alexa
League of Legends
League of Legends, MOBA oyunu olarak Riot Games tarafından 2009 yılında yayımlanmaya başlamıştır. Ucuz Lol Riot satın almak için doğru yerdesiniz. League of Legends Riot Points satın alma işleminden sonra, LOL ödeme penceresinden Riot Pin seçerek, satın aldiğiniz riot point kodlarını aktif edebilirsiniz.
131
Temel LOL Bilgileri 3 - Rünler (part 2)
Mehmet G.
4 Mayıs 2015 17:15

Merhaba arkadaşlar,

Serimizin 3. kısmı geçen yazımızın devamı olacak; bu sefer de Seal (Mühür) ve Glyph (Nişan) seçenekleri içinden hangileri en çok tercih edilenlerdir ona değineceğim. Öncelikle Sealler...

Seals

Genel olarak kırmızı rünler (marklar), ofansif amaca hizmet ettikleri zaman en iyi sonuçları verirler. Sealler için ise genel olarak tam tersi geçerlidir diyebiliriz. Savunma değerleri veya biraz utility için en iyi statlar seallerdedir.

İşlevsel: +0.25 Altın / 10sn.

Bu altın kazanma sealleri ilk bakışta çok saçma görünebilir. "0.25 altın da nedir ki?" diye düşünmeyin, bunların dokuzunu yanyana sıraladığınızda 2.25 altın /10 sn yapar ki, bu aynı işi gören 2 Quintessence'tan daha fazla altın demektir. Sadece support şampiyonları, hatta onlar içinde de yakın savaşmaya girmeden oynayabilecekleriniz için tavsiye edilir. Bu rünleri kullanarak çok önemli olan zırh seçeneğinden vazgeçmeniz gerekecek, ancak ilk yazımda belittiğim kırmızı zırh rünleri tam olarak bu iş için varlar.

Full +altın / 10sn rün seti ve doğru masteryler ile, support şampiyonunuz +10.25 gol / 10sn gibi bir gelire sahip olacaktır. İnanın oyun sonunda ne kadar altın topladığınızı gördüğünüzde inanamayacaksınız.

Fiziksel Saldırı: Yok. Sealler içinden fiziksel saldırı tipi bir tercih, %99.99 yanlış tercih olacaktır.

Mana: Ryze oynamıyorsanız saf + Mana değeri veren rünlere hiç ihtiyaç yoktur. Mana yenilemesi rünlerinden seviye başı veya düz seçeneklerden istediğinizi alabilirsiniz. Tamamen tercih meselesidir. Yaklaşık olarak 6. levelda her ikisi de eşit mana yenilemesi değerlerine sahiptirler. Ancak ve ancak büyü "spam" ile oynayan şampiyonlar için düşünülebilir. Cassiopeia (1-2 Doran itemi ile işi çözebilirsiniz, bu rünlere gerek kalmaz), orman değil orta koridora giden Fiddlesticks, Veigar, Swain gibi şampiyonlar için düşünülebilir.

Can: Tek olası seçenek, 18. seviyede +19.44 can veren rünlerdir. Ki bence yine de doğru bir tercih olmayacaktır, çünkü can, oyunda en çok eşya tarafından sağlanan, en kolay ulaşılabilen değerdir.

Savunma: Bu alandaki her rünü kullandım. Dönüp dolaşıp geldiğim yer kürkçü dükkanı oldu. Dükkanın adı da 1.41 zırh rünleri. Oyunun başında o kadar gözle görülür bir faydası var ki bu rünlerin, herhangi bir ormancı, AD carry veya üst koridor şampiyonunda başka bir rün tercih etmek için bir sebep göremiyorum.

Yetenekler: +0.59 Düz Yetenek Gücü, +0.1 Seviye Başına Yetenek Gücü

Orta koridora giden ve manaya aşırı ihtiyaç duymayan her şampiyon için uygun tercihlerdir. Ben genel olarak seviye başı versiyonunu tercih ediyorum. Çünkü 6. levelda eşit değerlere geliyorlar ve oyunun devamında daha etkili oluyorlar. Bir büyücü iseniz, ve karşınızda çok kötü bir oyuncu yoksa, seviye 6'dan önce rakibinizi kolay kolay öldüremezsiniz zaten. Bu tercihimdeki bir diğer etken de, ilerleyen dakikalarda Rabaddon geldiğinde seviye başı rünlerden daha fazla verim almamız.

Glyphs

İşlevsel: Yok

Fiziksel Saldırı: Lütfen bu rünlerden hiç birini tercih etmeyin, sağladıklar fiziksel saldırı değerleri çoooooook düşüktür.

Mana: Ryze değilseniz, düşünmeyin bile. Ryze iseniz düz + 11.25 Mana düşünülebilir. Ancak şunu belirteyim: Birkaç patch önce Ryze'ın büyülerindeki mana etkisi azaltıldı ve sanırım yerine birazcık AP (Yetenek Gücü) etkisi artırıldı. Bu yüzden eskisi kadar gerekli olmayabilir bu rünler.

Can: Dönüp bakmayın bile lütfen.

Savunma: Evet, en iyi seçenekler işte tam burada. Büyü direnci rünleri için en iyi değerler buradaki rünlerde. +1.34 Büyü Direnci, +0.15 Seviye Başına Büyü Direnci

+1.34 Büyü Direnci: Eğer rakibiniz oyunun başlarında kuvvetli bir burst kombosuna sahipse, ilk tercihiniz bunlar olmalı. Eğer değilse;

+0.15 Büyü Direnci (Seviye Başına): Açıkçası, şu an orta koridor şampiyonları hariç bu rünleri kullanmadığım hiçbir şampiyon tipi yok. Üst-alt koridor, AD Carry Support Tank, Ormancı... hiç farketmez, 18. seviyede +27 Büyü Direnci, vazgeçilemez bir hal aldı. Takım savaşlarında ortada uçuşuan büyülerden en az hasarla çıkmanın yolu bu rünler.

Yetenekler: +0.68 Büyü Nüfuzu, +0.65 Bekleme Süresi Azaltma, +1.19 Yetenek Gücü, +0.17 Seviye Başına Yetenek Gücü

Büyü Nüfuzu: Bu rünler, sadece ve sadece, o da tercihen, büyülerinin Yetenek Gücü çarpanı düşük ancak bekleme süresi az veya baz değerleri yüksek orta koridor şampiyonları için düşünülebilir. O da 9 değil 2 tane olarak. Çünkü bu rünlerin kırmızı versiyonları ile beraber bunlardan 2 tane ekleyince, Sorcerer Shoes ile beraber tam 30 Magic Penetration değerine sahip oluyorsunuz (Standart başlangıç değerinin tamamını yokettiniz demektir).

Bekleme Süresi Azaltma: Eskiden Support şampiyonları için kullanılırdı, hala da kullanılabilir. Aynı zamanda Riven, Rengar gibi mana kullanmayan ve sadece bekleme süresi sınırlaması yaşayan şampiyonlar için düşünülebilir.

Yetenek Gücü: Aynı rünlerin Sealları için yazdıklarım aynen burada da geçerli. Orta koridor şampiyonları için iki seçenek de ideal.

Evet böylece bu konuda vereceğim bilgilerin sonuna gelmiş bulunuyorum. Aşağıda EU West hesabımdaki rünlerin tam listesini vereceğim. Hepsini de denedim ve bu yazdıklarım bu deneyimlerimin sonucudur. Herşeyin doğru olduğunu iddia etmek gibi bir ukalalık yapmayacağım, yazdıklarım benim şahsi doğrularımdır. Italik ve altı çizili olanlar, en çok tercih ettiğim rünleri gösterir.

Marks: Saldırı Hızı, Zırh Delme, Zırh Delme ve Büyü Nüfuzu, Yetenek Gücü x Seviye, Kritik İhtimali, Zırh, Fiziksel Hasar, Büyü Direnci, Büyü Nüfuzu

Seals: Altın / 10 sn, Zırh x Seviye, ZırhYetenek Gücü x Seviye, Mana x Seviye, Can Yenileme x Seviye, Fiziksel Hasar, Can x Seviye, Büyü Direnci, Mana Yenileme x Seviye

Glyphs: Saldırı Hızı, Mana Yenileme x Seviye, Bekleme Süresi Azaltma, Mana, Yetenek Gücü, Yetenek Gücü x Seviye, Büyü Direnci, Büyü Direnci x Seviye

Quints: Yetenek Gücü, Büyü Nüfuzu, Saldırı Hızı, + Altın / 10 sn, Bekleme Süresi Azaltma x Seviye, Zırh Delme, Zırh Delme ve Büyü Nüfuzu, Can, Mana x Seviye, Kritik İhtimali, Zırh, Fiziksel HasarHareket Hızı, Can Emme, Can Çalma, Can Yenileme
 

Cevap bulunamadı.