alexa
Kingdoms of Amalur Reckoning
Kingdoms of Amalur Reckoning, çoğu oyunsevere göre referans aldığı Diablo serisinin dahi üstüne çıkarak üst düzey oyun keyif sunmaktadır.  Kingdoms of Amalur Reckoning satın alma işleminizden sonra origin cd key olarak teslim edilmektedir.
186
Eleştriler
Ekin G.
5 Mart 2015 16:47
Bir diğer eleştiri konusu da oyunun diyalog kısmı ve buradaki animasyonlar. Az önce bahsettiğim hikaye kopukluğu doğal olarak diyaloglara da yansıyor. Kategorilere ayrılmış diyaloglarda görevimiz en üstte mavi yazıyla çıkarken geri kalan yazılar görev vericinin bir hikayesini, geçmişini veya evrenin ilmini (lore) anlatıyor. Her ne kadar içerisinde çok hoş hikayeler olsa da ne yazık ki sizi bir yerden sonra yazıları hızlı hızlı geçmeye zorluyor. Buna bir de konuşma esnasındaki yüz mimiklerinin yetersizliği eklendiğinde diyalog kısmında çok fazla zaman harcamak istemiyorsunuz. 

Bakın bu nokta çok önemli. Yaptığınız oyun her ne olursa olsun hikayeleri ve diyalogları asla önemsemeden geçemezsiniz. KoAR’ın hikayesi demin de bahsettiğim gibi oldukça sağlam, etraftaki NPC’lerden dinlediğiniz hikayeler de ilginç ve eğlenceli. Lakin arada bir kopukluk olduğunu, bir şeylerin eksikliğini hissedebiliyorsunuz. Yeni Diablo’da bile, ki Hack ‘n Slash konusunda hepsinin atasıdır, diyaloglar ve hikaye anlatımı oldukça geliştirilmiş. 

Şimdi diyeceksiniz ki “Yahu hani Salvatore çok baba yazardı?”. Evet, ancak bu bahsettiğim şeyin Salvatore ile alakası yok. Nitekim o sadece hikayeyi yazdı. Kurguyu ve senaryoyu yapımcı ekibin kendisi belirledi.
Yüz mimiklerindeki eksikliği Big Huge Games ve 38 Studios’un çaylaklığına verebiliriz, nitekim bu onların birlikte oturup yaptıkları ilk oyun ve bu kadar ufak bir detay sorunu kolaylıkla göz ardı edilebilir. Zaten burada “mimikler hiç yok” ya da “çok kötü olmuş” gibi bir şey demiyorum. Sadece beklenenin altında kalmış. Belki adil bir kıyaslama olmaz ancak Dragon Age: Origins’te Alastair ile konuşurken onun mimiklerini bir hatırlayın derim.

Pastel rengi diyarlar yaratsam
KoAR’ın görsellerini ilk gördüğümde açıkçası grafiklerden dolayı oyuna biraz isteksiz yanaştım. Diablo hakkındaki yazdıklarıma bakarsanız, D3 ile ilgili en büyük sıkıntılarımın başında yeni grafik sistemi ile birlikte değişen Sanctuary havası olduğunu görürsünüz, yine KoAR’da da bu tarz bir durum benim için söz konusu. “Benim için” kısmına burada büyük dikkat çekmek istiyorum çünkü bu zamana kadar Baldur’s Gate, Diablo, Icewind Dale veya Torment gibi oyunlarla büyüyen birisi olarak sonradan başlayan ve WoW ile zirve yapan bu canlı grafiklere henüz alışamadım belli ki. 

Grafikler konusunda bahsetmek istediğim şey kötü olduğu değil. Aksine oyunun canlı, renk paleti yüksek ve oldukça hoş grafikleri mevcut. Belki karakter modellemelerinde veya çevre animasyonlarında bazı ufak aksaklıklar göze çarpabilir ancak o da üzerinde durulacak bir konu değil. Özellikle büyüler ve savaşlar sırasında çıkan görseller, alevlerin etkileri vs. oldukça iyi hazırlanmış. Öte yandan oyundaki ışıklandırma ve gölgelendirmeler, savaş animasyonları, bitirici vuruşlar da tadına ayrı bir zevk katıyor oyuna. Fakat dünyanın kötüye gittiği bir anı bu kadar canlı ve renkli bir şekilde tasvir etmek bana pek mantıklı gelmiyor.

Oyunun çevre tasarımları gayet iyi hazrılanmış aslında. Bulunduğunuz ortama göre değişen renk paleti ve bölüm tasarımları yerli yerine oturmuş. Ormandayken kendinizi gerçekten bir ormandaymış gibi hissediyorsunuz ama bahsettiğim gibi çok fazla canlılık benim henüz bu tarz oyunlar için alışık olduğum bir durum değil.

Cevap bulunamadı.