alexa
League of Legends
League of Legends, MOBA oyunu olarak Riot Games tarafından 2009 yılında yayımlanmaya başlamıştır. Ucuz Lol Riot satın almak için doğru yerdesiniz. League of Legends Riot Points satın alma işleminden sonra, LOL ödeme penceresinden Riot Pin seçerek, satın aldiğiniz riot point kodlarını aktif edebilirsiniz.
264
Solo Top Rengar Rehberim (Detaylı Anlatım)
Mehmet G.
5 Mayıs 2015 18:48

Rengar oynaması gerçekten zevkli ve bir avcı kontol etmenin hazzını, gerek tauntlarıyla gerekse duruşu ve görünüşüyle oyuncuya sonuna kadar yaşatan bir şampiyon. Ancak aldığı nerfler sonrası bir çok kişinin gözünden düşmüş ve popülaritesi azalmış. Azalmış diyorum çünkü ben ilk çıktığı ve nerf yediği zamanlarında oyunu oynamıyordum. Oynamaya başladığımda da hep bir önyargı vardı üzerimde fakat oynadıkça o ön yargıları bir kenara koydum. Hatta şampiyona öyle bir bağlandım ki main şampiyonum Pantheon olmasına rağmen ilk rehberimi Rengar için hazırlıyorum.  Kısa bir girişten sonra rehbere başlayabiliriz. Rehberi Solo Top Rengar için hazırlıyorum.

-EŞYA DİZİLİMİ-

İlk zamanlar oyunu oynayanlara ve rehber sitelerine baktığımda genel olarak 3 çeşit rehber kullanıldığını gördüm. Bu rehberler kısaca:

1- Sadece hasar, kritik ve saldırı hızı ağırlıklı, Hayalet Dansçı, Ebedi Kılıç gibi ADC itemlerinin yoğunlukta olduğu dizilim. (Kolyeli)

2- İlkine göre biraz daha dayanıklılığa ağırlık verilen ama daha çok hasara yoğunlaşılan bir dizilim. (Kolyeli)

3- Warmog'lu Tanky dizilim ki bende rehberde bu dizilim üzerinde duracağım. (Kolyesiz)

Şimdi eşya dizilimini kabaca şu şekilde yapmalıyız:

Başlangıç => 2 yada 3 tane Ward+Can iksiri
Oyun Başı => Bot>Kemiş Diş Kolye>Hırplayan>Donmuş Balyoz
Oyun Ortası => Merkürün Adımları>Kara Balta>Zincir Yelek
Oyun Sonu => Sihiriçen>Warmog'un Zırhı>Atma'nın Mızrağı>Malmortius'un Kılıcı

Tüm itemlerimiz bittiğinde şu şekilde olmalı:

Merkür'ün Adımları>Donmuş Balyoz>Kara Balta>Warmog>Atma>Malmortius

Eşyaların hangi avantajları işimize yarayacak?

Merkür için konuşacak olursak bize Büyü direnci vermesinin yanında Pasifinden gelen sıvışma etkisi çok işimize yarayacaktır. Ancak tabi ki karşı tarafın durumuna göre Ninja Tabisi'de kasılabilir.

Balyoz ise bize sağladığı 700 canın yanında %25 ihtimalle rakibi yavaşlatması rakibimizi kaçırmamızı bir nebze olsun zorlaştıracak.

Kara Balta ise bize zırh delme verecek ve bekleme sürelerimizi azaltacak. Bunun yanında Q yeteneğimizden gelen saldırı hızı ile Kara Baltanın Pasifi sayesinde rakibe yüksek hasar verebileceğiz.

Atma ve Malmortius ise Zırh, Direnç ve Hasar vermemiz için. Warmog ise herkesin malumu. 

Peki bu dizilimde Kemiş Diş Kolye ne olacak?

Kolye'yi oyunun başında alacağız ve Warmog'u çıkacağımız zaman satacağız. Oyunun başında kolyeye ihtiyaç duyabiliriz. Çünkü zırh delme, Bekleme süresi ve hareket hızı avantajları işimize yarayacaktır. Ancak oyunun sonlarında artık daha dayanıklı olmamız gerekeceği için satacağız. Kolye 800 altına alınıyor ve 560 altına geri satılıyor. Baktığınız zaman alabileceğiniz özellikleri düşündüğünüzde 240 altın makul bir fiyat.

Neden bu itemleri tercih ediyoruz? Bu kadar tanky olmaya ne gerek var?

Çünkü sizin oyunda nihai olarak yapmanız gereken, takım savaşlarında rakip ADC ve APC leri oyundan düşürmek. Poziyon itibari ile bu oyuncular takımlarının biraz gerisinde duracaklar ve siz ultinizi kullanarak bu oyunculara saldırdığınızda sizinle takımınız arasında rakip takım bulunuyor olacak ve eğer ki rakip takım size odaklanırsa o anda size takımınız yardım edemeyecek. Bu sebeple dayanıklı olmamız gerekiyor. Bunun yanında pozisyon dışı yakalandığımızda ultimizi açarak kaçabilmemiz gerekebiliyor. Hasar alırken ultinin gerçekleşme süresi arttığı için dayanıklılık bize o süre içinde hayatta kalma imkanı sunuyor.

Peki farklı durumlarda düşünebileceğimiz başka eşyalar neler?

Randuin'in Alameti, Son Fısıltı, Ninja Tabisi, Üçlü Kuvvet hatta Mahvolmuş Kralın Kılıcı

-KABİLİYETLER, SİHİRDAR BÜYÜLERİ VE RÜNLER-

Kabiliyetlerimizi 21-9-0 şeklinde kullanabiliriz. Rünler ise Saldırı Gücü damgaları, Zırh Mühürleri, Seviye Başı büyü direnci nişanları ve Saldırı Gücü cevheleri olmalı. Damgaları Zırh Delme olarak da alabiliriz. Sihirdar büyülerimiz ise Flash+Tutuştur ya da tutuştur yerine rakibe göre Bitkinlik olabilir.

-OYNANIŞ-

Koridor Safhası

Yapmamız gereken çalılarda minyonlara yakın durmak. Son vuruş yapacağımızda pasifimiz ile minyonun üzerine atlayacağız. Atladığımız rakibe yakınsak E (Bola Atışı) yeteneğimiz ile rakibi rahatsız edeceğiz. Bu şekilde 4 vahşet puanı biriktirdikten sonra eğer rakip dişimize göreyse Q ile rakibe çalıdan sıçrayacağız, Vahşet puanımız 5 olucak ve tekrar Q yeteneğimizi kullanacağız. Eğer rakip kaçıyorsa E ile yavaşlatarak ve tutuşturu kullanarak skor alacağız. Bunu yapamıyorsak W ile direncimizi arttırıp rakibe E atıp tekrar çalıya gireceğiz. Bu şekilde vurkaçlar ile koridoru baskılamaya çalışacağız.

Ancak bazen karşı taraf size bu şekilde oynamaya müsaade etmez yada karşınızda Jax gibi bir şampiyon varsa sizi sersemleterek yada Q ile kaçmanıza imkan tanımayarak sizi zorlayabilir. Böyle durumlarda eğer kule altında kalmanız gerektiğini hissediyorsanız bence kalın. Çünkü eğer oyunun başında düzgün farm yapamazsanız çok zorlanırsınız. Oyuna can iksirleri ile başladığımız ve W yeteneğimiz ile de can doldurduğumuz için kule altı kaldığımız senaryolar genellikle bizim lehimize olacaktır. Bunun yanında ormancımızın başarılı baskınlar yapmasını da kolaylaştırmış olacağız. Oyunun bu safhalarında ultimizi rakibi öldüreceğimize emin olmadıkça kullanmamamız gerekiyor. Çünkü bir baskında kötü bir pozisyonda yakalanırsak yada ormancınız geldiğinde rakip kaçma yetenekleri ve flash ile uzaklaşırsa bu durumda ultimiz işimize yarayacak.

Şunu kesinlike unutmayın rakibi kovalarken ormana girerse daima çalılardan geçmeye ve rakibiniz ile mesafesinizi kapatmaya çalışın. Çoğu kişi el alışkanlığı kaçarken çalıları kullanmaya çalışıyor. Böyle yapmaları aslında Rengara doğru kaçmaktan farksız.  Bunu lehinize kullanın. Nehir yada ormana giren bir rakip sizin için genellik bir skor demektir. Çünkü her taraf çalılık ve mesafe açacak pek yer yok. Ormanın kralıda biziz. 

Takım Savaşları

Takım savaşlarında ise görev adamı sorumluluğu ile hareket etmemiz gerekiyor. Biz bir avcıyı oynuyoruz ve bizim görevimiz avlanmak. Peki kimi avlayacağız? Tabi ki rakibin adc ve apclerini. Oyunun bu bölümünde ulti açarak Adc yada Apc ye odaklanacağız. Eğer kordior safhasında ezilmediyseniz ve farm yaptıysanız rakibinizi çok rahat alabilirsiniz. Şimdi yalnız burada ben size eğer mümkün ise şöyle bir şey tavsiye ederim. Eğer odaklanacağımız rakibe ulti kullanmadan ulaşabiliyorsak mesafe uzak değilse ulti açmadan saldırın rakip ölürse yada bu arada size odaklanırlarsa ultinizi açın tekrar 5 vahşet biriktirin ve 2. rakibiniz üzerine odaklanın yada oradan uzaklaşın. Şimdi böyle yazınca "Oha nasıl olacak o" demiş olabilirsiniz ama eğer ormanda yada nehirde bir Takım Savaşı başlatırsak çalılardan pasifimiz ile rakibe ulaşabiliriz. Böyle durumlar Rengar'ı oynaması en keyifli şampiyonlardan biri yapıyor. Çünkü tam gücünüz ile 2 defa saldırıyorsunuz ve tek bir Tf de 2 rakibi oyundan düşürebiliyorsunuz. Hatta size şöyle bir olayımı anlatayım: Orta koridorda Tryndamere ile kapışıyordum. Canını bayağı düşürdüm ve tam o anda arkadaşları geldi. Canını bayağı bir azalttım ve ulti kullandı. Bende ultimi kullandım ve nehir ağzındaki çalılıklara doğru uzaklaştım. Rakip benim görünmez olup uzaklaştığımı zannetti ve kordiorun ortasında minyonları ittirmeye başladı. Try ise arkadaşlarının arkasında ilk kulenin orada Recall kullandı. Ultisinin bitmesini bekledikten sonra ultim açık olduğu için Q ile üzerine atladım ve skoru aldım. Arkadaşları farkettiğinde ise çoktan ormana doğru girip uzaklaşmıştım.  Buradan tekrar hatırlatmakta fayda var Takım Savaşlarında asla ama asla tanka odaklanmayın. 

Genel olarak benim oynadığım Rengar bu şekilde. Eksik gördüğünüz, eklenmesini yada daha ayrıntılı açıklanmasını istediğiniz kısımlar olursa söyleyebilirsiniz.

Mehmet G.
5 Mayıs 2015 19:40

Rengara Ne Kadar Nerf Gelirse Gelsin Tek Atmak Mekaniklerinde Var :)