixed) pas stili idealdir.

Teknik kapasitesi sınırlı oyuncuların pas stiline oyuncunun mevkisine göre karar vermek yerinde olacaktır.

Oyuncu eğer savunmada oynuyorsa direkt pas talimatı vererek o bölgede kötü tekniğinden dolayı yapacağı pas hatası riskini azaltmış oluruz.

Oyuncu eğer orta sahada oynuyorsa kısa pas talimatı vererek, topu ileriye doğru olumsuz bir pas kullanmaktansa, topu yakınındaki daha yetenekli orta saha oyuncularına aktarmasını sağlamış oluruz.

Pas yüzdesine hangi özelllikler etki eder?

Bir oyuncunun atacağı pasların yerini bulma ihtimali öncelikle pas stiline bağlıdır. Pas mesafesi kısaldıkça yüzde artar, uzadıkça düşer. Bunun dışında oyuncunun bazı özellikleri de pas yüzdesini direkt olarak etkiler. Bunlar; Teknik, Pas, Yaratıcılık ve Kararlar’dır.

Closing Down (Pres)

Pres komutu bir oyuncunun radarı gibidir. Pres komutuna verilen değerleri radarın kapsama alanı gibi düşünürseniz bu komutun işlevini çok daha iyi anlamış olursunuz. Şöyle açıklayalım;

Pres komutu 1x olarak verilmişse oyuncuyu merkez olarak alıp çevresine 1 metre yarı çapında bir daire çizdiğinizi düşünün. İşte o daire oyuncunun (radarın) kapsama alanıdır. Pres komutu 16x olarak verilmişse kapsama alanı 16 metre yarıçaplı bir daire kadardır. Oyuncu, verilen pres komutu (kapsama alanı) kadar alan içerisine giren en yakın rakibini karşılamaya yani ona pres yapmaya yönelir.

Yukarıdaki tanım kafanızı karıştırdıysa; pres komutu bir oyuncunun rakibini karşılamak için ne kadar çabuk ve ne kadar uzağa hamle yapacağını belirler.

Yüksek seviyede pres, rakipleri hataya zorlama ve topu kazanma şansınızı arttırırken oyuncularınızın görev bölgelerini boşaltmaları riskini de beraberinde getirir. Bu açıdan özellikle savunma bölgesindeki oyunculara yüksek pres komutu vermek risklidir.

Genelde; ofansif stratejilerle oynandığında yüksek pres, defansif stratejilerle oynandığında ise düşük pres tercih edilir.

Oyuncuların hangi özellikleri iyi olmalıdır?

Yüksek pres komutu vereceğiniz oyuncuları aşağıdaki özellikleri yeterli düzeyde olmalıdır;

Top Kapma, Agresiflik, Kararlar, Azim, Çalışkanlık, Hızlanma ve Dayanıklılık.

Pres, oyuncunun kondisyonunu etkileyen bir faktör olduğundan yukarıdakilerden özellikle dayanıklılık özelliği çok önemlidir. 

Tackling (Top Kapma)

Top kapma, oyuncularınızın rakiplerden top kapmak için yapacakları hamlelerin ne kadar sert veya yumuşak olacağını belirler. Sert top kapma talimatı topu kapma ihtimalinin yanısıra faul yapma ve kart görme ihtimallerini de arttırır. Yumuşak top kapma talimatı ise bu ihtimalleri azaltır.

Top kapma talimatına karar verirken hakem faktörünü de gözardı etmemek gerekir. Sert ve kolay kart gösteren hakemlerin yönettiği maçlarda sert top kapma talimatı vermek son derece riskli olacaktır.

Oyuncuların hangi özelliklerine dikkat etmek gerekir?

Agresiflik özelliği yüksek oyuncular kolay kart görürler. Bu yüzden bu tür oyunculara sert top kapma talimatı verilmemelidir.

Top kapma talimatını daha çok Kararlar özelliği yüksek oyunculara sert olarak vermek uygun olacaktır. Kararlar özelliği yüksek oyuncular hamllerini daha doğru zamanda yapacaklarından faul yapma riskleri de daha düşük olur.

Run From Deep (İleri Çıkma)

Bu komut, oyuncularınızın ne sıklıkla ileriye topsuz koşular yapacaklarını belirler. Futbol deyimiyle; ileriye ne sıklıkla bindirme yapacaklarını belirler. Bu komut, altını çizdiğim gibi sadece topsuz koşuları kapsamaktadır.

Sık Sık talimatı verdiğiniz oyuncular her fırsat bulduklarında ileriye çıkarak hücumlara destek verirler. Nadiren talimatı verdiğiniz oyuncular mevkilerini kolay kolay terketmezler. Ara Sıra talimatı verdikleriniz ise sadece yeri geldiğinde ileri çıkarlar.

Oyuncuların hangi özellikleri önemlidir?

Sık Sık ileri çıkacak bir oyuncunun doğal olarak Dayanıklılığı yüksek olmalıdır. Ayrıca Topsuz Oyun (Off The Ball) ve Kararlar özellikleri de oldukça önemlidir. Hız ve Hızlanma özelliklerinin yüksek olması verimlerini arttırır.

Sık Sık talimatını daha çok Topsuz Oyun ve Dayanıklılık özellikleri yüksek oyunculara vermek gerekir. Kararlar özelliği yüksek oyuncular içinse Ara Sıra talimatı uygun olacaktır.

Run With Ball (Top Sürme)

Bir oyuncunun top sürerek ileriye çıkma sıklığını belirleyen komuttur. Sık Sık talimatı verdiğiniz oyuncular yakındaki bir arkadaşına pas vermektense daha çok top sürerek ilerlemeyi tercih ederler.

Oyuncuların hangi özellikleri önemlidir?

Sık Sık top sürmesini istediğiniz oyuncuların aşağıdaki özellikleri yeterli seviyede olmalıdır;

Top Sürme (Dribbling), Teknik (Technique), Topsuz Oyun (Off The Ball), Hızlanma (Acceleration), Çeviklik (Agility), Hız (Pace) ve Dayanıklılık (Stamina).

Long Shots (Uzaktan Şutlar)

Bu komut oyuncuların ceza alanı dışından şut çekme sıklığını belirler. Sık Sık talimatı verdiğiniz oyuncular ceza alanı dışında her fırsatını bulduklarında, Ara Sıra talimatını verdikleriniz sadece müsait durumlarda, Nadiren talimatını verdikleriniz ise çok nadiren kaleye şut çekerler.

Sık Sık talimatı Uzaktan Şutlar (Long Shots) özelliği yüksek oyuncular için uygun olabilir ancak bu özelliğin yanısıra Kararlar özelliği de yüksek oyunculara Ara Sıra talimatını vermek daha verimli olacaktır.

Hangi talimatı verirseniz verin, Tercih Edilen Hareketlerinde (preferred moves) “Uzaktan Şut Çeker” özelliği olan oyuncular bu özelliğe sahip olmayan oyunculardan daha sık şut çekerler.

Through Balls (Ara Topları)

Bu komut bir oyuncunun ne sıklıkla ara pası atma girişiminde bulunacağını belirler. Bu ara pasları sadece savunma hattının arkasına atılan paslar anlamında değildir. Rakip bir oyuncunun arkasına ve takım arkadaşının koşu yoluna atılan her pas ara pası olarak kabul edilir.

Oyuncuların hangi özellikleri önemlidir?

Ara paslarının etkili olması doğal olarak öncelikle Pas özelliğine bağlıdır. Teknik, Yaratıcılık, Kararlar ve Özel Yetenek özellikleri diğer önemli faktörlerdir.

Cross Ball (Orta Yapma)

Bu komut bir oyuncunun ceza alanına ne sıklıkla orta yapmaya çalışacağını belirler. Ancak oyuncunun orta yapma sıklığı mevkisine de bağlı bir durumdur.

Cross From (Orta Yapma Yeri)

Bu komut bir oyuncunun ceza alanına nereden orta yapacağını belirler. Derinden (deep) talimatını verdiğiniz oyuncular daha geri bölgelerden orta yaparlar. Çizgiden (by line) talimatını verdiğiniz oyuncular son çizgiye kadar inerek orta yapmayı tercih ederler. Karışık (mixed) talimatını verdiğiniz oyuncular ise nereden orta yapacaklarına kendileri karar verirler.

Cross Aim (Orta Hedefi)

Bu komut bir oyuncunun daha çok hangi bölgeye doğru orta yapacağını belirler. Seçenekler şunlardır;

Karışık (Mixed): duruma göre en uygun bölgeye ortalamaya çalışır (Kararlar özelliği önemlidir)
Yakın Direğe doğru (Near Post): daha çok ön direğe doğru orta yapmaya çalışır.
Uzak Direğe doğru (Far Post): daha çok arka direğe doğru orta yapmaya çalışır.
Ortaya doğru (Centre): daha çok ortaya (penaltı noktası civarına) doğru orta yapmaya çalışır.
Hedef Adama doğru (Target Man): Hedef Adam rolü verilmiş bir forvet varsa daha çok ona doğru orta yapmaya çalışır.

Hangi seçeneği seçerseniz seçin oyuncunun ortalarıı seçtiğiniz bölgeye doğru yüksek yüzdeyle yapabilmesini tekniksel yetenekleri belirleyecektir.

Wide Play (Koşu Alanı)

Bu komut bir oyuncunun toplu veya topsuz olarak hareketlendiğinde çoğunlukla hangi bölgelere doğru koşu yapacağını belirler. Seçenekler şunlardır;

Normal: kendi görev bölgesinde hareketlenir.
Taş Çizgisine Yakın Oyna (Hug touchline): taç çizgisine yakın kalacak şekilde hareketlenir.
İçeri Katet (Cut inside): içe, yani ceza alanına doğru hareketlenir.
Kanallara Hareketlen (Move into channels): rakip savunmada sezdiği boşluklara hareketlenir.

Swap Position (Yer Değiştirme)

Bu komut iki oyuncunun maç içerisinde birbirleriyle yer değiştirerek oynamasını sağlamak içindir. Farklı şekillerde kullanılabilir, örneğin;

Bir kanatta hem bek hem kanat oyuncusu olarak oynayabilen aynı tarzda iki oyuncunuz varsa, bu oyunculara yer değiştirme talimatı verebilirsiniz. Böylelikle özellikle kondisyon açısından daha fazla verim alabilirsiniz.

İki kanat oyuncunuzu yer değiştirme talimatıyla daha etkili kullanabilirsiniz. Bu, modern futbolda sıkça kullanılan oldukça etkili bir stratejidir.

İki forvet oyuncusu oynatıyorsanız bu oyunculara yer değiştirme talimatı vererek marke edilmelerini zorlaştırabilirsiniz.

Marking (Markaj)

Bu komut bir oyuncunun alan markajı mı, adam markajı mı yapacağını belirler. Alan markajı talimatı verilen oyuncular kendi alanlarını savunur ve bu alan içerisine giren rakip oyuncuları marke ederler. Adam markajı talimatı verilen oyuncular ise kendilerine en yakın rakip oyuncuyu marke ederler. Adam markajı belirli bir rakip oyuncu seçilerekte kullanılabilir. Bu şekilde yapıldığında markaj görevi verdiğiniz oyuncunuz sürekli marke etmesini istediğiniz oyuncuya yakın oynar.

Tight Marking (Sıkı Markaj)

Sıkı markaj talimatı verdiğiniz oyuncularınız marke ettikleri rakip oyuncuların peşini biran olsun bırakmazlar. Adam markajı talimatı verdiğiniz ancak sıkı markaj talimatını “hayır” olarak verdiğiniz oyuncularınız ise rakip oyuncuları sadece top rakipteyken ve o oyuncular kendi bölgelerine yakın olduğunda marke ederler. 

Roam From Position (Serbest Dolaşım)

Bu komut, oyunun eski versiyonlarında “Serbest Rol” olarak tanımlanan komutun yeni halidir. İleri Çıkma (run from deep) komutuyla farkı; ileri çıkma komutu oyuncunun öne doğru koşular yapması içindir. Bu talimat ise oyuncunun daha çok sağa ve sola doğru, oyunu okuma yeteneğine bağlı olarak hareket etmesini sağlamak içindir. Günümüz futbolunda Arda, Messi, Iniesta, C.Ronaldo gibi birçok örneği vardır.

Bu rolü vereceğiniz oyuncuların aşağıdaki özellikleri önemlidir;

Önsezi (Anticipation), Topsuz Oyun (Off The Ball), Kararlar (Decisions).

Hold Up Ball (Topu Saklama)

Bu komut, bir oyuncunun gerektiği zamanlarda, takım arkadaşlarına zaman kazandırmak için topu ayağında tutması talimatını vermek içindir. Bu talimatı verdiğiniz bir oyuncu topu ayağında tutarak takım arkadaşlarının hücuma katılmasına zaman kazandırmaya çalışır.

Bu talimatı vereceğiniz oyuncuların fiziksel olarak güçlü olması gerekir. Aşağıdaki özellikler önemlidir;
Cevap bulunamadı.