alexa
MechWarrior Online
Piranha Games tarafından geliştirilen ve CryEngine 3 oyun motoru kullanılan MechWarrior Online , Ekim 2012'de Infinite Game Publishing tarafından açık betaya çıkarıldı. MechWarrior MC satın alma işleminizden sonra Durmapay seçerek epin kodunu aktif edebilirsiniz.
408
İmceleme-3
Emre S.
21 Nisan 2015 17:16

Mecha'nın sesi uzaktan hoş gelir...
Gel gelelim seslere ve müziklere! Sesler konusunda şaşırdığımı belirtmezsem PiranhaGames'e büyük haksızlık ederim. (Grafikte çok yüklendik biraz gönül alalım) Doğruya doğru, robotların mekanik sesleri, telsiz tarzındaki bildirimler, patlamalar vs her hareketinizle uyumlu olarak kulağınıza geliyor. Ancak (Yine geliyor eleştiri) ben oyunda bir müzik duyamadım. Bazen 1-2 tını duyar gibi oluyorsunuz ama genel anlamda oyunda kayda değer bir müzik yok diyebilirim. En azından aksiyona girdiğiniz, o da olmadı ateş ettiğiniz anlarda ya da geriye düşüp az zaman kaldığında (COD 4:MW'de bu müzikler 10/10'du) oyuncuyu gaza getirecek bir müzik olması gerekirdi diye düşünüyorum. Sonuçta sesler gayet iyiyken, müzik konusunda sınıfta kalıyor MechWarrior Online. Ancak oyunun henüz beta versiyonunda olması ileride bu konuda düzeltme yapılma ihtimalini de beraberinde getiriyor. Kim bilir Piranha'daki arkadaşların aklı başına gelebilir!

Motor su kaynatmış aga...
Gel gelelim oynanışa! Yazının başında bahsettiğim "MechWarrior'u oynamaya başlamanın kolay olduğu" tezi oyunun kendisi için de geçerli. Oyunda yönettiğimiz robotları kullanmak o kadar basit ki, size herhangi bir kontrol bilgisi ya da öğrenme oyunu (Tutorial işte!) sunulmamış olsa da sanki 40 yıllık vinç operatörü edasıyla kullanabiliyorsunuz. Robotunuz aynen bir tank mantığıyla çalışıyor. Sizin bulunduğunuz kabin kısmı ve silahlar hareket kaabiliyetine sahip alt bölgeden bağımsız olarak kendi etrafında dönebiliyor. Bu şekilde W,A,S,D + Mouse ikilisiyle her işimizi görebiliyoruz. Her şey iyi güzelken ve gayet de basit şekilde giderken hatta ilk 3-4 atışınızı yaptıktan sonra robotunuz bir anda sıcaklık uyarısı vermeye başlıyor. "Nooluyo ulen!" derken dağları taşları aşan 100 tonluk mecha'mız  "System Shutdown" diyerek olduğu yere yığılıveriyor. Tam "Hayda ne oldu şimdi!" diyorsunuz ki 5-6 saniye sonra tekrar ayaklanıyor. Evet Piranha Games bu noktada çok akıllı bir hamle yapmış ve oyuncuları biraz olsun hareketlerini düşünmeye ve yapacakları atışları rastgele değil tutturmak için yapmaya zorlamış. Gayet de güzel olmuş. Yani kimse etrafta gezinip rastgele lazer sıkmıyor, en azından kazanmak isteyen oyuncular.  Robotunuzun "su kaynatması" dışındaki diğer bir stratejik nokta ise robotun uzuvlarının parçalanabiliyor olması. Yani neymiş genel FPS'lerin aksine düşmanın kafasına değil ki robotlarımızın pek çoğunda yok, silahları kolları gibi uzuvlarına hedef alacakmışız. Peki bu durumun sağladığı avantaj ne? Çok basit: düşmanınızı silahsız bırakmak! Evet düşmanlarınızın silahlarını imha edip elleri kolları bağlı duruma getirmeniz mümkün.  Oynanış kısmında bahsettiğim tüm bu ayrıntıları öğrenmeniz ise yalnızca 5 dakikanızı alıyor. MechWarrior'u oynamak ve oynamayı öğrenmek gerçekten çok kolay ancak uzmanlaşması hiç de kolay olacağa benzemiyor. Sonuç olarak oynanış kısmından PiranhaGames "kocaman" bir pekiyi alıyor.

 

Ahmet Batuhan Ö.
7 Mayıs 2015 22:03

oyunda hata olabilir.