alexa
League of Legends
League of Legends, MOBA oyunu olarak Riot Games tarafından 2009 yılında yayımlanmaya başlamıştır. Ucuz Lol Riot satın almak için doğru yerdesiniz. League of Legends Riot Points satın alma işleminden sonra, LOL ödeme penceresinden Riot Pin seçerek, satın aldiğiniz riot point kodlarını aktif edebilirsiniz.
365
Üst Koridorda Dunkmaster
mert kaan u.
11 Temmuz 2015 10:31

Selam. En çok tercih ettiğim şampiyonlardan biri olan Darius'u açıklamaya çalışacağım bu rehberde. Biraz uzun olduğu için girişi kısa tutuyorum. 
 

5ZSK6kh.png


Yetenekler


Pasif-Kanama: Darius saldırı yaparken stratejik olarak nişan alır ve hedefinin kanamasına neden olur. Bu etki beş kereye kadar birikebilir.

Q-Katliam: Darius baltasını geniş bir çember halinde savurur. Baltanın isabet ettiği rakipler, balta sapının isabet ettiği rakiplere göre daha fazla hasar alır.
Daire içindeki tüm yakın rakiplere 70/105/140/175/210 (+70% ek Saldırı Gücü) fiziksel hasar verir. Yeteneğin dış yarısındaki Şampiyonlar, baltanın bıçağıyla %50 ek hasar alır.

W-Kemik Kıran: Darius'un bir sonraki saldırısı rakibin atardamarına isabet eder. Rakip kanarken, Hareket ve Saldırı Hızları da azalır. Kemik Kıran'ın bekleme süresi, hedef ne kadar kanıyorsa o kadar azalır. 

Sonraki normal saldırı %120/140/160/180/200 hasar verir ve hedefin Hareket ve Saldırı Hızını 2 saniye boyunca %20/25/30/35/40 azaltır.Kemik Kıran'ın temel bekleme süresi hedef üstündeki her bir Kanama yükü için 1 saniye kadar azalır.

E-Tut Çek: Darius baltasını bileyerek, hedefin Zırh değerinin belli bir yüzdesini yok sayacak şekilde fiziksel hasara yol açar. Etkinleştirildiğinde, Darius baltasının çengeliyle rakipleri süpürür ve kendisine doğru çeker. 

Pasif: Darius'un verdiği fiziksel hasar, hedefinin Zırh değerinin %5/10/15/20/25 kadarını yok sayar. 
Aktif: Darius'un önündeki tüm rakipleri çeker.

R-Noxus Giyotini: Darius bir rakip şampiyona doğru zıplar ve gerçek hasar veren ölümcül bir darbe indirir. Bu hasar hedefte birikmiş Kanama'ya göre artar. Noxus Giyotini öldüren darbe verirse, bekleme süresi kısa bir süreliğine sıfırlanır.

Hedef rakip şampiyona zıplayıp ölümcül bir vuruş yaparak 160/250/340 (+75% ek Saldırı Gücü) gerçek hasar verir. Hedef üzerindeki her bir Kanama etkisi için Noxus Giyotini ek %20 hasar verir.
Maksimum Hasar: 320/500/680. Noxus Giyotini hedefi öldürürse, Darius Noxus Giyotini'ni 20 saniyeliğine yeniden kullanabilir.


Şampiyonun yetenekleri bu şekilde. Yetenek geliştirme sıramız her zaman kesinlikle Q>W>E olmalı. Çünkü maksimum hasarı vurmak zorundayız ve bu sıralamayla Darius'u sonuna kadar kullanabiliriz. Yeteneklerin kullanımını koridor safhası bölümünde açıklayacağım.


Kabiliyetler


s728Wtk.png
Burada açıklanabilecek pek bir şey yok. Darius için bu klasik kabiliyet sayfasını kullanıyoruz, değiştirmenizi önermem özel durumlar olmadıkça.


Rünler


BLhWz3e.png
Darius için ortalama rün sayfası bu şekilde. Nişanların seviye başına büyü direnci olarak seçilmesinin sebebi, üst koridorda karşınıza gelebilecek AP şampiyon sayısının fazla olmaması. Ama işinizi sağlama almak isterseniz düz büyü direnci nişanları da alabilirsiniz.

Ayrıca çoğu kişi fark etmese de Darius için önemli olan şeylerden biri de biraz ekstra saldırı hızı. Bu yüzden kendinize erken oyunda güveniyorsanız Cevherlerden bir veya iki tanesini saldırı düz saldırı hızı cevheri yapabilirsiniz. Bunun sebebi hem hızlıca vurarak çok hasar çıkarmak, hem de pasifiniz olan Kanama'yı erkenden beş stack haline getirmek.


Koridor Safhası


Fasulyenin faydalarına geldik. Darius oynaması çok zor olmayan bir şampiyon. Sadece kendinize güvenmeniz ve çıkaracağınız hasarı tahmin etmeniz gerek. Gerisini zaten Darius kendi hallediyor. Öncelikle başlangıçta alabileceğiniz eşyaları kısaca göstereyim. Eşya dizilimini de bu başlık altında açıklayacağım zaten.

long-sword.gifhealth-potion.gif(x3)warding-totem.gif

crystalline-flask.gifhealth-potion.gif(x3)warding-totem.gif

dorans-shield.gifhealth-potion.gif(x1)warding-totem.gif

Bunlardan birini seçebilirsiniz. Ben genellikle ilk geri dönüşe(base) kadar pasif oynadığım ve sonradan agresifleştiğim için Doran'ın Kalkanı'nı tercih ediyorum. Çok zorlanacağımı düşündüğüm şampiyonlardaysa Kristal Matara'yı. Ama karşınızda çok kolay ezebileceğinizi düşündüğünüz bir oyuncu ya da şampiyon varsa veya çok agresif oynuyorsanız Uzun Kılıç'ı da tercih edebilirsiniz.

Başlangıç noktasında yetenek açmak gereksiz bir şey, çünkü bir şekilde yakalanabilirsiniz ve kaçış yeteneğinizi açmadığınız için ilk kan verirsiniz. Ama Darius'un kaçış yeteneği olmadığından dolayı böyle bir tedbire gerek yok. Yani Q yeteneğinizi açıp yola çıkabilirsiniz. İlk başlarda direk minyonlara vurmak size pek bir fayda sağlamaz. Sadece son vuruş yapın, zaten yeterince Saldırı Gücünüz olacak ve son vuruşta zorlanmayacaksınız. Ama adamı 1 seviyede dürtmek için asla EXP kaçırmayın. Çünkü erken 2 olursanız direk Sıçra büyüsünü harcatma ya da ilk kan alma şansınız var. O yüzden ilk minyon dalgasındaki 6 minyonu da kaçırmamaya çalışarak erken 2 olun. Daha sonra -özellikle rakibiniz tanksa ve biraz korkak oynuyorsa- E yeteneğinizi açın. Rakip bir minyona son vuruş yapmaya geldiğinde Q+E yapın veya E yeteneğinizi atıp, rakibe 1-2 düz vuruş yaptıktan sonra Q basın. Çünkü direk E+Q yaparsanız baltanızın ucu değil sapı rakibe vuracak ve maksimum hasar çıkartamayacaksınız. Bundan sonra yapacağınız tek şey minyonları itmeden, rakibe baltanın en uç kısmı denk gelecek şekilde Q atarak onu dürtmek ve hasar yemeden geri çekilmek. Bunu da en rahat yapmanın yolu rakip sizin minyonunuzu kesmek üzereyken Q atmaktır. Bu şekilde biraz altın yaptıktan sonra base atın ve Ağırkan çıkmayı deneyin. Hatta mümkünse Ağırkan'a paranız yetmeden önce geri dönmeyin. Oyunun biraz ilerleyen safhalarında Üçlü Kuvvet kasacaksınız fakat Ağırkan bize daha erken lazım. Çünkü rakibe bir kez vurduğumuzda 2 saniye boyunca +20 hareket hızı alıyoruz. Adamı kovalarken her saniyede düz vuruş yapmak ve kanama biriktirmek için ideal bir eşya. Ayrıca birini katlettiğimizde 60 saldırı hızımız daha oluyor. Bu da gank gibi 2v1 durumlarda birini kesip kaçmak için uygun. Yani ilk Ağırkan çıkıyoruz ve koridorumuza gidiyoruz. Bu arada mümkünse totem de alın her baseden çıkışınızda. Çünkü Darius'un Ağırkan ve Sıçra dışında kaçış mekanizması yok ve 6 seviyeden önce yakalanırsanız çok kolay ölürsünüz.
 

a1HK2HV.png


Yukarıda anlattığım taktikle rakibi sürekli dürterek, minyonları itmeyerek ve ganklere karşı hazırlıklı olarak oynuyoruz. Eğer keseceğimizden eminsek E+düz vuruş+W açıp düz vuruş+düz vuruş+Q olayıyla rakibe hasarımızı verdikten sonra zaten kafadan 3 kanama eklemiş oluyoruz. Ayrıca unutmadan, eğer rakip çok yakınınızdaysa E'nizi bu kombonun sonuna koyun ki kaçamasın. Dibinizdeki adamı çekmek bir şey değiştirmez. Kombomuzun hemen ardından yapabiliyorsak bir kere daha Q atıp düz vuruş yapıyoruz ve kanamayı 5'leyip ulti atıyoruz. Her kanama ultimizin hasarını 20% artırıyor en üstte belirttiğim gibi. Yani 5 kanama biriktiğinde ultimiz 2 kat vuruyor. 6 seviyedeyken ve rakipte 5 kanama varken ultimizle "EN AZ" 320 gerçek hasar vurabiliriz demek bu. Kastığınız saldırı gücünün verdiği fazladan 75% hasarı hesaba katmıyorum şu an. Bu şekilde bir kill alırsak iyice toparlanırız. İkinci geriye dönüşümüzde Tiamat ve ayakkabı çıkıyoruz. Merkür'ün Adımları veya Ninja Tabisi alın ayakkabı olarak. Daha sonra koridorumuza dönüp yine aynı şekilde oynamaya devam ediyoruz, koridor içerisindeyken anlatılacaklar bu kadar.

Işınlan yeteneğini kullanmaya özen göstermeniz gerek. KULENİZİN GİTMEYECEĞİNDEN EMİNSENİZ alt koridora ışınlanıp kill alabilir/aldırabilirsiniz. Ayrıca ejderha savaşı VARSA oraya ışınlanıp savaşı kazandırabilirsiniz. Ama takımınız rahatça ejderha alıyorsa ve sizin karşınızdaki adam da koridordaysa boşuna ışınlan harcamaya gerek yok. EXP ve gold kaybı yaşarsınız, rakibiniz kuleyi bile alabilir ve boşuna Işınlan harcamış olursunuz.

Geriye sadece kasılacak eşyalar kalıyor. Şu an envanterimizde Ağırkan, Ninja Tabisi veya Merkür'ün Adımları ve Tiamatvar. İlk olarak Vahşi Hydra'yı tamamlıyoruz ve Başgardiyan'ın Zırhı/Zincir Yelek/Hayalet Pelerini eşyalarından birini çekiyoruz. Bu karşıda en çok kasan oyuncuya bağlı. Daha sonra bu çektiğimiz eşyaları Randuin'in Alâmeti/Günateşi Pelerini/Banshee'nin Duvağı veya Ruh Gömleği eşyalarından birine tamamlayacağız vakit kaybetmeden. Günateşi Pelerini ve Randuin'in Alâmeti eşyaları arasında seçim yapmak gerekirse ben Randuin'in Alâmeti'ni seçerim. Ruh Gömleği ve Banshee'nin Duvağı arasında ise tercih karşıdaki şampiyonlara bağlı. Bunları da aldıktan sonra Üçlü Kuvvet'i tamamlıyoruz ve karşıda bir tane bile AP varsa Sihiriçen kasıyoruz. Bunu da yaptıktan sonra son eşyamızı seçiyoruz. Bu üstte bahsettiğim tanky eşyalardan herhangi biri veya Koruyucu Melek olabilir. Onu da kastıktan sonraMalmortius'un Ağzı'nı bitiriyoruz ve eşya dizilimimiz tamamlanmış oluyor. Resimli olarak full build haline bir örnek göstereyim.
 

mercurys-treads.gif ravenous-hydra.gif randuins-omen.gif trinity-force.gif maw-of-malmortius.gif spirit-visage.gif


NOT: Totem atmayı asla unutmayın ve ziynetinizi geliştirin. Ben gold civarı eloda oynadığım için takımımda destek oyuncusu dahil totem atan pek kişi olmuyor. Bu yüzden Büyük Görüş Uğuru eşyasını geliştiriyorum ve 3 adet totem atabiliyorum 180 saniyelik. Fakat takımınızda yeterince totem varsa Kahin'in Merceği de alabilirsiniz.

Büyük Görüş Uğuru:
greater-stealth-totem.gif 

Kahin'in Merceği:
oracles-lens.gif

burak t.
8 Ağustos 2015 21:11

Ben dariyle bi kez penta atmıştım ve e sini çok iyi kullanıyom mesela adam sıçra atıcakken e le çekiyom hem sıçrası boşa gidiyo hemde öldürüyom :D

Sergen B.
26 Ekim 2015 20:52

Ultisi Ve Pasifi Çok Güçlü :)