alexa
League of Legends
League of Legends, MOBA oyunu olarak Riot Games tarafından 2009 yılında yayımlanmaya başlamıştır. Ucuz Lol Riot satın almak için doğru yerdesiniz. League of Legends Riot Points satın alma işleminden sonra, LOL ödeme penceresinden Riot Pin seçerek, satın aldiğiniz riot point kodlarını aktif edebilirsiniz.
227
Sihirdar Vadisi Oynanış Güncellemesi
Sergen B.
11 Mart 2015 19:01
ihirdar Vadisi güncellemesi, gündelik oyun alışkanlıklarınızı değiştirmeden oyunu geliştirmeyi hedefliyor. Bu geliştirmelerin ortak bir amacı var: Sihirdar Vadisi’ni mekanik tasarım, oynanış dengesi veya anlaşılırlık alanlarında güncellemelerle bir sonraki seviyeye taşımak. Lafı uzatmadan, Vadi’ye bir göz atalım.
 Richard "RiotNome" Liu

Arazideki Değişiklikler

Daha işe başlamadan, en büyük önceliğimizin, haritanın gezinti ağını korumak olduğunu biliyorduk. Gezinti ağı; haritada nerelerin üstünde yürünüp nerelerde yürünemeyeceğini belirleyen sistemdir. Ancak çeşitli nesneler geliştirip onları ağla eşleştirirken, başta ormanın kuzey tarafında olmak üzere çok sayıda tutarsızlık bulduk. Şu anki haritada, gezinti ağı duvarların görsel sınırlarıyla pek de uyuşmuyor ve çıkıntı yapan uçlar bazı yerlerde görüşü engelliyor. Bunun için detaylı bir tarama yaptık. Artık gidilebilecek yerler haritanın iki kısmında da aynı ve çıkıntı yapan uçlar toteminizin önünden çekildi.

Bu sorunlar ormana özgü değildi. Çoğunuz üslerin duvarlarını büyü ve yetenekler ile aşmayı en az bir kere deneyip başarısız olmuşsunuzdur. Buradaki sorun iki yönlü: duvarların görünümü gezinti ağına uymuyor, üstelik kalınlıkları farklı noktalarda ciddi anlamda değişkenlik gösteriyor. Güncelleme ilekulelerin yakınındaki üs duvarlarını ince ve aşılabilir, üslerin arasındaki duvarları ise kalın hale getireceğiz. Bu sayede Nidalee gibi kısa mesafelere atılabilen şampiyonların oyuncuları, hangi duvarın üstünden aşılabileceğini bir bakışta anlayacak. Bu değişiklik, harita Açık Beta aşamasındayken gereğince ayarlanıp düzeltilecek.


Kamera Açısı

Sonsuz Uçurum çıktığında, bazı keskin gözlü oyuncularımız kamerada bir değişiklik olduğunu hemen fark etti. Gerçekten de, bahis konusu uçurumu daha iyi göstermek ve uzun menzilli yetenek atışlarıyla yapılan saldırıların aniliğini azaltmak için kamerayı birazcık uzaklaştırmıştık. Sihirdar Vadisi’nde bu kadar büyük bir şey olmayacak, ama yine de kameranın yaşam kalitesini arttırmak için yapılabilecek 1-2 değişiklik bulduk.

Kamera yere açılı olarak dönük olduğu için, oyunun görüş alanı dikdörtgen değil, ikizkenar yamuk (Ç.N.: evet, bu isimde bir geometrik şekil var) şeklinde. Bu da, oyuncuların ekranın üst kısmını daha çok görmesi, dolayısıyla ekranın üst kısmından yaklaşan tehditlerle alt kısmından yaklaşan tehditler arasında bir eşitsizlik olması anlamına geliyor. Ek olarak, şu anki oyun alanı şekli ekranın kenarlarında perspektifi bozarak, yetenek atışlarını ve hedefleme göstergelerini belli belirsiz saptırıyor.

Yeni Sihirdar Vadisi’nde, bunu telafi edecek ayarlamalar yaptık. Görüş alanı azaldı ama kamera yatay düzlemden daha yukarı çekildi. Bu da üst ve alt kısımlar arasındaki görüş farklarını dengeledi. Çoğu oyuncu bu değişiklikleri belki fark bile etmeyecek, ama oynanış açısından rahatlık sağlayacaklarını umuyoruz.


Oyunda Anlaşılırlık

Sihirdar Vadisi güncellemesiyle beraber, League of Legends’ın genelde daha anlaşılır bir oyun olması konusunda çalışmalar yürütüyoruz. Profesyonel oyunculuk öne çıktıkça, oyunun hem oynayanlar hem de seyredenler açısından anlaşılır olması önem kazanmaya başladı. Sonuçta bu oyun arayüze ya da görsellere değil, diğer oyunculara karşı müdahale etmek üzere yapıldı. Bu yaklaşım, yeni Vadi geliştirilirken tasarım ve görsellik konusundaki kararların verilmesinde bize ilk günden itibaren rehberlik etti.

Anlaşılırlıkla görsel çekicilik genellikle birbiriyle çekişir – görsel açıdan ne kadar çok özellik ve janjan eklerseniz, oyun o kadar dağınık görünür. Hele içerik de arttıkça bu durum iyice vurgulanır. Bilmem kaçıncı yordle şampionun da hem türünün geri kalanı gibi ufak tefek, hem de yüz küsur tane karakter arasından bir bakışta seçilebilecek kadar kendine özgü olması gerekir. Eski içeriğimizden bazılarının, örneğin çok sevilen minyonlarımızın, anlaşılırlık konusunda oldukça şanslı kararlar olduğunu gördük. Bacakları olmayabilirdi ama devrile devrile yürümeleri ve kendilerine özgü siluetleri, tanınmalarını kolaylaştırıyordu. Bununla beraber, minyonlara da bir görsel yenileme yapma zamanı gelmiş de geçiyordu. Yeni minyonlarımız artık yürüyen üçgenlerden ibaret olmayacak, ama eski minyonlar kadar sade ve kolay tanınır olacak.

Oynanış üstünde etkisi olan her şeyi görsel bir şekilde ve açıkça anlatmayı hedefliyoruz. Bunun anlamı; hedef alınamayacak kulelerin kalkanı olması, kuleler arka arkaya saldırdığında atışlarının daha gösterişli görünmesi ve kuleler üstündeki Tahkimat güçlendirmesinin görsel olarak belirtilmesi demek! Bu değişikliklerden bazıları Açık Beta’nın başlangıcına yetişmeyecek ama hepsi listemizde var. Son olarak, size canavarların yeni can çubuklarını göstermek istedik. Bizce süper oldu, siz ne dersiniz?


Destansı Canavarlar

Canavar demişken; Sihirdar Vadisi’nin korkunç ikilisini ele aldığımızda, oynayış şekillerinin yeni görünümlerine uymadığını fark ettik. Şu anki haritada Baron ve Ejderha oldukça sade; Ejderha’nın sadece bir tane normal saldırısı var, Baron’un büyülerinin ise onu canlı ve ürkünç kılacak görsel bir yönü yok. Burada “destansı” kelimesine odaklanmak gerekiyor; çünkü bu canavarlar aslında LoL’ün “oyun sonu canavarları” oldukları halde, onlarla savaşmak diğer yaratık kamplarıyla savaşmaktan çok da farklı bir his uyandırmıyor. Oysa oyundaki etkileri çok daha büyük. Sihirdar Vadisi’nin destansı canavarları saygı uyandırmalı, dikkat çekmeli ve güçlerini yansıtmalılar – ve oyuncular da onlara sağ tıklayıp gelişine saydırmaya başlamadan önce bir durup düşünmeli.

Biz de bu saygıdeğer canavarları var eden teknolojiyi, tasarımı ve görselleri uzun uzun uğraşarak yeniledik. Sadece bu iki canavarı ve yeni hallerinin Sihirdar Vadisi’ni nasıl canlandırdığını anlatan geliştirici blogu da yolda!

Sergen B.
11 Mart 2015 21:43
Bende Diğer Bir Çok Oyuncu Gibi Alışamadım Yeni Vadiye
Sergen B.
2 Nisan 2015 14:46
Yeni Vadi Pek Güzel Olmamış Ya Ping Sorunu Çok Oluyor