alexa
League of Legends
League of Legends, MOBA oyunu olarak Riot Games tarafından 2009 yılında yayımlanmaya başlamıştır. Ucuz Lol Riot satın almak için doğru yerdesiniz. League of Legends Riot Points satın alma işleminden sonra, LOL ödeme penceresinden Riot Pin seçerek, satın aldiğiniz riot point kodlarını aktif edebilirsiniz.
187
Lane,Main Anlamları Kodları Herşeyi Ayrıntılı Rehber
Sergen B.
6 Kasım 2015 17:06

League Of Legends oyununu yaklaşık 1 yıl zamandır oynuyorum ve birkaç ay öncesine kadar bazı terimleri bilmiyordum (top, adc, sub vb.). Ama Geçenlerde okuduğum bir yazıda Lol terimleri sözlüğüne rastladım. Sözlük Lol İtem tarafından hazırlanmış. Oyun içinde anlamadığım kelimeleri oyun sonu bakıyorum ve öğreniyorum bu kadar basit. Neyse size sözlüğü vereyim.




#0-9
1e1, 1v1: Genelde Sonsuz Uçurum’da 2 rakibin özel oyun kurarak karşı karşıya gelmesi
2de2: (ks. İkide İki) Bir oyuncunun ard arda 2 rakip oyuncuyu öldürmesi
3te3: (ks. Üçte Üç) Bir oyuncunun ard arda 3 rakip oyuncuyu öldürmesi
4te4: (ks. Dörtte Dört) Bir oyuncunun ard arda 4 rakip oyuncuyu öldürmesi
5te5: (ks. Beşte Beş) Bir oyuncunun ard arda 5 rakip oyuncuyu öldürmesi
#A
AA: (ks. Auto-Attack) Normal Saldırı, Oto Saldırı, Oto Atak
Ace: (ing. Katliam) Rakip takımdaki tüm oyuncuların ölmesi durumu
Aktif: Tıklamayla veya tuşuna basarak etkin hale gelen yetenekler ve eşyalardaki özelliklere verilen ad, pasif karşıtı
AD: (ks. Attack Damage) Saldırı Gücü
ADC: (ks. Attack Damage Carry) Saldırı Gücü Taşıyıcısı, takımdaki yüksek miktarda fiziksel hasar verme rolünü üstlenmiş oyuncu
AFK: (ks. Away From Keyboard) Bilgisayar Başında Değil
Aggro: Minyon, kule veya yaratık gibi yapay zeka birimlerin saldırı hedefi önceliği
AoE: (ks. Area of Effect) Alan Etkisi
AP: (ks. Ability Power) Yetenek Gücü
ARAM: (ks. All Random All Mid) Herşey Rastgele Herkes Orta, Sonsuz Uçurum haritasında rastgele şampiyonlarla oynanan oyun modu
ArP: (ks. Armor Penetration) Zırh Delme
AS: (ks. Attack Speed) Saldırı Hızı
Assassin: (ing. Suikastçi) Suikastçi rolünü üstlenmiş şampiyonlardır. (Zed, Katarina gibi) Kombolarıyla müthiş miktarda hasar verebilirler ancak tank özellikleri bulunmaz.
Asist: Bir dost oyuncunun rakip şampiyonu katletmesine yardım etmek
Aura: (ing. Hare) Çevredeki dost şampiyonlara pasif olarak kazandırılan etkiler
#B
Bait: (ing. Yem) Düşük canlı veya az sayıda olma durumuna rağmen rakip şampiyon(lar)a yakın durarak onları belli bir tuzağa çekmeye çalışmak
Baron: (ks. Baron Nashor)
Backdoor: (ing. Arka Kapı) Herhangi minyon dalgası olmadan ve rakibe görülmeyecek şekilde rakibin inhibitörüne veya Nexus’una saldırı yapmak
Base: Eşya Dükkanı, Nexus ve İnhibitörlerin bulunduğu alan
BG: (ks. Bad Game) Kötü oyun, GG karşıtı
Blue: (ing. Mavi) Mavi Güçlendirme
Bot: 1. Alt koridor, 2. Yapay zeka kontrolündeki şampiyon
Bruce: (ks. Lee Sin)
Brush: (ing. Çalı) Karakterlerin içine girip gizlenebildiği uzun otlar
Buff: (ing. Güçlendirme) Şampiyonun belli özelliklerini arttıran olumlu etkiler
Bug: (ing. Oyun hatası) Oyun mekaniklerindeki teknik hatalar
Burst: (ing. Patlama) Bir anda yüksek miktarda hasarlar verip tek bir rakibin canını düşürme işi
#C
Care: (ing. Dikkat) Herhangi bir baskın veya benzeri duruma karşı uyarmak için için kullanılan söz
Carry: (ing. Taşıyıcı) 1. Oyun başlangıcında genelde daha düşük etkiye sahip olan ancak oyun sonunda verebileceği hasar potansiyeli yönüyle güçlenen şampiyon, 2. Bir galibiyette büyük bir rol almış olmak, takımını galibiyete taşımak
Caster: (ing. Büyücü) Düz vuruşlarından daha çok yetenekleriyle etkili olan şampiyonlar; örn: Pantheon, Yorick, Talon, Lee Sin, Ezreal ve hemen hemen tüm AP karakterler
CC: (ks. Crowd Control) Kitle Kontrol; yavaşlatma, sersemletme, susturma, korkutma benzeri karakterin hareketini veya yeteneklerini kullanmasını kısıtlayan etkiler
Champ, Champion: (ing. Şampiyon) Şampiyon, oyunda seçilebilecek her karakterden biri
Channeling: (ing. Odaklanma) Belli bir yeteneği kullanmak için öncesinde geçen zaman; örn: Fiddlesticks’in Ultisi, Varus’un Q’su
Chase: (ing. Kovalamak) Kaçmakta olan rakip şampiyon(ları) takip etmek
Counter Gank: (ing. Karşı Baskın) Rakip ormancının herhangi bir koridora düzenlediği pusuya, dost ormancının kısa sürede karşılık verip koridordaki rakip avantajını bozması
Counter Jungle: (ing. Karşı Orman) Haritanın rakip sığınağa yakın kısmında kalan orman yaratıklarını kesme işi
Counter Pick: (ing. Karşı Seçim) Belli bir rakip şampiyona karşı alındığında bu şampiyonun koridordaki etkinliğini düşürecek bir şampiyon seçme işi; örn: Darius’a karşı Yorick; ya da genel olarak herkese karşı Yorick
Creep: (ing. Sürüngen) Minyonların yerine kullanılabilecek alternatif isimlendirme, genelde eski DotA oyuncuları tarafından kullanılır
CS: (ks. Creep Score) Minyon sayısı, bir şampiyonun katlettiği minyon sayısını belirten skor
Custom Game: (ing. Özel Oyun) Takımlardaki oyuncu sayısı, harita, bot sayısı gibi özelliklerin belirlenebildiği oyun modu

Çalı: Oyuncuların saklanabildikleri uzun otlar
#D
DC: (ks. Disconnect) Kopmak, bağlantının kesilmesi
Debuff: (ing. Zayıflatma) Buff, güçlendirme, karşıtı; rakipler veya yaratıklar üzerindeki olumsuz etkiler
Dive: (ing. Dalmak) Rakip kulesinin menzili gibi tehlikeli alanlarda düşmanı yakalama işi
DoT: (ks. Damage Over Time) Anlık bir hasardan ziyade zamana yayılmış şekilde hasar veren büyü ve etkilerdir; örn: Kırmızı Güçlendirme, Darius’un pasifi, Mordekaiser ultisi
DPS: (ks. Damage Per Second) Saniye Başına Hasar; belli uzunlukta ve belli miktardaki bir hasarın saniye başına ortalama etkisi
Drake: (ks. Dragon) Ejderha için kullanılan alternatif tabir
#E
Effective Health: (ing. Etkin Can, Efektif Can) Savunmalar (zırh, büyü direnci) ile azami canın çarpıması sonucu elde edilen değer; örn: Her ikisinin de 2000 canı olan 2 şampiyonun savunma değeri yüksek olanının Etkin Can değeri daha yüksektir
Elo: Eskiden kullanılan ve oyuncuların yeteneklerine göre sıralandırılmasını hedef alan matematiksel sistem, ismini yaratıcısı Arpad Elo’dan almıştır, yerini lig sistemine bırakmıştır
Elo Hell: Yükselmesi zor ve/veya sinir bozucu olan lig konumu
Exp: (ks. Experience) Deneyim, seviyenin artması için yükselmesi gereken değer
#F
Face Check: (ing. Çalıya Dalmak, Girip Bakmak) Görüşü olmayan bir alana, genelde çalılar gibi, şampiyonun girip görüş sağlaması; oldukça tehlikelidir, çünkü çalıda Garen bekliyor olabilir
Farm: (ing. Kasılmak) Minyon katletmek vb. yollarla deneyim ve altın kazanmak
Feed: (ing. Beslemek) Rakip bir şampiyona fazla sayıda ölüp onun altın avantajına kavuşmasını sağlamak
Flash: (ing. Sıçra) Anlık olarak yer değiştirmeye yarayan sihirdar büyüsü
Focus: (ing. Odak) Rakip takımda stratejik öneme sahip bir şampiyona saldırı için öncelik vermek
FPS: (ing. Frames Per Second) Saniye Başına Kare, oyunun bilgisayar tarafında akıcılığını saniye başındaki kare cinsinden belirten değer
#G
Gank: (ing. Baskın) Genelde orman oyuncusunun bir koridora gidip rakip şampiyonu öldürmeye çalışması
GG: (ks. Good Game) Güzel Oyun, oynanılan oyundan keyif alındığını ve oyuncuları tebrik ettiğinizi belirtmek için kullanılan kısaltma
GJ: (ks. Good Job) İyi İş, herhangi bir oyuncunun yaptığı eylemi takdir etmek için kullanılan kısaltma
#H
Harass: (Taciz, Rahatsız Etmek) Rakip şampiyona küçük bir riskle hasar vererek rakip üzerinde bir baskı oluşturmak
Hard CC: (ing. Ağır Kitle Kontrol) Odaklanan yetenekleri bozan etkilerdir; örn: Sersemletme
Hero: (ing. Kahraman) Diğer MOBA tarzı oyunlardaki şampiyon karşılığı terim
Hook: (ing. Kanca) Rakip şampiyonun hareketini kısıtlayıp kendine doğru çeken yetenekleri anlatan tabir; örn: Thresh’in Ölüm Cezası, Blitzcrank’in Roket Eli
HP: (ks. Hit Point) Can değeri için alternatif kısaltma
Hybrid: (ing. Karma, Hibrit) Birden fazla alanda özellikliklerini, hem AP hem AD gibi, arttıracak bir eşya dizimi kullanan şampiyon
Hypercarry: (ing. Hiper Taşıyıcı) Oyun başında aşırı güçsüz olan, ancak oyunun ilerleyen aşamalarında, hele ki iyi beslenmişse, neredeyse durdurulamaz hale gelen şampiyonları belirten terim, genelde ADC’leri kapsar; örn: Vayne, Kog’maw, Tristana veya ADC olmayan karakterlerden Nasus, Jax
#I-İ
Instalock: (ks. Instant Lock) Anında Seçmek, şampiyon seçim ekranında takım arkadaşlarıyla koridorlar hakkında konuşmadan doğrudan bir seçimi kilitlemek
Invade: (ks. İstila) Haritanın rakibe ait belli bir kısmını, özellikle ormanı, istila etmek ve kontrolünü ele almak
İnhibitör: Rakibin süper minyon üretimini engelleyen ve yok edilmesi için ilgili koridorda 3 kulenin yıkılması gereken bina
İnhibitör Kulesi: İnhibitörü yok etmek için yıkılması gereken son kule
İP: (ks. İtibar Puanı) Oyun içinde şampiyon, rün vb. satın almak için gerekli para birimi
#J
Juke: (ing. Aldatmak, Kandırmak) 1. Takip eden rakip şampiyonu, genelde çalıları kullanarak, kandırmak ve ondan kurtulmak; ustaları: Wukong, LeBlanc 2. Atışlı becerilerden kaçmak
Jungle: (ing. Orman) 1. Orman yaratıklarının bulunduğu alan 2. Orman yaratıklarını temizleyerek ve diğer koridorlara baskın yaparak oyun aşamasını ilerleten rol
#K
Kit: Şampiyon yeteneklerinin tümü
Kite: (ing. Uçurtma) Bir yandan rakip şampiyonu peşinden sürüklerken diğer yandan onun cevap vermesine izin vermeden hasar vermek; ustası: Ashe
KS: (ks. Kill Steal) Dost bir şampiyonun yapacağı katliama son vuruşu yaparak ortak olmak ve bu şampiyonun kazacağını skoru asiste düşürmek
#L
Lag: (ing. Gecikme) Serverın aşırı yüklenme nedeniyle yavaşlaması ve geç yanıt vermesi, (bilgisayardan bağımsız olarak meydana gelir)
Lane: (ing. Koridor) Orta, üst ve alt olmak üzere minyonların harekete geçtiği ve rakip takım nexusuna giden yollardan herbiri
Last Hit: (ing. Son Vuruş) Bir yaratığa veya minyona son vuruş yaparak altın kazanmak
Leave: (ing. Ayrılmak) Oyun henüz bitmeden bağlantıyı keserek takımını eksik bırakmak
LoL, LOL: 1. (ks. League of Legends) 2. (ks. Laughing out loud) “Sesli Güldüm” anlamındaki kısaltma
#M
Main Hero: (ing. Asıl, Baş, Ana Şampiyon) Bir oyuncunun oynamayı en iyi bildiği şampiyon
Map: (ing. Harita) Ekranın öntanımlı olarak sağ altında gözüken ve diğer oyuncuların takip edilebildiği ekran
Map control: (ing. Harita Hakimiyeti, Harita Kontrolü) Totemler vb. aracılığıyla oyunda görüş ve etki üstünlüğüne sahip olmak
Meta: Oyunun mevcut düzeni; birer orta ve üst, iki alt ve bir ormancı olmak üzere yapılan ve belli yerlerde belli şampiyonların seçildiği dağılım
Mid: (ks. Middle) Orta, orta koridor anlamında kısaltma
MR: (ks. Magic Resist) Büyü Direnci
MS: (ks. Movement Speed) Hareket Hızı
#N
Nerf: (ing. Zayıflatma, Budama) Bir karakterin belli bir özelliğini veya yeteneğini daha az etkili hale getirme
Nexus: Minyonların hareketine başladığı ve imha edilmesi halinde oyunun bittiği temel yapı
Noob: (ing. Acemi, Amatör, Beceriksiz) Belli yönlerden takım oyunu veya bireysel oyunlar için yetersiz/deneyimsiz olan oyuncu
NPC: (ks. Non-Player Character) Oyun içerisindeki oyuncu olmayan karakterleri kapsayan genel isim; örn: Satıcılar, Baron Nashor, Ejderha
#O
Off-Tank: (ing. Yarı Tank) Tank yönleri bulunan ancak belli yönlerden tamamen tank olmadığından, tank yerine karma dizilmesi durumunda daha etkili olacak şampiyonlar; örn: Nasus
OMW: (ks. On My Way) Geliyorum, Yola Koyuldum anlamındaki kısaltma
OOM: (ks. Out of Mana) Manam Yok, Manasızım anlamındaki kısaltma
OP: (ks. Over Powered) 1. Belli yönlerden dengesiz biçimde güçlendirilmiş şampiyon 2. Oyun gidişatına göre önde olan beslenmiş karakter
#P
PBE: (ing. Public Beta Environment) Oyuna gelecek yeniliklerin test edildiği beta sunucusu
Penta: (ks. Pentakill) Rakip takımdaki beş şampiyonu da belli bir süre içinde katlederek beşte beş yapmak
Ping: 1. Alt/G + sol tuş vasıtasıyla dost şampiyonları uyarmak amacıyla ses ve harita sinyali göndermek 2. Milisaniye cinsinden bir kişinin oyun bağlantısındaki gecikme süresi
Poke: (ing. Dürtme) Rakibi zayıflatmak/rahatsız etmek amacıyla güvenli bir pozisyondan uzak mesafeli saldırılar kullanarak yapılan zayıf/orta güçteki saldırılar; örn: Ziggs, Yorick
Premade: (ing. Ortak, Beraber) Daha önce beraber oynamış ve sıraya beraber girmiş oyuncular
Push: (ing. İtme) Koridordaki minyonları temizleyerek oyunu rakip alana doğru ilerletmek
#R
Rage: (ing. Öfke, Sinir) Çocuk oyuncularda görülen asabiyet durumu
Ranked: (ing. Dereceli) Dereceli Oyun
Red: (ing. Kırmızı) Kırmızı Güçlendirme
Report: (ing. Rapor) Rakibi bilinçli olarak beslemek veya oyunculara hakaret gibi nedenlerden bir oyuncu hakkında şikayette bulunmak
Riot: League of Legends’ı yaratan oyun firması
RP: (ks. Riot Puanı) Kostümler, şampiyonlar vb. satın alınmak için kullanılan para birimi
#S
Skillshot: (ing. Atış, Atışlı Yetenek) Rakibi ıskalama şansı olan yetenekler; örn: Nidalee’nin Q yeteneği
Skin: (ing. Kostüm) RP karşılığı alınan şampiyonun oyun içi görselliğini değiştiren görüntü paketi
Smart Cast: (ing. Otomatik Kullan) Yetenekleri, Sıçra büyüsü gibi, tuştan elin çekildiği anda kullanma özelliği
Snowball: (ing. Kartopu) Oyunda elde ettiği avantajdan yararlanarak daha avantajlı duruma geçmek ve elde ettiği avantajı kullanarak daha da öne geçmek, kartopu gibi oyun ilerledikçe hızlanarak rakibe üstünlüğünü arttırarak korumak
Soft CC: (ing. Hafif Kitle Kontrol) Odaklanan yetenekleri bozmayan kitle kontrol etkileridir; örn: Yavaşlatma
Solo: Genelde üst koridoru kast eden, koridoru tek başına oynama durumu
Split Push: (ing. Ayrık İttirme) Diğer takım arkadaşlarından ayrı şekilde bir koridoru sürekli rakibe doğru ittirmek
SS: (ks. Miss) Koridordaki rakip şampiyonun kaybolduğunu belirtmek için kullanılan kısaltma
Support: (ing. Destek) Takım arkadaşlarının performanslarını arttıran şampiyon sınıfı
Surrender: (ing. Teslim) Oy birliği ile oyunu nexus yok edilmeden yenik sayılma isteği
#T
Tank: Diğer şampiyonlara göre daha büyük hasar direncine sahip olan, genelde düşük hasarlı şampiyonlar
Tanky: (ing. Tanksı) Eşya seçimi bakımından savunmaya da önem verilen dizilim
Teamfight, TF: (ing. Takım Savaşı) Haritanın herhangi stratejik öneme sahip bir bölgesinde çok sayıda şampiyon arasında meydana gelen savaş
Top: (ing. Üst) Üst koridor anlamında kısaltma
Troll: Rakibi beslemek, kötü dil kullanmak, takım savaşlarına kasıtlı olarak katılım göstermemek, şampiyona uygun eşyalar almamak gibi takım arkadaşlarını rahatsız edici davranışlarda bulunan oyuncu
#U
Ultimate, Ulti: 1. R kısayolunda bulunan ve 6. seviyeye kadar puan verilemeyen yetenek 2. Bu yeteneğin hazır olduğunu belirtmek için kullanılan kısaltma
#Z
Zone, Zoning: (ing. Kuşatmak, Yerleşmek) Rakibin altın ve deneyim kazanmasını engellemek amaçlı kullanılan taktikler
#W
Ward: (ing. Totem) Yerleştirildiği alanda görüş sağlayan oyun nesneleri
Wombo Kombo: Bir takımın etkili biçimde rakip şampiyonlara yeteneklerini bir zincir şekilde kullanıp rakibi cevap vermeye fırsatı olmadan büyük hasara uğratması
WP: (ks. Well Played) İyi oynadın, Aferin anlamında kısaltma
#X
xPeke: 1. Bir LCS Avrupa ligi oyuncusu 2. Bu oyunucunun bir maçta yaptığı backdoora itaf edilen, kuleleri yok edilmiş nexusa rakip uzaklaştıktan sonra ışınlanarak gitmeyi anlatan yöntem
xKeke: Oyunu normal yollardan nexusu alarak kazandığı halde “xPeke” yazmaktan kendini alıkoyamayan oyuncular için kullanılan terim

GÜLSÜM D.
27 Aralık 2015 12:22
Aram ın anlamı nı bilmiyodm saol
GÜLSÜM D.
31 Ocak 2016 22:34
Smartcast gibi şeylerin anlamlarını biliyodum saol.