alexa
League of Legends
League of Legends, MOBA oyunu olarak Riot Games tarafından 2009 yılında yayımlanmaya başlamıştır. Ucuz Lol Riot satın almak için doğru yerdesiniz. League of Legends Riot Points satın alma işleminden sonra, LOL ödeme penceresinden Riot Pin seçerek, satın aldiğiniz riot point kodlarını aktif edebilirsiniz.
165
Orta Koridor Rehberi
Sergen B.
6 Kasım 2015 15:54

ihirdar dostlarıma sevgi saygılarımla bir rehber oluşturmak istedim . Belirtmek isterim ki bu rehberi fazlasıyla uzun tutmayı planlıyorum . Çünkü orta koridor gerçekten karmaşık bir pozisyon . Ben muhteşem bir oyuncu olduğumu tabiki belirtmiyorum . 1.5 yıldır Adalet Meydanlarında Elmas 5 Kümesine kadar yükselmeyi başardım . Ve iyi bir başarı olduğunu düşündüğümde sizinle bilgilerimi paylaşmak istedim . İsterseniz artık başlayalım ..

Orta Koridor 

Orta koridor oyunda en çok görevi üstlenmesi gereken koridorlardan biridir . İsterseniz öncelikle orta koridor şampiyonlarını tanıyalım ..

Şampiyonlar = Ahri-Akali-Anivia-Annie-Azir-Brand-Cassiopeia-Diana-Fizz-Galio-Karma-Karthus-Katarina-Kassadin-Kayle-Le'blanc-Lissandra-Lux-Malzahar-Mordekaiser-Morgana-Nidalee-Orianna-Swain-Syndra-Talon-Twisted Fate-Veigar-Vel'koz-Viktor-Xerath-Yasuo-Zed-Ziggs-Zyra

Malesef çok fazla şampiyon var . Malesef dedim çünkü yelpaze geniş olunca oynayacak şampiyon bulmak zor oluyor . Orta koridor genelde yetenek gücü üzerine kurulu büyücüler tarafından tercih edilen bir koridor . Fakat istisnalar var elbet . Zed,talon,yasuo ve değişen metalar sonrası orta koridorda oynanmaya başlayan jayce . Bunlar saldırı gücü kullanan şampiyonlar olsada bazı özelliklerinden dolayı orta koridorda tercih edilmektedir . Peki nedir bu özellikler ?

Bir Orta Koridor Şampiyonunda Hangi Özellikler Olmalı ?
Şunu asla unutmayın ki , şampiyon seçiminde her zaman takımınıza ayak uydurun . 
-Ben mide zed aldım .
-Tamam bende top a yasuo alcam .
-Bende adc teemo yapmak istiyorum ...
Açık konuşalım .. Bu takıma şike bile oyun kazandıramaz . Aslında ihtimaller her zaman vardır kazanabilir elbet fakat kötü bir takıma karşı . Her zaman takım kompozisyonu kurmak en mantıklısı ve en güvenlisidir . Orta koridorda "mobil" dediğimiz yani mesafe kat etme avantajı olan şampiyonlar genellikle tercih edilir . Bunun sebebi Orta Koridor 2 nehrede açık bir koridordur . Ve baskın yeme ihtimaliniz diğer koridorlara nazaran her zaman daha fazladır . Aynı zamanda Takım savaşlarında karşı takım nişancınıza ve size odaklanacaktır . Bu yüzden kaçmak için avantajlarınız olmalı . Orta Koridorda en "mobil" gördüğüm şampiyonlardan biri Ahri dir . Ulti yeteneğiyle nerdeyse 3 sıçra kullanırmışcasına mesafe kat ediyor bunun yanında 3 yeteneğiylede hasar verebilme avantajına sahip . Tabi bu durum size alt ve üst koridora baskınlar yapma avantıjıda veriyor . Ne kadar hareket , o kadar avantaj ! İzlemeniz gereken belli başlı yollar vardır bir orta koridor şampiyonu seçerken . Örneğin Yasuo karşısına Velkoz alamazsınız .. "Counter" dediğimiz olayı bir kenara bırakın ben zedle çok kayle dövdüm zamanında . Sadece sizden dilediğim counter mantığını internetten değilde kendi kafanızda kurun . 

Şampiyonu Tanıyın 
-A karşısı velkoz almış dur hemen yasuo alıyım ben .
+İyide neden?
-Yasuo Velkoz un counterı çünkü akıllım .
+Peki nasıl counterluyo velkoz u ? 
-.. Ne biliyim öyle yazıyo işte .

Öyle yazıyor ? Hadi ama beyler bilmeden iş yapmak kimseye yarar sağlamaz . Yasuonun W yeteneği velkozun ultisini önlemiyor mesela ? Yasuo Velkoz'u counter lar doğru . Çünkü Velkoz ulti yeteneğini kullandığında Yasuo hızlıca E yeteneğiyle velkozun içinden geçerek ultisini tamamen yalan edebilir . Ayrıca Velkoz "mobil" değildir . Bunun yanısıra üst düzey bir hareket özelliği olan yasuo Velkozla çok iyi dans edebilir . Kısacası oynadığınız şampiyonuda karşınızdaki şampiyonuda tanıyın . Yayınlar izleyin , Turnuvaları takip edin . Riot çalışanları oyun esnasında yetenekleri sürelerini isimlerini ne işe yaradıklarını gayet güzel açıklıyorlar . Öğrenin !

Yeteneklerinizi ve Mana/Enerji Değerlerinizi Koruyun 
Unutmayın Bir Zed oyuncusuysanız her oyun aynı şekilde Zed oynayacak hatta aynı eşyaları çıkacak değilsiniz . Karşınızdaki takımıda göz ardı etmemelisiniz . Örneğin Lee Sin,Rek'Sai vb. şampiyonlar karşı ormancılarsa eğer her zaman kaçış mekanizması olan yeteneğinizi saklamanız gerekebilir . Örneğin Ziggs'e karşı Zed oynadığınızı ele alalım . Minyon biçiyorsunuz ve birden W Q E kombosuyla rakibi dürttünüz . Peki ya şimdi ? Ya yandaki çimden bir Hiçlik bekçisi yada kör bir keşiş çıkarsa ? O zaman nasıl kaçmayı planlıyorsunuz ? Sıçramı kullanacaksınız ? 5 dakikalık bir bekleme süresi çok fazla .. Aynı zamanda Zed ile alabildiğiniz minyonları düz vuruşlarla yada Q yeteneğinizle almaya çalışın .Tabiki bu söylediklerim mana kullanan şampiyonlar içinde geçerlidir . Örneğin Ahri ile son vuruş yapmaya çalışın ve E yeteneğinizi durup dururken atmayın anlık bir baskını önleyebileceğiniz tek yeteneğiniz küçük bir kalpten ibaret .

Minyon Biç / Koridorunu İtme 
Minyon biçmek oyundaki en önemli etken . 15/20 minyonun 1 skora bedel olduğunu unutmayın . Karşınızdaki rakibi öldürmeye dayalı oynamayı bırakın artık . Kule altı adama inanmayın ! Bir skora karşı bir skor vermek size asla bişey kazandırmaz . Minyon almaya bakın siz sadece . Minyonlara son vuruş yapmayı sakın unutmayın . Zed,Talon gibi şampiyonlar son vuruşu rahat yapar tabiki . Fakat iş Ahri ,Le'blanc,Azir gibi şampiyonlara gelince işler biraz zorlaşıyor . Deneyin,test edin ve alışın . Gerekirse normal oyunlarda son vuruş yapmaya çalışarak şampiyonun hasarını ezberleyin böylece son vuruşlarla rahat minyon biçebilirsiniz . Son vuruş yapmanın faydası koridorunuzu itmemektir . Koridoru ortada tutmak hem size gelen baskınları bir nebze önler hemde karşınızdaki şampiyonun size bütün yeteneklerini boca etmesine izin vermez . Buda değinmemiz gereken bir konu . Tabiki hepimiz hasar takasına girmeyi seviyoruz . Fakat dikkatli olun . Siz karşınızdakine vurduğunuz zaman rakip minyonların hedefi haline geldiğiniz aklınızdan çıkarmayın sakın . İnanın bana bazı minyon dalgaları karşınızdakinden daha fazla vurabiliyor .. Koridorunuzu itmeyin ki ormancınız size rahat bir baskın yapsın bu sayede hem rahat rahat minyon kasmış hemde rakibinizi anında alt etmiş olabilirsiniz . Skoru ormancının almasına laf etmeyin . Assist de bir kazançtır . Unutmayın ormancınınkide can . Oyun başında "Kill salsana be" diyipte oyun sonunda "Tanklasana ***.Başlatsana TF yi" demek kolay . Ama kasamayan bir ormancıda rahat bir takım savaşı başlatamaz . Gerektiğinde sizde gelişememiş takım arkadaşlarınızla skorları paylaşın .

Herşeyin Başı Görüş !
"Banane ya totem atmak supp un işi ben ne para harcıcam ona ." Bu düşünce sizi orta koridor baskınlarından asla kurtarmaz . Hiçbir sup gelipte sizin çimlerinizi totemlemek zorunda değil . Koridor safhası dediğimiz dönemde herkes kendi koridorunu korumakla yükümlüdür . Bencillik yapmayın arkadaşlar bir görünmez totem bir görüş totemi toplamda 175 altın ediyor . 5 potla koridora gitmek yerine 2 görüş alsanız sizin için daha faydalı . Koridorunuzu koruyun ! Karşı ormanın sizin koridorunuzla olan bağlantılarına ve nehirlere totem atmak sizi ani baskınlardan korur . Hatta karşı ormancının hareketlerini görüp takımınızı uyarmanıza da yardımcı olur . Unutmayın Ejderha tüm takım için var . Ejderhayı totemlemesi gereken tek kişi destek oyuncularımız değil . Gerektiğinde bizde totem kullanarak ejderha ve baron gibi canavaları açığa çıkarıp görüş imkanı sağlamalıyızki Ninja ejderler bizim sonumuzu getirmesin . Herşeyin başı görüş . Görüşünüz varsa korkacak hiçbirşeyiniz yok . 
http://i.hizliresim.com/VABdpB.jpg
Resimde görüş sağlamanız gereken yerleri belirttim . Şimdide nedenleriyle birlikte hep beraber tartışalım .
1- Numaralı bölgeye atacağınız bir totem , karşı ormancının ne zaman ordaki yaratıkları keseceğini ve onları kestikten sonra hangi yöne gideceğini görmenizi sağlar . Çünkü orta koridora çoğu zaman ordaki yaratıklar kesildikten sonra baskın yapılır . Eğer üst koridora doğru gidiyorsa hemen üst koridor oyuncunuzu uyararak ona dikkatli olması gerektiğini söyleyebilirsiniz . 
2- Numaralı bölgeye atacağınız bir totem , size nehir görüşü avantajı sağlar . Buda karşı ormancının sizin ormana girip girmediğini kontrol etmenizi sağlayabilir genelde bu çalıya bir Görüş totemi tercih etmekte fayda var . Çünkü orda sürekli bir görüş sağlamak her zaman faydalı işlere sebep olabilir . Bu görüş seni ormancını ve üst koridor oyuncunu da koruyan bir avantajdır.
3- Numaralı bölgeye atacağınız bir totem , Hem sizi hemde alt koridorunuzu çok büyük risklerden koruyacaktır . LeeSin ve Rek'sai pekte dürüstçe savaşan şampiyonlar değil . Arkadan sinsi baskınlar düzenleyebilir alt koridora .
4- Numaralı bölgeye atacağınız bir totem , Ejderhayı ve kendi koridorunu korumak için ideal bir görüş olacaktır . Tıpkı 2 numaralı bölgeye atabileceğiniz gibi bir görüş totemi kullanmak takımınız için faydalı olacaktır . 
Tabiki tüm görüşleri bir seferde atmanız gerektiğinizi söylemiyorum . Zamanla ihtiyaç duyulan anlarda . Çantanızda totem bulundurun hep . Ne olur ne olmaz ..
Diyeceksinizki e buralara hep ben totem atacaksam diğerleri atmayacakmı ? Size söylediğim 2 görüş totemi atılması gereken bölgelerden birine görüş totemini ormancınızın atması aslında olması gerekenler arasında . Destek oyuncusu üst koridor yardımı için koridorundaki bir çimi yanındaki üçlü çimi ve karşı tarafın güçlendirmelerine yakın bir bölgeye görüş atarak yinede risklerden koruyabilir buda 3 totem hakkını doldurması anlamına gelir . Üst koridor oyuncusuysa yine üçlü çimi ve karşı takımın güçlendirmesini görecek bir totem kullanırsa harita avantajından dolayı hata yapmadığınız sürece nerdeyse koridorunuzda ölümsüz biri haline gelirsiniz .

Olmuyorsa Zorlamayın 
Kule altı birine saldırmak çok riskli bir harekettir . Kendinize gerçekten güvenmediyseniz bu işlemi uygulamayın yoksa kar elde edeyim derken zararlı çıkabilirsiniz . Ayrıca eğer rakip orta koridor oyuncusu tarafından hırpalandıysanız kulenize yakın bir şekilde minyonları biçmeye çalışın ve ormancınızdan yardım isteyin . Bir kere öldüğünüzde sorun yok . Ama bu sayı üçe çıktığında artık siz ezilmiyor kaşınıyor durumuna düşüyorsunuz . 

Takımınla Anlaş , Anlaşamadıklarından Uzaklaş
Takımınla her zaman irtibat halinde ol oyun içinde kullandığımız işaretler konuşmadan anlaşmaya yetiyorda artıyor bile . Biri bir kere iki kere öldü diye onun üzerine gitme . Bu sadece onu oyundan moralman düşürür başka hiçbir işe yaramaz . Aynı şeyi sana yaparlarsa cevap bile vermeden onu sustur . Yazdıklarını görmeden daha iyi bir oyun oynayabilirsin belki . Özellikle ormancınla iyi anlaşmalısın . Ona ihtiyacın var . Mavi güçlendirme almak her orta koridor oyuncusunun hakkıdır . Evet . Zed in Akali nin hatta Katarina nın bile . Çünkü mavi güçlendirme sadece mana yenilemesi değil aynı zamanda enerji yenilemesi ve bekleme süresinde azalma kazanmanı sağlar . Buda koridorunu hızlıca iterek diğer koridorlara rahatca baskın yapabilmen anlamına gelir . Mavi güçlendirmeni ormancından iste . Eğer gerçekten onun ihtiyacı varsa onun almasına izin ver tabiki . Örneğin Asırlık ve üzerine morellonomikon kasmış bir Lissandra nın çokta ihtiyacı olmayan mavi güçlendirmeyi ormancının alması sorunsuz bir durum . Karşı takımdan biri aşağılayıcı birşeyler yazarsa hemen onu sustur . Moralinin bozulmasına izin verme . Çünkü asla unutma . Kazanmak güzeldir ama biz eğlenmek için oyun oynuyoruz . 

Takım Savaşları
Takım savaşlarında orta koridor oyuncuları büyük bir baskı altındadır . Çünkü nişancılara nazaran daha çok ilgi görürler karşı takımdan . Buda tabiri caizse haritadan silinmesi anlamına gelebilir . Çünkü aslında takımdaki en tehlikeli şampiyon sensin . Nişancılar zaman aralıklarıyla seri hasarlar verirler . Orta koridor şampiyonlarıysa anlık yüksek hasar çıkarabilirler . Buda hepimizin kullandığı gibi "teklemek" daha çok orta koridor oyuncusuna ait bir özellik . Bu yüzden seni aradan çıkarmak isteyeceklerdir . Pozisyonunu iyi korumalısın . Bazı orta koridor şampiyonları takım savaşı başlatırken bazıları ise takım savaşına en son girmeyi tercih eder . Oynadığın şampiyonun nasıl bir pozisyon alması gerektiğini anla . Örneğin Lissandra E yeteneğiyle birden rakip takımın içinde belirir ve kendi üzerinde kullandığı ulti ile hem 5 kişiye birden hasar verip onları yavaşlatır hemde kendini buzdan bir mezara hapsederek hasar alınamaz hale gelir . Buda senin takımının hızlıca takım savaşı başlatıp sen o mezardan çıktığında çoktan 2 kişinin ölmesiyle sonuçlanması anlamına gelebilir . Öte yandan Xerath çok güçlü bir şampiyon olmasına rağmen çok kırılgandır da. Hiç kaçma mekanizması olmadığından bir kere yakalandığında sonuçları görmek istemeyebilirsiniz . Bu yüzden her zaman en arkada kendini güvence altına almalıdır . Ve takım savaşı başladığında haldır huldur içeri girmek yerine uzaktan dürtmeler sonucu yüksek hasarlar verebilir . Tabi yeteneklerini ne zaman kullanacağını da bilmen gerek . Örneğin Jarvan ultisi ile 4-5 kişiyi hapsettiyse Q W atmanın hiçbir anlamı yok . Aç ultini ve o 5 kişiyede cehennem azabını yaşat ! Diğer bir tarafta Dokuz Kuyruklu Tilki miz Ahri , hem takım savaşı başlatabilen hemde arkada durması gereken bir şampiyondur . Bir anda karşı rakibe yaklaşarak ayartan öpücük tutturması sonucu takım savaşı başlatabilir bazende muazzam gücünün değerinden dolayı en arkada Takım savaşının başlamasını bekleyebilir .
 

Umarım kiminizin bilgilerini pekiştirmiş kiminize ise yol gösterebilmişimdir . Yapıcı ve yıkıcı eleştirilerinizin her zaman kabulümdür . Sürç-i Lisan ettiysem affola . 

Adalet Meydanları'nda görüşmek üzere!

GÜLSÜM D.
31 Ocak 2016 23:55
Ben adc ye teemo demişsin ben gercekten hep adc ye teemo alırım daha yüksek damage çıkıyor ama Rehber guzel olmus:D