alexa
League of Legends
League of Legends, MOBA oyunu olarak Riot Games tarafından 2009 yılında yayımlanmaya başlamıştır. Ucuz Lol Riot satın almak için doğru yerdesiniz. League of Legends Riot Points satın alma işleminden sonra, LOL ödeme penceresinden Riot Pin seçerek, satın aldiğiniz riot point kodlarını aktif edebilirsiniz.
180
# Heimerdinger Rehberi #
Sergen B.
6 Kasım 2015 16:12

Heimerdinger'den kısaca bahsetmek gerekirse; 

pasifi size ve civardaki dost şampiyonlara daimi can yenileme sağlar,
q'su ile taret(max 3) dizer, 
w'si ile füze(5 adet) ateşler, 
e'si ile bir adet elektron bombası atar,(sersemletme ve yavaşlatma özelliği vardır)
u'su ile aktif olan 3 skillinden birini geliştirerek daha yüksek hasar vermesini sağlar.


NOT: Lagaluga yapmadan direk mevzuya giriyorum 

-Heimerdinger iken-

Heimerdinger, midde kastığında kule alma potansiyeli gerçekten yüksek bir kahraman. İsteğe göre değişebilir ancak diğer lanelerde kasarsanız takım arkadaşlarınızı zor duruma düşürebilirsiniz.

Profesörün en büyük eksilerinden bir tanesi sizi çatışmadan uzaklaştıracak bir skillinin olmaması.
Diğer bir eksisi düşük savunma ve can değerleri.

Yani bir çatışmaya girdiyseniz ve durum lehinize değilse kaçmak gibi bir lüksünüz çoğu zaman olmayacak bu durumda verebildiğiniz kadar hasar vermelisiniz.

Oyuna başlarken sihirdar büyülerini ''ışınlanma'' ve ''sıçra'' olarak almamız gerekir. Sıçrayı isteğe göre bariyer olarak da değiştirebiliriz ama bir ihtimal kaçma şansımız varsa çok işimize yarayacaktır.

Kabiliyetleri 21/9/0 olarak ne eksiğiniz varsa ona göre vermenizi tavsiye ederim. 
İsteğinize göre 21/6/3 de yapabilirsiniz. 

Rünler 
Damgalar için 9x0,87 büyü nüfuzu
Mühürler için 9x1 zırh
Nişanlar için 9x1,34 büyü direnci
Cevherler için 3x4,95 yetenek gücü

Rünler konusunda yukarıdaki listeye bağlı kalıp kalmamak size kalmış ancak en yaygın ve kullanışlı olan sıralama bu diyebilirim 

Oyuna başlarken Doran'ın Yüzüğü + 2 Kırmızı İksirle veya Safir Kristal + 2 Kırmızı iksirle başlayabiliriz.

Bu size ve karşınızdaki kahraman kalmış şayet iki tane heimerdinger oynuyorsanız ikisini de almayıp Kuvvet Kitabı + 1 Kırmızı İksirle başlamak akıllıca olur.

Şu kısıma dikkat etmeniz çok önemli, oyuna başlar başlamaz itemlerinizi alıp hemen gideceğiniz yere ışınlanmalısınız. Hele ki karşınızda bir heimerdinger varsa sizin ondan önce gitmeniz ve koridorda kalabildiğiniz kadar kalmanız çok önemli. 

Işınlanıp hemen koridorun ortasına(hatta az daha ileriye) taretlerinizi kurmaya başlayın minyonlar gelene kadar 3 tareti de kurmanız çok önemli. Elinizden geldiğince düşmanın taretlerinizi yıkmasına izin vermeyin üzerinde baskı kurun ve kule altından çıkmasını engelleyin. 

Düşman kule altında kalmayı kabullenince taretlerinizi kuleye olabildiğince yaklaştırın. Burada dikkat etmeniz gereken nokta dalgınlıkla düşman kulesinin altınana girmemek olacak. Aynı şekilde rakip oyuncu da kulenin altından çıkamayacak.

Heimerdinger kasmışsanız en büyük sorununun ilk seviyelerinde mana yetersizliği olduğunu farketmişsinizdir. Hem bu sıkıntıyı gidermek için hem de mid gamede çıkacağımız itemlerin temelini atmak için önceliğimiz ''Tanrıçanın Göz Yaşı''nı almak olacak. Kendisi Başmelek Asası'nın alt itemidir.

Biriken yüklerle ''Seraph'ın Şefkati''ne dönüşecek. Tanrıçanın Göz Yaşını çıktıktan sonra kombomuz için ''Zhonya'nın Kum Saatini'' çıkmamız gerek. Ardından sizi durduracak pek az kahraman kalacaktır.

Profesör farm kasmak konusunda oldukça yeteneklidir ve neredeyse hiç uğraş istemez. Uzayan bir oyunun ardından taretleri sayesinde 400lere yakın minyon kestiğinizi görebilirsiniz. 

Şimdi gelelim Heimerdinger'in altın çağına 

Daha önce de dediğim gibi Heimerdinger kombosunu yapabilirse rakip takıma göre üçte üç tflerde dayanabilirseniz beşte beş bile yapabilir. Burada anahtar kelime ''Vakit kazanmak''

Oyunun ortalarına geldiniz ve artık inhibitör kuleleri görünür oldu koridorda oldukça ilerlediniz. Sıkıştığınızda sığınabileceğiniz bir kuleniz yok. Rakip takım (özellikle de kule altında kalmaktan sıkılan arkadaşımız) sizden kurtulmak istiyor. 

İki seçenekleri var. Ya bir anda size saldıracaklar ya da taretlerinizi indirip sizi yıpratarak tabiri caizse kabuğunuzu soyacaklar 
Şayet hali hazırda birikmiş 3 tane taretiniz varsa yerdeki taretlerinizin birer birer yıkılması sizi pek de endişelendirmemeli. 

Ancak hepsi bir anda 1.5k canı olan yaşlı adama saldırmaya niyetli ve ormancı bir anda üzerinize atladıysa ilk yapmanız gereken ultinizi kullanıp yere 4. taretimizi kurmak olacak. 

Bu taretin canı/savunması/atağı oldukça yüksektir ve diğer üç kardeşiyle birleşince size kıyaslanamaz bir atak sunarlar  Siz bu ağır topu meydana koyduktan sonra hemen zhonya'nın kum saatini kullanıp 2.5 saniye hedef alınamaz hale geleceksiniz.

Bu sırada girdiğine pişman olan rakip takım çıkayım mı kalayım mı ikimeline düşecek bazıları aklını yitirip ulti bastığınız devasa tarete saldırmaya başlayacaktır. 

2.5 saniyenin ardından iki seçeneğiniz var ya canınıza güvenip w ile en yakınızdakine saldırırsınız ya da canı en az olan rakibe e ile sersemletme atarsınız. 

e skillinin en büyük dezavantajı bombanın geldiğini karşı köyden görebilecek olmanız. Ancak burda unutulan bir şey var. Adamlar size saldırmak için kurt gibi dibinizde belkiyor zaten bu bombayı kendinize atmanız rakitlerinizin de sermsemlemesine yol açacak ve bombanın katettiği mesafeyi en aza düşürecek. 

İşte asıl sorun bundan sonra. Ya hala birileri varsa? Ya rakip takım akıllık edip hemen geri çekildiyse? 

O zaman Seraph'ın Şevkatine başvurmalısınız. Size 3 saniyeliğe 150+ Mana değeriniz kadar kalkan verir. Yaklaşık 2/2.5k mananızın olduğunu hesaba katarsak neredeyse hasar alınamaz bir duruma geldiniz ve füze salvosunu ateşlediniz. O anki büyü gücüyle tek hedefe giden 5 roket aşağı yukarı bir adc'nin canının %40ını alabilir. 

Peki her zaman işler böyle mi yürür? Heimerdinger bilen birisi ultisi açıkken hele ki büyü savunması da yoksa ona yaklaşmaz ve 8 saniye ömrü olan taretiniz oracıkta can verir. 1.5k canınızı da su gibi içer  Ancak tek başına saldırmaya kalkışan bir heroyu bu yöntemle %80 ihtimalle hacamat edersiniz benden söylemesi. 

Peki oyun sonuna yaklaşırken ne yapmalı? 

İtem olarak, Kombonuzu yapamadan eriyorsanız 2. bir zhonyanın kum saati alınabilir ya da hem can hem yetenek gücü veren itemler çıkılabilir. 

Yok şayet rakip takım sizi eritemiyorsa tamamen yetenek gücü çıkmanızda fayda var oyun sonu 1000 ap kasabilirsiniz. 

Ve son olarak benim kişisel tercihim Heimer'e bot çıkmamanız zaten kaçamıyorsunuz emin olun taş yerinde ağırdır gözümü kapatıp dalıyorum ben 

Size tavsiyem kendinize güvenmiyorsanız ve konumlanmadıysanız ayak altında dolaşmayın. Boş yere rakip takımı beslersiniz. K/D oranınız düşer. Ancak tflere sonradan dahil olarak hemen oraya bir ultili taret koyabilirsiniz durum iyiye gidiyor ve düşman size odaklanmadıysa taretleri dizmeye başlayın bu gerçekten tfnin kaderini değiştirecektir. Yerinde atılan bir elektronik bomba karşı takımın şevkini kıracaktır. 

NOT: Gerekli düzenlemeler eşya setleri ve durumlara göre kombolar düzenlenecektir.

Uzun oldu ancak Heimerdinger'le oynamak böyle  


-----------------------------------------

-Rakip Heimerdinger iken-

Bu rehberi hazırlamamın en büyük sebebi heimerdingerin bilinçsiz kullanıcılar için de rakipleri için de tam anlamıyla bir hüsrana dönüşmesi. 

3 ihtimal var.

1.si menzilli bir şampiyonsunuzdur ancak skilleriniz taretlere ulaşacak rangee sahip değildir.

2.si menzilli bir şampiyonsunuzdur ve skilleriniz taretlere ulaşacak rangee sahiptir.

3.sü yakın dövüş şampiyonusunuzdur.

1. ihtimal olası bir teemo vakası olabilir  
Karşınızda yerinden kıpırmayan bir heimere karşı yapabileceğiniz fazla bir şey yoktur. 
Diğer yandan taktiğiniz düşmana devamlı zarar vermek olduğundan heimere karşı dezavantajlı olursunuz.
Yapabileceğiniz şeylerden biri, kule altında kalıp lv kasmaktır. Heimere kule vermezseniz kazançlı siz olursunuz.
Sürekli taretlerini yıkmaya çalışırsınız (ortalama 2 vuruş) ancak zayıf bir kahraman seçmişseniz stun yeme ihtimaliniz planlarınızı bozabilir. Yine de kaçabiliyorsanız ve taret koymasına izin vermiyorsanız üstünlük kesinlikle sizdedir.
En kötü ihtimalle ormancıyı beklersiniz. Burada yapmanız gereken ormancı heimere saldırırken sizin taretlerini yoketmek. Heimer ölse dahi ormancı taretlerin menzilinden sağ çıkamayabilir. 

2. ihtimalse heimerin kabusudur  şöyle bir hesap yapacak olursak, en son lv'de heimer 3 tane taret biriktirebilir ve yerdekileri de sayarsak toplam da 6 taret kurabilir. Taretleri yıkma zamanını da katarsak aşağı yukarı 9-10 tane taret kurma süresince pes etmeden taretlerini indirmeniz gerekir.

Daha sonra heimer taret sıkıntısına girecektir. Unutmayın taretleri olmayan heimer sihirdar vadisinde penguenden farksızdır ne koşabilir ne uçabilir  

3. ihtimalde takımda mid oyuncusu afk'dir ve zoraki olarak mid size kalmıştır. Kule altından çıkmayın ormancıyla birlikte saldırın. Heimer kule alamadığı müddetçe amacına ulaşamaz.

Tekrar söylüyorum, onun görevi kendini kasıp late gamede kill almak değil earlydeki üstünlüğünü kullanarak late game için kuleleri yıkmaktır ki ilk katliamda inhibitör kulesi yıkılsın.

GÜLSÜM D.
31 Ocak 2016 23:34
Heimin işi 3 taret koyup farm almaktır.