alexa
League of Legends
League of Legends, MOBA oyunu olarak Riot Games tarafından 2009 yılında yayımlanmaya başlamıştır. Ucuz Lol Riot satın almak için doğru yerdesiniz. League of Legends Riot Points satın alma işleminden sonra, LOL ödeme penceresinden Riot Pin seçerek, satın aldiğiniz riot point kodlarını aktif edebilirsiniz.
248
League Of Legends Haritalarının Tanıtımı
Serhat Ç.
16 Aralık 2014 20:19
Çoğu kişi tabiki de bunları biliyordur fakat oyuna yeni başlayan arkadaşlar aratıp bakıp bir şeyler öğrenebilir diye düzenledim bu yüzden kızmayın size yeni başlıyor muamelesi yapmıyorum 

Sihirdar Vadisi



İlk ve en sevilen Adalet Meydanı olan Sihirdar Vadisi, rekabet amaçlı League of Legends oyunlarında ilk tercihtir. Aksiyon genellikle koridordaki rakiple yapılan düellolarla başlar ve oyunun sonlarına doğru büyük çaplı, destansı takım çatışmalarına dönüşür. Zafere rakip takıma girip merkezi yok ederek ulaşırsın.



Savaş alanlarının en büyüğü olan Sihirdar Vadisi'nin iki yarısı birbirinin çapraz birer yansımasıdır, yani aynıdır. Her koridoru üç kuleyle bir inhibitör korur. Merkezi ise iki kule korur. Haritanın iki yanında da kuvvetli güçlendirmelerin bulunduğu geniş ormanlık alanlar vardır. Tam ortasından geçen nehirde ise tüm takıma faydalı güçlendirmeler veren iki büyük canavar bulunur.

Sihirdar Vadisindeki Tarafsız Bölgeler;

Orman;



Sihirdar Vadisi'ndeki birbirinin ayna görüntüsü olan orman alanlarının ikisinde de birkaç tane ufak canavar kampı, bir tane de güçlü canavar bulunur. Bunlar öldürüldüklerinde güçlendirme verirler. Bu güçlendirmeleri doğru yönetmek, takımının savaş alanındaki performansını en üst seviyeye çıkarır. Ama ormanda senin alanına giren rakipler güçlendirmelerini çalabilir, dikkatli ol!

Büyük Kertenkele'nin Sorgucu: normal saldırılarının rakibi yavaşlatmasına ve zaman içinde hasar vermesine neden olan bir güçlendirme

Antik Golem'in Sorgucu: bekleme sürelerini azaltan ve şampiyonunun hızla mana geri kazanmasını sağlayan bir güçlendirme

Ejderha;



Alt koridorda nehirin yakınında bulunan bu tarafsız canavara grup halinde saldırmak genellikle daha iyi sonuç verir. Ejderhayı yenince, takımının her üyesi fazladan altın alır.

Baron Nashor;



Bu tehlikeli canavarın yuvası, üst koridor yakınlarındaki nehirdedir. League of Legends'ın en zor tarafsız yaratığı olan Baron Nashor'u yenmek, tam teçhizatlı beş şampiyon için bile güç olabilir. Bu dev ejderi yenmek herkese altın, deneyim puanı ve güçlendirme verir.

Baron Nashor'un Saygısı:Baronu katledince verilen buff, can ve mana yenilenmeni hızlandıran, ayrıca çok miktarda fazladan saldırı ve yetenek gücü veren bir güçlendirme.

Uğursuz Koruluk



İkinci klasik League of Legends haritası olan Uğursuz Koruluk'ta; baskınların ve kısa çatışmaların ağırlıkta olduğu, daha hızlı ve daha kanlı maçlar yapılır. Zafere, karşı takımın üssüne girip merkezi yok ederek ulaşılır. Gölge adalarının haritasıdır.



Sihirdar Vadisi'nden daha küçük bir harita olan Uğursuz Koruluk yatay olarak yerleşmiştir. Koridorlar, tarafsız alanın iki yanında kalır. İki koridor boyunca ikişer kule bulunur. Merkezi ise tek bir kule korur. Takımlar üçer şampiyondan oluşur. Şampiyonlar oyuna bol miktarda altınla başlar. Haritanın daha küçük olması ve şampiyonların daha kolay seviye atlaması, daha kısa süren ve daha yüksek katil skorları olan oyunlar oynanmasını sağlar.

Tarafsız Bölgeler;

Orman;



Uğursuz Koruluk'un tek ve merkezi ormanlık bölgesi, her iki koridora da erişilmesini sağlayan pek çok yol içerir ve hızlı baskınları, ormanda saldırgan oynamayı teşvik eder. Çarpık Koruluktaki ormancılar genellikle rakip oyuncuları erkenden ve sık sık yakalar, iki koridorun da yardımına koşar veya rakibin sunağına yapılan saldırıda başı çeker. Bu Adalet Meydanında tarafsız alanlarda hareketli bir oyuna hazırlıklı ol.

Sunaklar;



Uğursuz Koruluk'un ormanında, onları kontrol eden takıma bonus veren iki sunak bulunur. Bir sunağı ele geçirmek, her minyon öldürüldüğünde fazladan altın kazandırır. İkisini de ele geçirmek ise saldırı ve yetenek güçlerine büyük bonuslar verir.

Ele geçirilen bir sunak birkaç dakikalığına kilitlenir, rakip oyuncuların kontrolüne giremez.

Zehirçene;



Uğursuz Koruluk'un en güçlü tarafsız canavarı olan bu devasa, hortlamış örümcek; tüm bir takım için bile büyük bir tehlike oluşturur. Zehirçene'yi yenmek tüm takıma altınla beraber fazladan saldırı hızı, beklemesinde azalma, can ve mana yenilenmesinde hızlanma verir.

Sonsuz Uçurum(Aram Haritası)



Bir topluluk hareketi olarak başlayan şey, çabucak League of Legends'ın en popüler oyun modlarından biri haline geldi. Sonsuz Uçurum (ya da diğer adıyla Katliam Köprüsü)'da, beşer şampiyondan oluşan iki takım, tarafsız bölgenin olmadığı tek bir koridorda çarpışıyor. Şampiyonlar oyuna 3. seviye ve önemli miktarda altına sahip olarak başlıyor; böylece büyük ve uzun takım çatışmaları, anlık katliamlar ve kıl payı kaçışlar yaşanıyor.



League of Legendsdaki bir koridorlu tek karşılaşma alanı olan Sonsuz Uçurum'da, köprünün her iki ucunda iki üs yer alır. Köprü iki kule ve bir inhibitör tarafından korunurken, merkez bir çift kule tarafından savunulur. Amaca doğrudan gitmeyi engelleyen tarafsız bir bölge olmadığı için, Sonsuz Uçurum tüm haritaların içinde en sık ve en şiddetli takım savaşlarına sahne olur.

İyileşme Yok, Alışveriş Yok



Sonsuz Uçurum'daki başlangıç platformunun iyileştirme etkisi yoktur; satın alma da oldukça kısıtlıdır. Şampiyonlar, sadece karşılaşma alanında öldükten sonra eşya satın alabilir. Bu oyun modunda, dönüş büyüsü de kapalıdır.

Can Yadigârları



İyileşme platformunun yokluğunda, köprünün çeşitli yerlerinde belli aralıklarla çıkan can yadigârları bulacaksın. Bu yadigârlar, kullanıldığında şampiyonunun can ve mana değerlerinin kısa süreliğine hızla yenilenmesini sağlar.

Tek Bir İnhibitör



Sadece bir koridor var; bu yüzden takımının tek inhibitörü, oyundaki başarını belirleyen etken olabilir. İnhibitör havaya uçtuğunda, saldıran takım dalga başına iki süper minyon çıkarmaya başlar. İnhibitörünü canın pahasına savun.

Kristal Kayalık



Dominion oyun modunun başlıca haritası, Kristal Kayalık'tır. Bu haritada beşer şampiyondan oluşan iki takım, bir dizi hakimiyet noktasını ele geçirmek için yarışır. Bu noktaların çoğunu ele geçirmek karşı takımın merkezine yavaş yavaş hasar verir. Rakibin merkezi yok olduğunda takımın zafere ulaşır.



Kayalık'ı Fethetmek

Kristal Kayalıktaki hedef noktaları, takıma özel kuvvetli güçlendirmeler barındıran tarafsız bir alanın çevresine daire şeklinde dizilmiştir. Her takım haritanın ortasındaki güçlü Fırtına Kalkanını alabilir. Ayrıca maç boyunca takıma görevler verilir. Bu görevleri yaparak tüm takıma önemli güçlendirmeler kazandırılabilir.

Hakimiyeti Korumak;



Bir Noktayı Ele Geçirmek;

Kristal Kayalık'ın hedef noktalarını ele geçirmek için, bir süre onlara kanalize olmak gerekir. Şampiyonun kanalize olurken başka bir hareket yaparsa, ele geçirme işlemi bozulur. Hasar almak ya da kitle kontrolden etkilenmek de ele geçirme işlemini bozar. Bir noktayı ele geçirirken engellenirsen, yeniden ele geçirmeye başlamak için kısa bir süre beklemen gerekir.

Savaş Seçimi;



Kristal Kayalık'ta zafere giden yol, hangi rakip noktaya saldıracağını bilmekten geçer. Genellikle iyi savunulan noktaları es geçip, kolay alınabilecek noktalara yönelmek daha iyidir. Ayrıca, bir noktayı ele geçirebilmek için bir süre odaklanmak istediğinden, gerektiğinde seni koruyabilecek bir takım arkadaşıyla gitmen akıllıca olur.

Haritadaki hız mabetleri, savunmasız rakip noktalarına hızla ulaşmanı kolaylaştırır.

Görevler;



Kristal Kayalık'ta maçlar ilerledikçe, takımına görevler verilebilir. Bir görev bir takımın belirli ve tarafsız bir hedef noktasını rakipten önce almasını gerektirir. Söz konusu noktayı başarılyla ele geçirmek, tüm takıma güçlendirme sağlar.

Cevap bulunamadı.