alexa
NFS Carbon Classic ( PC )
Need For Speed Run San Francisco ve New York arasındaki 3000 millik rota üzerinde geçerek, kişiye oyun boyunca daima farklı bir yarış parkurunu tecrübe etme imkanı sunmaktadır. PC oyunu kargo ile gönderilecektir.
198
İnceleme
Doruk Ö.
5 Haziran 2015 09:59

Uzun zamandır merakla beklenen Need for Speed serisinin en yeni üyesi Carbon sonunda bizlerle. NFS Carbon, hikayesine serinin bir önceki versiyonu Most Wanted’ın kaldığı yerden başlıyor. Rockport şehrinden ayrılmamızın ardından; yeni sokak yarışlarına sahne olacak, Palmont şehrine giden yollarda başımıza açılan dertlerden eski dostumuz Darius tarafından kurtuluyoruz. Ardından yeni ekibimiz ile Palmont şehri sokaklarını ele geçirmek yolunda işe koyuluyoruz. 

Her zamanki gibi ortalama bir hikaye. Ancak hikaye her ne kadar ortalamayı geçmesede, izlenen videolar sinema tadında. Kullanılan teknik sayesinde sinematiklerde oynayan kişiler gerçek görüntüleri ile kaydedilmiş, ancak oyun ortamına bazı işlemlerden geçirilerek yerleştirilmişler. Hal böyle olunca mükemmele yakın grafikli videolar, bizi atmosferin içine çekmekte bir hayli yardımcı olmakta. İlk videoda bize yardımcı olacak, bir hayli hoş Nikki (Emmanuel Vaugier) karakteri ile tanışıyoruz. Palmont şehrinde Nikki bizi arkadaşları ile tanıştırıyor ve üç farklı kategorideki araçlardan birini seçmemizi istiyor. Carbon ile gelen ilk yeniliğimiz kategorilenmiş araç seçimi. Muscle, Exotic ve Tuner araç kategorilerinden birini seçiyoruz. Kariyerinizi etkileyecek olan bu araç seçimi ile ileride açılan yeni araba modelleri, performans kitleri ve parçalar seçtiğiniz araç kategorisine göre gelişecek. Seçilen araç sonrası Nikki ve arkadaşları ile kısa bir test sürüşü yapıyoruz. Eğer seçtiğiniz kategoriyi beğenmediyseniz paniğe gerek yok. Test sürüşü sonunda araçtan memnun olup olmadığınız, başka bir kategoriye geçmek isteyip istemediğiniz soruluyor. Gayet yerinde yapılan bir uygulama, zira bir Mustang ile Mazda arasında dağlar kadar fark var. 

Fast and the Furious Tokyo Drift

Aracımızı seçtikten sonra kısaca Palmont şehri anlatılıyor. Şehir haritası dört ana bölgeye ayrılmış durumda. Her bölge belli bir yarışçı (Boss) ve takımı tarafından tutuluyor. Bir bölgeyi ele geçirmek için önce yıldız ile işaretli yarışları kazanmalı, ardından bölge sahibi yarışçıyı (Boss) yenmelisiniz. Bölge boss’unu yendiğiniz taktirde hediye kart seçiyorsunuz. Bu kartlar hapisten ücretsiz çıkma, performans kiti, görünüm kiti gibi şeyler olabilmekte. Şehir haritasında ayrıca kanyonlar bulunmakta. Özellikle bölge Boss’ları ile karşılaştığımız kanyonlar gerçekten çok acımasız. Özellikle kanyonların bazı yerlerinde bariyerler kırılabilir olarak yapılmış ki, süratle yarışırken uçuruma yuvarlanmanız bazen kaçınılmaz. Ancak her ne kadar uğraşırsanız uğraşın bölüm Boss’ları uçuruma yuvarlanmıyorlar. Yalnız bölüm Boss’ları değil, bazı yarış ve Drift’ler de buralarda yapılmakta. Yapımı oynarken dikkatimi ilk çeken şey kanyonlar olmuştu. Bunu düşünmemde ki en önemli neden Fast and the Furious Tokyo Drift’ti. Zira NFS Carbon adeta filmin bir kopyası niteliğinde. Özellikle kanyon sahneleri ile olan benzerlik çok büyük. Aklıma gelen ilk soru, “Acaba EA bu bölümleri tasarlarken filmden mi etkilenmişti?” oldu.

Modifiye çılgınlığı

Carbon ile gelen bir diğer yenilik de artık bir ekibimizin olması. Yapımda “Crew” olarak anılan ekibimize, ilk olarak Nikki’nin tanıştırdığı bir Blocker (pirimci) katılıyor. Zamanla ekibe üye dahil edebilir, yada çıkarabilirsiniz. Aynı anda ekibimizde en çok üç kişi bulunabiliyor. Ekipteki bu kişilerin her birinin farklı yararları bulunmakta. Sağladıkları faydalar yarış ve kariyer bonusu olarak ikiye ayrılıyor. Kimi maddi, kimi polise karşı, kimi mekanik avantaj sağlıyor. Örneğin %25 ekstra nitro, %10 performans kitlerinde indirim, yarış başına pirim gibi avantajlar ekip üyeleri tarafından sağlanmakta. Performans ve nitro demişken, Most Wanted’da bizi biraz hayal kırıklığına uğratan modifiye de Carbon’un yeniliklerinden. Performans ve görünüm kitlerinin çeşitliliği ve müdahale olanağımız artmış durumda. Artık bir lastik seçerken aynı zamanda bu lastiğin Drift’e mi yoksa yarışlara mı daha uygun olabileceğine karar verebiliyoruz. Aynı şey araç görünümünde de kendini gösteriyor. Örneğin bir tamponun enine ve boyuna müdahale edebiliyoruz.

Cevap bulunamadı.