alexa
Metin2
2005 yilinda Ymir Entertainment bünyesinde Kore’de hayatina baslayan Metin 2 , Gameforge 4D sayesinde, ülkemiz de dahil olmak üzere tüm Avrupa’da yogunlukla tercih edilen bir MMORPG halindedir. Metin2 Ejder Parasi , Gameforge üzerinden E Pin yani kupon bozdur bölümünden aktif edilebilir.  Metin2 Yang, CH4 Mavi krallik Köy gardiyanı yanında teslim edilmektedir.
470
Sura Gelişimi
samed önder k.
21 Şubat 2015 19:43
Merhabalar… Çok uzun bir süredir Metin2 oynayan biri olarak forumdan uzak durmama şaşıranlar olabilir ama şu ana kadar hiçbir Metin2 forumuna kayıt olmadım. Sadece bu forumda 1 mesajım var –şu anlık. Sanıyorum ki bu mesajı yazmamın tek sebebi; uzmanlık alanım olan Şura’nın –sanıyorum ki ilk zamanlarda oyunda Türkçe karakterler kullanılmadığı için Sura diye geçiyor, anlatacaklarımda da böyle geçecektir- yanlış anlaşılmasını ve eğitilmesi engellemek. Gelelim Sura’nın -Sura diyeceğimi belirtmiştim- karakter gelişimine:

Öncelikle Kara Büyü eğitimini ele alalım:

1. Stat 

Kara Büyü Sura’nın hayatı bilindiği üzere INT yani Zeka’dır (genellikle SP diye geçer). Çünkü INT büyülü saldırı hasarımızı arttırmaktadır ve Mavi İksir ihtiyacını çok büyük oranda azaltmaktadır. Bu yüzden INT’i çok kısa bir süre içerisinde 90’a getirmeliyiz. Diğer yandan saldırı hasarımız düşük olduğu için canımız çok çabuk tükenecektir; bize burada düşen INT’e ek olarak VIT’i de (genellikle HP diye geçer) geliştirmektedir. 3 INT 1 VIT gitmek Kara Büyü Suralar için en uygun stat dizilimidir. Ancak kasılmakta zorluk çekiyorsanız 2 INT 1 VIT’de gidebilirsiniz. INT 90’a geldiğinde tabii ki VIT’i de 90’a getirmeye çalışıyoruz. STR ise büyülü saldırı değeri ile zıt olduğu için INT ve VIT 90 olduktan sonra DEX’e vermek en doğrusudur. DEX savunmamızı arttırır, VIT’e yardımcı olur ve birkaç puanda bir saldırımızı da arttırır. Bu yüzden DEX’i de INT ve VIT’den sonra 90’a getirmeliyiz. STR’ye ise vermenizi hiç tavsiye etmem. INT, VIT, DEX’ı 90 yapın da STR’yi siz sonra düşünün.

2. Skill (Beceri)

2.1: Kara Büyü Sura’nın en çok tartışılan konularından biri skill sıralamasıdır. Öncelikle Skill ‘nedir?, ne değildir?’ onu ele alalım. Skill oyundaki karakterlere ait becerilerdir. Sura’nın bir nevi ‘Mage’ olduğunu kabul edersek –ki öyledir- becerilerimiz de büyüyle alakalı olacaktır. Her level atladığımızda becerilerimizi geliştirebiliriz. Level sonunda bize verilen beceri puanı sadece 1’dir. Bu yüzden dikkatli olmalı ve bilinçsizce becerilerimizi geliştirmemeliyiz. Becerilere 17 beceri puanı verildiğinde o becerimiz artık Master’dır. Ancak bu her zaman 17’de açılmaz, 17 ile 20 arası değişebilir. Master ne işe yarar derseniz, bir becerinin olağan halinden çok fazla daha işe yaraması; kısacası maksimumdur (Grand Master’ı saymıyoruz tabii). 
2.2: Skill’in ne işe yaradığını öğrendiğimize göre şimdi de Kara Büyü’nün skilerine göz atalım:

Ateş Vuruş: Kara Büyü Sura’da bu skill kasılmak isteyenler için biçilmiş kaftandır. Karanlık Küre kadar olmasa da Karanlık Küre’ye yakın hasar veren bir skilldir. Alan skilli olduğu için kasılmalarda işimize yarar. Rakiplerimiz yakınımızda olduğu sürece canlarını birden indirir ve bize bir süre için vurmalarını engeller. Çünkü o sırada rakip yerdedir. Master olduğu takdirde verdiği hasar çok daha yükseğe çıkacaktır ve görevlerinizi yapmanıza yardım edecektir.

Ateş Hayaleti: Kara Büyü Sura’nın seçilmesindeki tercih sebebidir diyebiliriz. Etrafınızdaki rakiplere sırasıyla ya da rasgele olarak vurmaktadır. Master olunca çok yüksek hasarlar verir. Kasılırken de işinize yarar. Ama en önemlisi düelloda rakibe 2 saniye aralıklarla vurur. Kara Büyü Suralar’ın düelloda en iyi karakter olmalarının sebebi de budur. M6 – M7 gibi düzeye gelince bu skill düşmana 2k’dan yüksek değerlerde vurabilir. Tek kötü yanı kasılırken başka slotlara dalmasıdır. Örneğin siz örümceklere dalarken o Çöl Haydutları’na dalabilir ve başını belaya sokabilir. Ama yüksek levellere gelince bu sorun olmayacaktır. Hepsini yere yığabileceksiniz çünkü.

Karanlık Vuruş: Kara Büyü Sura’nın ve oyunun en çabuk dolan becerisidir. 7 saniyede dolar ve uzun menzilli atışlar yapmanızı sağlar. 1 puan verildiğinde bile 400 – 500 civarında hasara neden olur. Uygun bonuslarla büyülü saldırı hızını arttırıp 4 saniyede bir vurabilirsiniz. Slotları toplamanızda işe yarar ve Ateş Hayaleti’nden sonra vurulduğunda o rakip artık ayağa kalkamaz gibi bi’şey olur.

Karanlık Küre: Karanlık Vuruş’a zıt olarak oyunun en uzun sürede dolan becerisidir. 24 saniyede dolar ve uzun menzilli atış yapar. Çok uzun sürede dolmasına karşın çok yüksek zararlar verir. Alan skilli olsaydı eminim oyunun en çok hasar veren alan skilli olurdu. Düellorda çok işe yarayan bir skilldir ama kasılmak için, 24 saniyede dolduğundan olsa gerek slotları öldürene kadar dolmaz. Yine de ben tek bir adama vururum adam gibi vururum derseniz bu skill de çok güzel bir skilldir.

Karanlık Koruma: Kara Büyü Sura’nın düellorda işe yarayan ama kasılırken size sadece yere düşmeme şansı tanıyan ve rakibin verdiği hasarı birazcık azaltan bir skilldir. Çok fazla SP yemesi yüzünden tercih edilmez. Düellolarda işe yarayabilir ama yine kırmızı iksir içmek zorunda kalırsınız. Oyunda çok fazla ilerlerseniz bu skilli Master yapmanızı (özellikle Grand Master) önerim. Ama eğer kasılmak istiyorsanız ve oyundaki amacınız zevk almaksa bu skille 1 puan verin sonra da yol verin.

Hayelet Vuruş: Master yapıldığı takdir düşmanı yavaşlatma şansı ve süresi artan bir skilldir. Ateş Vuruş kadar olmasada Parmek Darbesi’nin etki ettiği alan kadar etki eden bir alan skillidir. Hasarı eminim ki sizi tatmin edecektir. Kasılırken de işinize yarar, yavaşlatırken sizin kaçmanıza olanak sağlar( Bir Sura asla kaçmaz derdim ama mecbur kalabilirsiniz). Ama benim tavsiyem Master olarak değil de sadece diğer becerilerinize yardımcı olmak için kullanmanız.

2.3: Becerilerimizi incelediğimize göre Master sıralaması için size iki kapı doğdu doğal olarak. 

a)Kara Büyü Sura’yı mümkün olan en kısa sürede kasmak istiyorsanız:

1. Ateş Hayaleti (Tartışmasızdır, Ateş Hayaleti kullanmayacaksan Kara Büyü’yü niye seçiyorsun değil mi?)

2. Ateş Vuruş (Aslında bu skilli 1. sıraya koyacaktım ama çok fazla tartışıldığı için 2’ye attım. Neden derseniz açıklayayım: çoğu kişi Ateş Vuruş’u Master yapmıyor, alan skilleri yerine yüksek hasar veren –Karanlık Küre- gibi skilleri tercih ediyor sonra da Kara Büyü kasılmıyor diyor. Ateş Vuruş Master olmazsa nasıl slotlara vuracaksınız? Savaşçı çok kolay kasılabilen bir karakter çünkü Kılıç Çevirme gibi bir becerisi var. Nasıl savaşçılar Kılıç Çevirme’yi Master yapıyorsa bizim de alan skillimiz yani Kılıç Çevirme’miz olan Ateş Vuruş’u Master yapmalıyız. Denedikten sonra anlayacaksınız, eskiden 5-6 kırmızı iksir içerek kestiğiniz düşmanları Ateş Vuruş ile kırmızı iksir içmeden yatıracaksınız. Zaten Ateş Hayaleti toplar düşmanları sizde Ateş Vuruş ile yere yatırırsınız. 3.skilliniz ile de slotları öldürürsünüz.)

3. Karanlık Vuruş (“Karanlık Küre neden 3. Master değil? O Master olunca çok yüksek hasar veriyor, rakipe* çok iyi kapatıyor.” Diyenleriniz olacaktır. Rakibe derken * ile işaretledim, rakibe diyorsunuz, rakiplere değil. Bu yüzden Ateş Vuruş’u ondan önce tuttum. Karanlık Vuruş ise 7 saniyede dolduğu için 3. olarak Master yapılması gereken bir skilldir. Karanlık Küre alan skilli olmadığından kasılırken işe yaramaz, sadece tek bir rakibe vurur ama Karanlık Vuruş kasılırken 7 saniyede bir istediğinize vurur. Master olunca da açıkladığım gibi çok yüksek vurabilir bir NPC için.)

4. Karanlık Küre (Karanlık Küreciler’in istediği burada olmalıdır arkadaşlar. Çünkü bu kadar ilerledikten sonra VS’lerde en iyi olmak isteyeceksiniz. Lonca savaşlarında en çok aranan olmak isteyeceksiniz. Bu yüzden 4.Master olarak düşünüyorum. 

5. Hayalet Vuruş (4.Master olarak da kullanabilirsiniz, alan skilli olduğunu ve düşmanı yavaşlattığını açıklamıştım. 2.katta aşırı derece de işinize yarar. Bu levellerde orda kasılıyor olacaksınız.)

6. Karanlık Koruma (Neden sona attın? Çok fazla SP yer, kasılırken bir işinize yaramaz-kasılırken diyorum. Düşman 300 vuruyorsa 250 vurur sadece o kadar. Kırmızı iksiri yine içersiniz. Ama dikkat çekiyorum bu skill VS’lerde en çok işe yarayan 2.skilldir. Ateş Hayaleti’nden sonra. Grand Master kolayca yapabilirsiniz ben beceri kitaplarının10k’ya satıldığını görüyorum. Kendimde öyle satıyorum.

b) VS’lerde iyi olmak istiyorsanız, sadece PVP’de zevk için oynamak istiyorsanız:

1. Ateş Hayaleti
2. Karanlık Koruma
3. Karanlık Küre
4. Karanlık Vuruş
5. Hayalet Vuruş
6. Ateş Vuruş

Zaten 4.master’dan sonra açamazsınız sadece VS için oynuyorsanız oyunu. 

Not: Her iki durumda da VS’lerde yatmazsınız, b) durumunda zor kasılsanız da iki yöntem de sizin kasılmasına yardımcı olur ve oyunda adınız anıldığında herkes peşinde 2k kapatan bir hayalet varmış gibi hisseder.
Cevap bulunamadı.