alexa
League of Legends
League of Legends, MOBA oyunu olarak Riot Games tarafından 2009 yılında yayımlanmaya başlamıştır. Ucuz Lol Riot satın almak için doğru yerdesiniz. League of Legends Riot Points satın alma işleminden sonra, LOL ödeme penceresinden Riot Pin seçerek, satın aldiğiniz riot point kodlarını aktif edebilirsiniz.
208
Kha'Zix Rehber(Full Anlatım)
Mehmet G.
5 Mayıs 2015 12:38

Kha'Zix için kullandığım build(runes, masteries)leri göstereceğim ve elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. Kha'Zix ile Dereceli oyunlarda 150 200 civarı oyun attım(sadece dereceli) iyi olduğumu düşünüyorum.

RÜNLER :

http://s1306.hizliresim.com/1b/q/pg52s.jpg

Damgalar

Gelişmiş Zırh Delme Damgası x9 (kırmızılar)

Mühürler

Gelişmiş Zırh Mührü x9 (sarılar)

Nişanlar

Gelişmiş Büyü Direnci Nişanı x9 (maviler)

Cevherler

Gelişmiş Saldırı Gücü Cevheri x3 (büyükler)

Özet olarak :

Büyü direnci +12

Fiziksel Hasar +6.8

Zırh +13

Zırh Delme +12

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KABİLİYETLER

http://u1306.hizliresim.com/1b/q/pg58t.jpg

Kabiliyetlerin saldırı grundan Sihirdar gazabına 1 puan verdim çünkü tutuştur kullandıktan sonra 5 saldırı gücü ve 5 yetenek gücü veriyor. Bu da bizim için gayet iyi bir şey.
Öfkeye vermiyorum çünkü Kha ile pek fazla düz vuruş yapmıyoruz Q skilimiz seri döndüğü için ani hasarımızı önde tutmaya çalışıyoruz. 
Büyücülüğe 4 puan veriyorum çünkü skillerin bekleme süresi ne kadar düşerse bizim için o kadar iyi oluyor oyun içinde daha seri ulti kullanıyor daha seri E skilini kullanıp yakalıyor veya kaçıyoruz. Kasapa 2 puan veriyoruz bunun nedeni ise oyun başlarında AD(saldırı gücü)miz az olduğu için farm yaparken minyonlara last hit(son vuruş) yapmakta çektiğimiz zorluk. Bu sayede daha kolay son vuruş yapıp daha rahat farm yapacağız. 
Tehlikeli ye 4 puan veriyoruz buda bize seviye atladıkça saldırı gücü verecek. Sonra silah ustalığını açıyoruz buda bize saldırı yaparken rakibin zırhının %8 ini yok saymamıza yarıyor. Tahribata da 3 puan vererek verdiğimiz hasarı %2 oranında arttırıyoruz buda Kha'Zix gibi güçlü hasarlar verebilen şampiyonlar için güzel bir yüzde. 
Kaba Kuvvete de 2 puan vererek saldırı gücümüzü arttırıyoruz ardından da delici ye 3 puan vererek +5 zırh delme elde ediyoruz rünlerimizde de zırh delme var bununa birlikte daha fazla olmuş oluyor. Örneğin Mid(Orta Koridor) oynuyoruz diyelim genelde rakip şampiyonlar büyü direnci rünleriyle başlarlar ama zırh ile başlamazlar, böylece onların zaten olmayan zırhını iyice delerek çok fazla hasar veriyoruz. son olarak Cellat'a da 1 puan vererek rakip şampiyonların canı %50 nin altındaysa fazladan %5 hasar veriyoruz

Gelelim Savunma grubuna. Buradan ilk olarak Sağlama 4 puan vererek can değerimizi seviye atladıkça daha yüksek tutmuş oluyoruz. Sonra karşımızdaki yani koridorumuzdaki şampiyona göre sertlik veya dirence 3 puan veriyoruz ve diğerine 1 puan veriyoruz. Yani diyelim karşımızda yetenek gücü taşıyıcısı (AP) bir şampiyon var o zaman dirence 3 puan sertliğe bir puan eğer karşımızda Zed, Talon gibi mid gidebilen bir şampiyon varsa 3 puan sertliğe 1 puan dirence veriyoruz. Geriye 1 puanımız kalıyor onuda savaş yarasına vererek oyun başında +30 can elde etmiş oluyoruz.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BUİLD(İTEM DİZİLİŞİ) :

http://s1306.hizliresim.com/1b/q/pg59v.jpg

Oyuna başlarken matara 1 tane totem ve 1 tane can iksirini tercih ediyorum çünkü Kha'Zix range ( menzilli ) bir şampiyon olmadıgı için oyun başlarında rakip şampiyon tarafından fazla harras ( dürtme ) yiyecektir ve bizimde rakip şampiyonu dürtmemiz için skill kullanmamız gerekiyor bunun için matara ile daha fazla lane(koridor) de kalmış oluyoruz fazladan 1 tane de can iksirimiz oluyor. Jungler (ormancı) için de totem alıyoruz çünkü mid kolay gank(baskın) yiyebilen bir koridor kendimizi korumaya almamız gerekiyor. Ben totemi genelde rakibin ormanındaki cadıların önüne koyuyorum çünkü ormancı başlangıçta mide genelde oradan gelir bu hem sizin hemde takımınız için bir avantaj olacaktır çünkü ormancının nerede olduğunu bilmek diğer koridorları rahatlatacaktır. Sonrasında resimde de görüldüğü gibi ayakkabı veya tançıranın gözyaşını çıkıyorum. Tanrıçanın gözyaşı benim mana sıkıntımı gideriyor ve skill kullandıkça stackleniyor(katlanıyor). Sonrasında tanrıçanın gözyaşını manaverene çeviriyoruz(daha ilerde ). Biraz değişik gelebilir size belki ama ben Büyük kertenkele'nin ruhunu çıkıyorum. bu sayede hem mana yenilemesi hemde can yenilemesinin yanında minyonlara verdiği fazladan hasar da daha W skili ile birlikte daha seri farm yapmamıza yardımcı oluyor. Ondan sonrada hırpalayan(Ben sarımsak diyorum çok benzetiyorum [8D] )ı çıkıyoruz bu sayede fazladan zırh delme alıyoruz ve rakip şampiyona artık istediğimiz bi şekilde yüksek hasar vermeye başlıyoruz. Kanasusamış tercih edilebilir ama ben genelde bu eşyalardan sonra son fısıltıyı çıkıyorum. Çünkü Kha'Zix ile ani hasar çok önemli. Rakip şampiyonun kafasına atladığımızda pasifimizle beraber çok fazla hasar verecektir. Sonrasında karabaltayı tamamlıyoruz. Ayakkabı seçimi ise tamamen stilinizle alakalı mesela rakip takımdan yetenek gücü taşıyıcısı fazla kill alıp kasmış ise Merkür'ün adımları eğer saldırı gücü taşıyıcısı kasmış ise ninja tabisi eğer siz kasmışsanız ve bir jungle gibi artık gank atabiliyorsanız gezgin çizmesini öneririm. Ardından Manaveren i de tamamladık mı artık savunmaya yönelik bir eşya çıkmak gerekiyor. Çünkü bu eşyaları çıktığınızda oyunun ortalarına yada sonlarına yaklaşmış olacaksınız takım savaşlarında hayatta kalmanız takımınız için çok önemli. Eğer çok rahat focus yiyorsanız yani rakip şampiyonların hepsi size birden saldırıp anında silebiliyorsa warmog'un zırhı veya koruyucu melek öneririm. Ekstaradan yine eğer rakip saldırı gücü taşıyıcısı kasmış ise günateşi pelerini çıkılabilir eğer yetenek gücü taşıyıcısı kasmış ise Malmortius'un ağzı eşyası çıkılabilir. 

TAVSİYELER :

Öncelikle "W" yeteneğimizi 5. seviyeye çıkarıyoruz. Daha sonrasında "Q" yeteneğimizi 5liyoruz ve sonrasında "E" yeteneğimizi. Evrimler ise Önce ilk seviye 6 olduğumuzda "W" yeteneğini evrimleştiriyoruz çünkü W ile hem iyi dürtüyoruz hem canımızı toparlıyoruz hemde rakibimizi yavaşlatabiliyoruz ekstradan da çok rahat bir şekilde farm yapıyoruz . 2. evrimleştirme olarak da "E" yeteneği. E yeteneğini evrimleştirdiğimizde ise artık daha uzağa zıplayabiliyor daha büyük duvarlardan atlayabiliyor ve bir rakibi öldürdüğümüzde veya asist aldığımızda tekrardan dolmasıyla birlikte aniden oradan uzaklaşabiliyoruz. örneğin çok az canlı biri kulenin altında base atıyor. Bunun kafasına "E" ile atlayıp Q ve W ile hasar verdiğimizde canı azsa ölecektir ve E yeteneğimizin süresi sıfırlanacaktır böylece seri bi şekilde kulenın altından cıkabileceğiz. 3 evrimleştirme ise biraz insiyatif meselesi. Eğer rakip şampiyonlar size cok fazla hasar veremiyor yada iyi bir şekilde size focuslanamıyorlarsa "Q" yeteneğinizi geliştirmenizi öneririm. Çünkü artık tek gezen rakipleri avlamanız daha kolaylaşacak ve rakip saldırı gücü taşıyıcısını kafasına atladığınızda çok daha kolay silebileceksiniz. Tam tersi bir durum oluyorsa "R" yeteneğini geliştirebilirsiniz. Bu sizin takım savaşlarında fazladan görünmez olmanızı sağlayacaktır ve rakibinizi şaşırtacaktır .Yada sırf "R" evriminden sonraki şekli için bile "R" yeteneğini geliştirebilirsiniz 

Herhangi bir sorunuz olursa lütfen çekinmeden sorun, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. 
 

GÜLSÜM D.
1 Şubat 2016 01:25
Ultisi ile çok fazla can verdigi ve e si 50 ad verdigi icin tercih edilen suplar arasındadır.