alexa
Ogame
Ogame, klasik tarzı arzu eden oyuncu kitlesinin tepkisi ile karşılaşsa da, zaman içerisinde alınan geri dönüşler, geleceğe yönelik yatırımların ne denli yerinde uygulandığını gözler önüne sermiştir. Ogame Karanlik Madde satin alma isleminden sonra, Gameforge ödeme sayfasi üzerinde kupon seçilerek yüklenebilir.
390
3.0 Versiyon Kılavuzu Açıklamaları
Serhat Ç.
15 Aralık 2014 16:21
OGame 3.0 Bilgi Başlığı


OGame 3.0 ile bazı yenilikler yapıldı. Bu başlıkta yeni versiyonda yapılan önemli yenilikleri açıklamaya çalışacağız , aklınıza takılan soruları yanıtlamaya ve gelecekte yapılacak olan muhtemel değişiklikleri göstereceğiz. 


Yeni Sıralama


  • Ekonomi sıralaması 

    Ekonomi sıralaması maden binaları , savunma birimleri puanın tamamı ve sivil gemi,ay ,sıçrama geçidi yapımında kullanılan madenin %50 si puanından oluşmaktadır. 


  • Askeri sıralama 

    Askeri sıralama yeni getirilen çaylak korumasının önemli bir kısmıdır, filo yapımında ve savunma birimlerinde ( gezegenler arası roketler ve yakalayıcılar dahil ) kullanılan madenden oluşmaktadır ayrıca sivil gemi,ay ,sıçrama geçidi yapımında kullanılan madenin %50 si puanından oluşmaktadır.

    Askeri sıralama aşağıdaki bölümleri kapsamaktadır. 

    • Kullanılan hammadde puanı
    • Yok edilen hammadde puanı
    • Kaybedilen hammadde puanı
    • Onur puanları



Bütün taktiksel birimler ile birlikte rakiplerinizin gücü daha açık hale gelmiştir. Bu yeni sıralamanın amacıdır.


Yeni çaylak koruması



  • 3.0 versiyonun en önemli değişikliği yeni çaylak korumasıdır. Çaylak koruması 5k puan ile birlikte sona ermeyecek ancak eskisinden biraz daha komplike hale gelmiştir. Yeni çaylak koruması evrenlerde farklı yapılandırmalara bağlıdır.
  • Eski evrenler (şimdiye kadar açılmış olanlar) için uygulanacak olan çaylak koruması:



Aktive edilen çaylak koruması 50k puanda sona ermektedir. Ve iki parçaya bölünmüştür.


0 ile 10.000 puan:genel koruma 1:5 oranında
10.000 ile 50.000 puan: genel koruma 1:10 oranında


  • Yeni evrenlerde ( bundan sonra açılacak olan evrenlerde) geçerli olacak olan yeni çaylak koruma sistemi


Aktive edilen çaylak koruması 500k puanda sona ermektedir. Ve iki parçaya bölünmüştür.


0 ile 50.000 puan:genel koruma 1:5 oranı
    • 50.000 ile 500.000puan: genel koruma 1:10 oranında





  • Ek olarak yeni çaylak koruması oyuncuların sadece puan sıralamasını kapsar, çaylak korumasının aktive edilmediği farklı durumlar da mevcuttur. 
  • Bu durumlar hem eski evrenlerdeki hem de yeni açılacak olan evrenler için geçerlidir.

    • Askeri sıralaması dahilinde olan her oyuncu ,kendi pozisyonuna göre +/- 100 e sahip olan oyunculara yada askeri sıralamada %50 fazla puana sahip oyunculara saldırabilir.
    • 7 günlük içerisinde giriş yapmayan ve inaktife düşen oyunculara saldırabilir.
    • Çaylak korumasındaki oyuncular kendilerinden çok daha güçlü oyunculara ( galaksi menüsünde kırmızı
      olarak görünen ve nicklerinin arkasında (g) olan ) saldırdıklarında korumalarını 7 günlüğüne kaybederler
      bu oyuncular galaxy menüsünde pembe renkte görünürler, nicklerinin arkasında (k) harfi olur.




· Örnek 
Yeni Evren:
Diyelim ki genel ve askeri sıralamada 1 incisiniz ve 4.000.000 puana sahipsiniz. Yeni sistem ile birlikte en az 400.000 k puana sahip ve 500.000k puanın üzerinde olan herkese saldırabilirsiniz, askeri sıralaması en az ilk 100 de olan her oyuncuya ve inaktif oyunculara saldırabilirsiniz. Ek olarak korumasını kaybetmiş olan oyunculara da saldırabilirsiniz. 



Taktiksel geri çekilme



Sizden yüksek oyuncu tarafından saldırı aldığınızda aşağıdaki durumlar dahilinde filonuz saldırıdan kaçabilir.


    • Geri çekilme taktiği menüsünden geri çekilme oranını kapatabilir veya 5:1 olarak ayarlayarak filo kaçısı yapabilirsiniz. Böylece saldıran filo sadece sizin savunma birimlerinizle savaşır.
    • Amiral subayı kullanan oyuncular daha düşük bir filo kaçırma oranı (3:1) olarak ayarlanabilir.
      Bunu geri çekilme taktiği menüsünden ayarlayabilirsiniz.
    • Savunma birimleri oran hesaplamalarında katılmayacaktır. Sivil gemilerin %25 i hesap edilecektir.
    • ISS saldırılarında yada durma da filoların toplamı hesaplamaya katılır.
    • Filo kaçışı savaş anında otomatik olarak gerçekleşir. Fakat yakın koordinata uçabilmesi 1,5 kat daha fazla deuterium ihtiyacı duyar. (Dikkat: Deuterium gezegen/ay da mevcut olması gerekir.) Geri çekilmeden sonra filo tekrar hemen kullanılabilir.
    • Ölüm yıldızları, Casus sondaları, Solar uydular ve durmaya gelen filolar otomatik olarak kaçamazlar.
    • Ay'ın çekim ve benzeri şeyler için, taktik bir geri çekilme filo menüsünde devre dışı bırakılabilir.






  • Taktiksel geri çekilmenin geçersiz olduğu durumlar

    • Taktiksel geri geçilme çaylak koruması varken geçerlidir ve 500.000 puandan sonra çaylak
      koruması sona erer. (Eski serverlerda 50.000 puan).
    • İnaktif oyuncuların filoları kaçamaz.
    • Onur savaşlarında filo kaçışı gerçekleşemez. (Onur savaşları için aşağıya bakınız.)
    • Bütün filo kaçabilir. Eğer filonun kaçması için lazım olan deuterium mevcut değilse hiçbir gemi kaçamaz.

  • Ek Notlar:

    • 3.0 versiyonunda geri çekilme ayarlarıIarı oyuncu çaylak korumasında değilse de açık görülür ancak taktiksel geri çakma mümkün değildir. Bunun için tedirgin olmayın lütfen.
    • Saldıran oyuncu hedef görevi seçme sırasında "Savunmacının kaçması durumunda geri çekil" seçeneğini seçerek filo kaldırsa saldıran filo, savunan oyuncunun filosu kaçtığında otomatik olarak geri çekilir.


Sığınaklar



  • Her hammadde için sığınak oluşturabileceksiniz. Koruyacağınız madenin miktarını çoğaltmak için sığınak seviyesin arttırmanız gerekecektir.Hammaddenin yağmalanmasını engelleyecektir. Sığınağın seviyesine göre belli bir miktar hammaddeyi her zaman koruyabileceksiniz. Sığınaklar yağmalanacak madenlerin belli bir kısmını
    korur. Sığınaklar genellikle yeni evrenin başında etkilidir ve tecrübesiz oyuncular için hammadde koruması sağlar.

    Karışıklığa yer vermemek için sığınaklar ve korunan madenler sonda raporlarında gösterilmeyecek. Yani, raporda gösterilen maden kadarını hala yağmalayabileceksiniz.



Onur puanı (HP)



  • Onur puanları, askeri sıralamanın alt bölümüdür.Diğer oyuncularla, belirli koşullar altında (aşağıya bakınız) karşı mücadele ederken belli bir miktar onur puanı kazanabilir ya da kaybedebilirsiniz. Onur puanlarına ek olarak avantajlar ve dezavantajlar bölümünde de bilgi verilmiştir.

    İSSde onur puanı orantılı olarak kazanılabilir veya kaybedilebilir.

    Onur puanları, güçlü ya da eşit güçteki oyuncularla (Askeri puana göre) savaşarak kazanılır. Savunan taraf onur puanı kaybetmez. Fazla zayıf bir oyuncu ile savaştığınızda onur puanı kaybedersiniz. Dolayısı ile savaş filonuzun(sivil gemiler değil) ve savunma birimleriniz de değerlendirilecektir. 
  • Savaş sırasında alınan veya kaybedilen onur puanları savaş raporunda gösterilmektedir. Arkadaşlara veya ittifak üyelerine saldırılarda onur puanı alınmaz ya da kaybedilmez. Savunan tarafdan onur puanı düşmez.


    Formül: Onur puanını hesaplamadan kullanılan formül:

TP = (Yok edilen birimler ^ 0.9) / 1000 (yuvarlama)


Rütbeler

  • Yeni sürümle birlikte oyuncular rütbe elde edebilecek. Oyuncu rütbesi, galaksi ve istatistiklerde nicklerinin yanında sembollerle belli olacak.
    Aşağıdaki koşullara göre 6 farklı rütbe vardır:

    1. Büyük İmparator: En iyi onur puanı sıralamasında ilk 10 oyuncu ve en az 15.000TP ye sahip
    2. İmparator: En iyi onur puanı sıralamasında ilk 100 oyuncu ve en az 2.500TP ye sahip
    3. Starlord: En iyi onur puanı sıralamasında ilk 250 oyuncu ve en az 500TP ye sahip
    4. Haydut: Onur puanı sıralamasında sondan 250 oyuncu ve en az -500TP ye sahip
    5. Haydut Başı: Onur puanı sıralamasında sondan 100 oyuncu ve en az -2.500TP ye sahip
    6. Haydutlar Kralı: Onur puanı sıralamasında sondan 10 oyuncu ve en az -15.000TP ye sahip
      olacak, ve onur puanı da TP olacak


Şu anda ilk 3 rütbenin bir avantajı ya da dezavantajı yoktur. Fakat haydut rütbelerinin dezavantajları vardır. (Aşağıya bakınız.)



Onurlu ve Onursuz Savaşlar



  • Versiyon 3.0 güncellenmesinde en önemli ve en karışık olanı onurlu ve onursuz savaşlardır. Onurlu savaşlarda onur puan kazanırken, onursuz savaşlarda onur puanı kaybedebilirsiniz. Onurlu veya onursuz hedefleri galaksiden
    görebilirsiniz. Eğer onurlu bir hedefse isminin ardında (tp) eklentisi vardır ve oyuncun ismi sarı renktedir. Bunun dışında kalan oyuncular onursuz hedeflerdir.
  • Onurlu Savaşlar
    Aşağıdaki durumların birinin en azından birinin olması durumunda onurlu savaş olacaktır:

    • Saldıran oyuncunun hedeften daha az askeri puanına sahip ise.(kendisinden +100lük dilimde ise)
    • Saldıran oyuncunun askeri puanından daha az puanı olan hedef ise, aşağıdaki koşullara uyması gerekir:
      - Savunan oyuncu saldıran oyuncudan %50 daha fazla askeri puana sahip ise.
      - Savunan oyuncunun saldıran oyuncunun askeri puanından 10 puan kadar eksiği var ise
      - Saldıran oyuncunun askeri sıralamasından sonraki 100 oyuncu arasında olan hedefler
      - Haydut rütbesi olan hedefler



  • Onursuz Savaşlar

    Onurlu savaş koşullarına uymuyorsa, onursuz olacaktır.


Nötr Savaşlar

  • Arkadaşlara, ittifak üyelerine ve inaktiflere saldırmak nötr savaşlardır. Bunun anlamı onur puanı kazanmazsınız
    aynı zamanda onur puanı kaybetmezsiniz.Özellikle ay denemelerinde onur puanları sıralamasında puan kaybı olmaması için düşünülmüştür. İttifak üyeleri ve arkadaşlar için 1 e 1 saldırılarda geçerlidir sadece. Diğer oyuncular bir ittifakta değillerse savaş nötr olmayacaktır.




  • İSS SAVAŞLARI

    İSS savası onurlu olması için:

    • Savunan filoların askeri puanı, tüm saldıran filoların toplam askeri puanından %50den daha düşük değil ise
    • Hedeflerden birinin haydut rütbesi olması




Savunan taraf için İSS nin onurlu olması için:


    • Savunan filoların askeri puanını, saldıran filoların askeri puanından %50den daha az ise
    • Saldıranlardan birinin haydut rütbesi olması.



Onurlu bir İSS savası için gerekli olan koşullardan birinin dahi yerine getirilmemesi halinde, savaş onursuz
sayılır.

Onur puanları filoya %1den fazla katkısı bulunan oyuncular tarafından kazanılır yada kaybedilir. Onur puanı kazanan ya da kaybeden oyuncun onur puanları İSS ekibindeki filoların oranlarına göre dağıtılacaktır.


Dikkat: Bütün İSS ekibi onur puanı kazanır ya da kaybeder. Ekipteki bir oyuncu onurlu vediğerleri onursuz ise bütün oyuncular TP kaybeder.


  • Etkiler (Avantaj / Dezavantaj)

    • Onurlu savaşlarda yerden daha fazla maden alabileceksiniz. Normal şartlarda %50sini alabiliyorken bu durumda ek olarak %25 eklenecek ve toplamda yerdeki madenin %75 ini yağmalayabileceksiniz. 
    • Haydut olan oyuncuya saldırdığınızda yerdeki madenin %100ünü yağmalayabileceksiniz. 
    • Onursuz savaşlarda %50 miktarda madeni yağmalayabileceksiniz. 



      Diğer Değişenler




  • Terraformer: Terraformer formülü değişmiştir. Her iki seviyede 1 alan açmaktadır. Örnek: 10. Seviye terraformer bir öncekinden 5 alan daha fazla verecektir.
  • Sıralama güncellemesi: Her 5 dakika bir güncellenecektir..
  • Silme Script: Yokedilmiş gezegenler, aylar ve gizli harabeler gece 4 güncellenmesinde silinecektir.



Bilinen buglar

Diğer versiyonlardaki gibi bu versiyonda da bazı buglar mevcuttur , bunlardan bilinenler aşağıdadır:



  • Keşif bugu : Keşifte az maden veya filo veriyor, [Statü: Çözüldü]
  • Zaman aşımı (oyundan düşme ) : 1 saatten sonra zaman zaman oyundan düşmeler oluşmaktadır. [Statü:İşlemde]
  • Yıldız: aktivite yıldızında sorun. [Statü: İşlemde]



Olası değişiklikler



  • Haydutlarla yapılan savaşlarda harabe miktarının artması hala askıdadır.
  • Yıldız yanma sisteminin değişmesi
  • Sığınaklar gezegen alanını kapsamayacak - yakında



FAQ – Özel sorular




  • Noob korumasını kaybetmiş olan oyunculara saldırı onurlu savaş mıdır?

    noob korumasını kaybeden oyuncular saldırabilen olmanın dışındanormal oyunculardır. Bunun anlamı onlara yapılan saldırılarda onur puanı kazanmak veya kaybetmek için normal oran geçerlidir. Yani onur puanı kazanmak yada kaybetmek kendi gücünüze bağlıdır. Korumasını kaybeden oyuncular da taktiksel geri çekilmeyi kullanabileceklerdir.
  • Ne kadar maden alacağımı nasıl bileceğim?

    • Madenin 50% Si : onursuz veya nötr savaşlarda %50 maden yağmalayabilirsiniz . Nötr olarak belirttiğimiz savaşlar ittifak arkadaşınız veya arkadaş listenizde var olan kişiler ile yaptığınız savaştır.
    • Madenin 75% i : Onurlu savaşlarda madenin %75ini alabilirsiniz, onurlu savaş yapabileceğiniz oyuncular galaxy menüsünde sarı olarak görünür ve nicklerinin arkasında (tp) yazar. 
    • Madenin 100% ü: Haydut olan oyunculara saldırdığınızda madeninin %100ünü yağmalayabilirsiniz.Galaxy menüsünde haydut rütbesindeki oyuncuların rütbe işareti kırmızı ile belirtilmiştir.
Cevap bulunamadı.