alexa
League of Legends
League of Legends, MOBA oyunu olarak Riot Games tarafından 2009 yılında yayımlanmaya başlamıştır. Ucuz Lol Riot satın almak için doğru yerdesiniz. League of Legends Riot Points satın alma işleminden sonra, LOL ödeme penceresinden Riot Pin seçerek, satın aldiğiniz riot point kodlarını aktif edebilirsiniz.
271
KÖLELER VADİSİNE HOŞ GELDİN ---ÇOK ÖNEMLİ---
eray ö.
2 Şubat 2015 14:03
UYARI
Bu bir çoğunuzu ilgilendiren bir konudur
Burada yazılanların hiçbir kaynağı veya delili bulunmamaktadır
Bu konu beş kişilik bir gurup ile bir yıllık gözlemler sonucunda hazırlanmıştır
LoL'den soğumamak için okumayınız

---------------------------------



Hiç gecenin bir yarısı ttnet'i arayıp ''İnternetim neden!! DONUYOR???'' diye bağırdığınız oldu mu?
Yada kırk eldir hiç afk ile karşılaşmazken tamda önemli bir seride üst üste üç kere afk ile karşılaştığınız oldu mu?
Tam ardı ardına seri zaferler alırken biranda her şey tersine dönüp aynı miktarda bozgunlar yediğiniz oldu mu?
Aldığınız zaferler ile bozgunların toplamlarının dengede olması hiç dikkatinizi çekmedi mi?

Ya Her Şey Önceden Planlandıysa?
Kaybedeceğini veya kazanacağını sistem zaten biliyorsa?
O zaman ne yapardın?

Bir sonraki eli kesinlikle kaybedeceğini bile bile yinede o eli oynar mıydın?
Üç gün sonra öleceğini bilsen dünyanın senin için hiçbir anlamı kalmazdı değil mi?
Ama bilmediğin için sıkıntı yok, o halde bu konuyu da okuma derim, yoksa sıkılırsın.



Bilmek isteyenler için devam ediyorum...
LoL'ün nasıl bağımlılık yaptığını size anlatmıştım değil mi?
''League of Legends Niçin Bağımlılık Yapar?'' başlıklı konuda bundan sizlere bahsettim.
Eğer okumadıysan bu konudan önce onu baştan sona okumanı öneririm. Evet durma tıkla ve okumaya başla!
Önce LoL'ü diğer oyunlardan ayıran özelliğini iyice bir kavra ve sonra bu konuya devam et.
Daha önce ''Hiçlikten Gelenler'' konusunda da yapmıştım bunu, tıpkı orada olduğu gibi yapalım.
Önce size verdiğim o linkteki konuyu okuyun ve bitirdiyseniz buna başlayın.
Sabredemiyor iseniz hemen okumaya başlayın bunu, o kadarda önemli değil.
Eğer okuduysanız devam edebiliriz....

Başlayalım...
Anlaşıldığı üzere LoL gerçek anlamda zevkli bir oyun ve her yönüyle bizleri kendine bağlıyor.
Peki ya ne zaman tarihi geçecek? Tarihi geçmesin diye Riot neler yapabilir?
Konu güzel, harita güzel, mantık güzel, oyun genel anlamda her yönüyle güzel... Peki amaç?
Sadece birkaç el atıp, kazanıp ve kaybetsek, hiçbir zararı veya karı olmasa ne anlamı kalır ki?
Bir amacı olmayan ve belirli seviyelere erişemediğimiz oyunlar hızlı bir şekilde unutulur gider.
Sırf bunun önüne geçebilmek için diğer oyunlardan farklı olarak Riot ''Dereceli Maç'' sistemini getirdi.
İnsanlar zaferler alıp yüksek derecelere erişmeli idi, gerçi niçin level değilde derece demişler bilemiyorum.
Herhalde masonların kendilerini derecelere göre ayırmalarından esinlenmiş olsalar gerek
Her neyse, LoL'de sonuçta bir oyun ve insanlarında bir hedefi olmalıydı, ben daha iyiyim derdirten bir hedef.

Ama bu hedef Knight ve Metin2 gibi öyle belli bir levele kadar yükselmek olmamalıydı
Bir oyuncu sırf benden önce LoL'e başladığı için benden yüksek seviyelerde olması haksızlık olurdu
Ve aynı zamanda Knight ve Metin2 gibi oyunlarda belli bir seviyeden sonra daha fazla yükselmek mümkün değil
İşte Knigh ve Metin2 gibi oyunların sonunu böyle olmaları getirmiştir, belli bir seviyeden sonrasının olmaması
Clans of Clash ve benzeri her oyunun sonunu da bu getirecektir, git gide sabrı zorlayan ve sonu bulunan oyunlar
İşte bunun için Riot LoL'ü üretirken, levele göre değilde dereceye göre seviye belirleyen bir sistem getirdi
Bu sistem sayesinde oyuncu sadece iyi oynadığı sürece yüksek bir ligde kalacaktır, bu oyunun oynanama ömrünü uzatacaktı
Hem oyuncular denk rakipler ile eşleştikleri için memnun olacak hemde yüksek bir ligde bulunmanın önemi artacaktı
Çünkü o ligte kalabilmek veya yükselebilmek için daha zor rakipleri yenmesi gerekiyordu
Riot memnun, oyuncular memnun, herkes memnun...

Ama Bu Sorunları Çözemedi
(Riotun Sıkıntısını Çözemedi)

Riot LoL'ün de sonu diğer oyunların ki gibi olmasın diye lig sistemini getirdi ancak bir problem vardı
Eğer bir oyuncu gerçekten iyi oynuyorsa, bu sistem sayesinde takımdaki farkını ortaya koyarak seri zaferler alabilirdi
Herkesin denk olduğu bir takımda, daha iyi oynayan daha çok yüksek skor elde edip taşıyıcı yönünü ortaya koyabilirdi
Böylelikle ait olduğu lige hızlıca yükselirdi, hal böyle olunca amaçladığı lige eriştiğinde oyuna olan ilgisi de azalırdı
Çünkü artık ait olduğu lige varmıştı, başka bir amacı kalmamıştı, artık hedeflediği yerdeydi ve amaçsız kalmıştı
İşte bunun önüne geçmek gerekiyordu, aksi halde oyuncuların LoL'e olan ilgisi azalacaktı.
Riot bunu çok iyi biliyordu ve bunun için bir çözüm üretmesi gerekiyordu...

Riot'un Yerinde Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?
Önünüzde iki şık var

1: LoL'e de diğer oyunlardaki gibi level sistemi getirecektiniz ve oyuncular oynadıkları sürece level atlayacak ve max levele ulaştıklarında amaçsız kaldıklarından dolayı LoL sıkıcı bir hal alacaktı. Tıpkı Metin2 ve Knight gibi belirli bir seviyeden sonrası olmadığı için, son seviyeye ulaşmış biri için amaçta sona ermiş olacaktı ve LoL'ü bırakacaktı.

2: Yada lig sistemini getirecekti, küme atlamakta var kümeden düşmekte var. Bununla beraber her oyuncuya eşit fırsat tanınmış olacaktı, herkes dengi rakip ile mücadele edecek, yeteneği olanlar daha çok zafer kazanıp hızla lig atlayacaktı ve amaçladıkları lige ulaşacaktı. Ama problem şuydu; Yeteneği olanlar hızla ait oldukları lige yükseldiklerinde artık yapacak başka bir şey kalmadığından LoL'den soğumaya başlayacaktı. Yeteneği az olanlar ise küme atlayamadıkları için umutsuzluğa ve çaresizliğe kapılıp LoL'ü bırakmanın eşiğine geleceklerdi.

Her iki şıkta bir oyunun geleceği için oldukça kötü bir senaryo içeriyordu
Riot birini seçmek zorundaydı... Ama her zaman doğru olmayan üçüncü bir şık daha vardır.

3: Lig sistemine geçilecekti ancak kimin yükseleceğine veya düşeceğine sistem karar verecekti, böylelikle çok bozgun yemiş oyuncuların tekrar zafer alması sağlanarak oyunu bırakmasının da önüne geçilmiş olacaktı, yetenekli olup çok zafer kazanan oyuncuların ise arada bozgun almaları sağlanarak öyle istedikleri gibi yüksek liglere hızlıca erişmeleri de engellenmiş olacaktı. Her oyuncu sinirlenecek ve hırs yapacak, hırs yaptıkça daha çok oynayacaktı.


Artık Riotun bir karar vermesi gerekiyordu...
Ya oyuncuları için en iyisini yapacak ve olması gereken ikinci şıkkı seçecekti
Yada sırf kendi menfaatleri için oyuncuların hislerini hiçe sayarak üçüncü şıkkı seçecekti
Ama o doğru olanı yapmadı, o yanlış olanı yaptı ve üçüncü şıkkı seçti.

Artık bütün olacaklara sistem karar verecekti, eşleştirme sistemi karar verecekti...
Kimin kazanacağına ve kimlerin kaybedeceğine eşleştirme sistemi karar verecekti.

Niçin tam seri maçına geldiğinde olmadık yere kavgalar çıkıyor sanıyorsun?
Niçin kırk yılın başı küme atlayacak iken takımına afklar denk geliyor sanıyorsun?
Niçin tam seriye girmek üzereyken takımından biri oyuna geç bağlanıyor sanıyorsun?

Bunların hepsini eşleştirme sistemi otomatik olarak düzenliyor, sırf sen tam küme atlayacak iken düş ve daha çok hırs yap, hırs yap ki daha çok oyna! Daha çok oyna ki Riotta bizim bu kadar büyük bir oyuncu topluluğumuz var diyerek reklam alabilsin, turnuvalar düzenleyebilsin.


Peki Riot gece uykuda iken bile onlar için çalışan eşleştirme sistemi bunu nasıl başarıyor?
Nasıl oluyor da bizi kaybettirmek istediği zaman kaybetmemizi sağlıyor????

NASIL OLACAK! HEPİNİZİN SALAK GİBİ HER OYUN SONU ATTIĞI RAPORLA İLE!!!!!!

O raporların ne halta yaradığını öğrenin artık!
Sen seride isen sistem senin liginde bulunanlardan en çok rapor yemişleri atıyor takımına.
- Niye hep seri maçımda iken denk gelir bunlar...????
Sözünün arkasında yatan gerçek bu işte!

-------------------------
Karşındaki oyuncunun sana şansa bala attığı kritik hasarın bile bir tesadüfü yok
-------------------------------------------------

Peki sadece raporlara göre mi?
Bir oyuncu çok küfür edip, çok iyide oynayabilir.... değil mi?
Ama kurtuluş yok dostlar, Riot ona da çare bulmuş.
Raporlar ile beraber birde bunların gizli elo dengelemesi var!
Evet yanlış duymadın!

Gerçek eloya göre mi eşleştiğini sanıyorsun?
Yani bulunduğun kümeye göre mi eşleştiğini sanıyorsun?
BULUNDUĞUN LİGİN BİR ÖNEMİ Mİ VAR SANIYORDUN?

Gizli Elo denilen bir puanlama sistemi var arkada hesap yapıp duran, kısaca şöyle özetliyeyim.
Bu gizli elo zafer aldıkça ZORLA ARTAN!
Bozgun yedikçe BELİRLİ BİR ELOYA KADAR HIZLA DÜŞEN!
Bir puanlama sistemidir.

Sen belki Gold ligtesin veya Platin her neyse... diyelim 2000 gizli eloya sahipsin.
Bir bozgun yersin hızla eloyu düşürür HIZLA!
1500 gizli eloya kadar düştün diyelim, belli bir elodan sonra ise tam tersine düşmek zorlaşır.
Amaç gizli elo ortalamasını yakalamaktır, Platin ligtesindir ama Gümüş kafasındaki insanlar ile eşleştirilirsin.
Çünkü o gümüş eloya sahip olan Platin görünümlü oyuncuda seninle aynı gizli elodadır
Çünkü o yeteneksiz iki bozgun yer bir zafer alır, sen ise iki zafer alır bir bozgun yersin
Gizli elo ise zorla artar, belli bir eloya kadarda hızla düşer sonra ise düşmesi zorlaşır
Bu yüzden o yeteneksiz oyuncu ile aranda bir elo farkı bulunmaz!
Yani Platin ligteyim veya Elmas ligteyim diye sevinme
Bunun eşleştirme sisteminin gözünde hiçbir değeri yok
Onlar sadece sen kendi kendine bir halt başardım san diye var.

Niçin arka planda orantısız bir şekilde çalışan gizli elo yerine gerçekten kümelerimizin elosuna göre eşleştirilmiyoruz? Çünkü gerçekten küme elomuza göre eşleştirilerecek olsak, rakibe de bize denk düşman gelirdi, takımımıza da denk insanlar gelirdi. Bizde yeteneğimizle zafer veya bozgun yer, ait olduğumuz lige hızla yükselirdik.

Bunun önüne geçmek için Riot bu önlemi aldı ve arkada görünmez bir şekilde çalışan gizli elo sistemini getirdi.
Şaka değil millet! Gerçek!
Bu sistemin adı hakikaten GİZLİ ELO sistemi... Riot bunu gizliyor.....!!!
Peki biz bunları nasıl öğreniyoruz biliyor musunuz?
Gizli elomuzun olduğunu ve saçma sapan bir şekilde eşleştirmeye maruz kaldığımızı nereden biliyoruz?
www.lolnexux.com ve www.lolking.com gibi sitelerin yöneticileri sayesinde
Yazılım korsanlığından iyi anlayan bu adamlar Riotun veri tabanından çaldıkları bilgileri ile öğreniyoruz bunları
Yoksa Riotun böyle bir şeyi bize söyleyeceği filan yok!

O siteleri Riot ile anlaşmalı mı sanıyorsunuz?
Onlar bütün içeriği Riotun veri tabanından çalıyorlar, GİZLİ ELOYUDA bu şekilde öğrendiler ve bunu bize öğrettiler.

Riot ise gizli eloyu öğrenmek isteyenlere ne cevap veriyor alın görün: TIKLA VE GÖR!

Yani resmen adama şunu diyor; Sen kafanı bunlara yorma güzelim, hangi ligdeyim bunları araştır sen. Biz öyle gizli eloymuş filan paylaşmayız.

Hiç biri olmaz ise, sistem ne yaparsa yapsın takımlar kaçınılmaz bir şekilde dengeli düşecekse, mutlaka bu seferde biri oyuna geç bağlanacak! Veya oyun ortasında bağlantısı kopup duracak.


Anladınız mı millet?
Artık Bunu Yapmaktan Vazgeçin!

Takımınıza yeteneksiz bir oyuncu düştüğünde onlara sövmeyin, Riota isyan edin!
Bilerek o yeteneksizi sizin takıma atan eşleştirme sistemine haykırın tüm kininizi!
Foruma gelin ve bu konuyu uplayın her haykırdığınızda!
Birisi ''Niçin seri maçımda gelirler ki'' diye sorarsa at bu konunun linkini ona!
At ki öğrensin herkes Riotun bizimle nasıl dalga geçtiğini!
Oynuyoruz sandığımız oyunun bizimle nasıl oynadığını!
Nasıl üzerimizde öfke kontrolü uyguladıklarını öğrensin!
Bizi nasıl farkında olmadan kuklaya çevirdiklerini öğrensin...
Bana katılmayan, kendine haksızlık eder.

UNUTMA BUNU!
Az sonra gireceğin karşılaşmada kimin kazanacağı zaten belli!
Eğer üst kümede senin için yer açılmadıysa kazanamayacaksın bu eli!
Sana sesleniyorum! Riotun değil, zihninin kölesi!
GÜLSÜM D.
5 Şubat 2015 20:19
şakamı bu çokgereksiz olmus hatta hic olmamıs oyundanda sogumadm dedigin seylerin hic bi alakası  yok ranked sistemi cıkalı çok oldu o zaferine ve elona baglı feederlerin glemdsi ...
Sergen B.
21 Şubat 2015 21:36
Çok Gereksiz Buldum
Sergen B.
23 Şubat 2015 17:36
Bir Lol Oyuncusuna Ne Anlatırsan Anlat Soğutamazsın Oyundan :)