alexa
Simcity 5
SimCity, ilginç bir kararla SimCity 5 olarak değil ‘SimCity’ olarak piyasaya çıktı. Bunun nedeni sorulduğunda yapımcı firma Electronict Art bu eski SimCity serisinin devamı niteliğinde değildir. Bu yep yeni bir SimCity oyunudur demektedir. Simcity 5 satin alma isleminizden sonra, origin cd key olarak hemen teslim edilmektedir.
523
Oyun hakkında.
orkun e.
20 Aralık 2014 13:09
REHBER 


2. Halkın mutluluğu hakkında: 

park olayına gelince neredeyse hiç parkım yok ihtiyaç duymadım. halk mutluluğu olayı ağaç dikip halkın memnun olmasını beklemek değildir. halkı memnun edecek yada memnun etmeyecek 50 tane neden var. ben şöyle bir yol izledim(+ - olarak başlarına ekledim) : 
(+) 1. si vergi olayını zor zamanlarımda %7, iyi zamanlarımda %3-5 yaptım. (son saniye aklıma geldi yazdım mı bilmiyorum ama endüstriden %15 civarı vergi aldığım zamanlar oldu. alışveriş merkezlerinden ise çoğu zaman %0 vergi aldım.) 
(-) 2. si park dikmedim. 
(+) 3. sü trafik problemini minimuma indirdim böylece polisler biraz rahat dolaşıp suçlulara karşı iyi çalıştılar ve crime uyarısını almadım. 
(-) 4. sü workers, shoppers problemini yaşadım 500.000 e kadar yaşamamıştım ama son 100.000 nüfus fazlasıyla worker ve shopper olmasına sebep oldu. 
(+) 5. si okul diktim hepsinin kapasitesini maksimuma getirdim. 
(+) 6. sı herhangi bir çevre kirliliği olmadı sırf bu yüzden hastane yapmadım klinik ile 400k nüfusa kadar idare ettim. eğer bir kere hasta yaparsanız büyük bir mutsuzluk oluyor şehir çökme noktasına gelebiliyor. 

aklıma gelenler bunlar böylece + lar -'leri götürdü ve nüfus mutluluğu %75-85 arasında dolaştı durdu. mutluluktan bahsetmişken eğer mutlu bir halk varsa nüfus hızlı artar. mutsuz bir topluluk varsa nüfus artmaz hatta azalır. oranları iyi tutmak lazım. 

3. Trafik hakkında: 

trafik problemine de değinmek istiyorum; bu shoppers, workers, ticari araçlar, okul otobüsleri, normal otobüsler gibi şehir içi trafiği oluşturan unsurları düzenli yapınca 400k nüfusa gelinceye kadar hiç trafik görmedim. shoppers önünde bazen oluyordu ama trafik hiç aksamıyordu. itfaiye ve polis istediği zaman istediği yere gidiyordu. 500k dan sonra biraz aksar gibi oldu ama polis sayısını arttırarak hırsız sorununu çözdüm. itfaiye mutsuzluk unsuru olmuyor bütün şehir yanmadığı sürece :) kısacası düz yol, planlı yerleşim yapılarak trafik minimuma iniyor. trafik minimumken polis ve itfaiye'yi geliştirmenize gerek kalmadığı için verginiz düşmüyor. ben 400k nüfustan sonra itfaiye ve polisi geliştirdim hatta inanır mısınız polis arabalarını bile 2 tane yapıp bıraktım maksimuma çıkartmadım. ufak bir resim eklemek istiyorum azıcık acemice olacak ama umarım anlatabilirim. 

her şeyi yazdım resime. oklar trafik akışını gösteriyor. bu şekilde bir trafik akışım vardı tabi ticari araçları yazmadım onlar zaten rahat trafikte rahat hareket ediyorlardı. rondo arkadaşımızın bir mesajında yazdığı gibi tren, uçak ve gemi ile ticaret yaparak trafiği boğma sorunu az da olsa kalkıyor. ayrıca alışveriş merkezleri arasında bol bol cadde olmalı eğer yoksa trafik gene sıkışır hele iş çıkış saati veya okul çıkış saatiyse geçmiş olsun :) onu çok iyi ayarlamak gerekiyor ama ana hatlarıyla şehri böyle oluşturmak trafik sıkıntısını %60-70 azaltıyor. 
 

4. Sewage hakkında: 

bu arada sewage su üretir bunu çoğu kişi farkına varmamıştır gibi geliyor o yüzden yazmak istedim. sınırsız su üretimi için sewage kullanılır. 
 

5. value, density ve popülation panel hakkında; 

value dediğimiz şey halk için gelişim düzeyidir. (sözlük anlamı: değer) 
density ise binaların gelişim düzeyidir. (sözlük anlamı: yoğunluk) 

nüfusu arttırmak için density'i nüfusun değerini yani high class yapmak istiyorsanız value'yu arttırmalısınız. 

density arttırmak için, halkın mutluluğuyla doğru orantılıdır. (halkın mutluluğu bölgeden bölgeye değişiklik gösterebilir fakat %85 oranı yakalarsanız bütün halkınız high olur.) 
value arttırmak için, daha çok binanın nerede olduğu ve sunulan imkanlara göre gelişme gösterir. park yapmak, turistik yerler açmak, yol yapmak gibi. 

 
resimdeki binayı ele aldığımız zaman göktelendir yani density son seviyedir fakat görünümü kötüdür çünkü value yani yaşayan halk varoştur diyebiliriz. yani low value. 

 
bu resimdeki bina gördüğünüz gibi üsttekine göre daha güzel görünümlü bir göktelendir yani yaşayan halk biraz daha üst kesimdir yani medium value. 

 
bu resimdeki bina ise son seviye ve en güzel görünümlü bina grubundandır. yaşayan halk high value'dir. 

bu low, medium, high value olayı alışveriş merkezleri ve endüstride de geçerli bir şeydir. Şimdi low value evleriniz varsa low value workers ve shoppers vardır. bu low value workers ve shoppers medium yada high bir alışveriş merkezine veya endüstriye giderler. eğer low işçiniz varken low alışveriş merkeziniz olmaz ise o zaman low halkınız alışveriş merkezi yok diye mutsuz olur. çoğu arkadaş bu ayrımı bilmediği için alışveriş merkezim var ama gene de mutsuzlar diyebiliyorlar. bu durumda low alışveriş merkezi yapmak yerine low olan halkınızı medium yapın. 

gelelim popülation panel'e. nüfusun gelişimi ve huzuru için çok büyük önem taşıyan bölümdür bu panel. şehrimden bir örnek vereyim. 

 

şimdi izah edecek olursak benim low value (yeşil alanda 1. rakam) işçilerim 32.386 taneymiş ve 25.401(mor alan 1. rakam) tanesi çalışıyormuş. bunun anlamı 6,985 tanesi evde keşkeş yatıyormuş. sağ tarafa geldiğimizde ise toplam iş miktarlarını görüyoruz. 1. mavi alandaki 1. rakam 25,401 yani şehirdeki low value işçiler için iş imkanını gösteriyor. gördüğünüz gibi 25,401 kişilik iş var ve bende 32,386 işçi olduğu için yaklaşık 7000 işçi işsiz. bu halkın mutluluğunu etkiler fakat şöyle bir ayrıntı var sanırım. %49 a kadar yani 32.000'in %50 si 16.000 dir kısaca 15.999. kişiye kadar işsizlik mutluluğu etkilemiyor gibi. (son cümleden emin değilim ama uyarı vermiyor %49 a kadar ondan sonra uyarı veriyor işte işsizler fazla gibisinden.) 

bu olay aşağıdaki shoppers için de geçerli. kısaca bu tabloya bakarak nüfusunuzu ayarlamanız gerekiyor. bu tabloya baktığımızda benim high value halkım olmadığı için high workers ve high shoppers'ın işlerini yapacak kimse yok eğer fabrikalar en üst seviyeye gelirse işçi yok diye bir uyarı alırsınız ve sorunu çözmezseniz mutsuz olup dükkanı kapatırlar. şu an bende olduğu gibi. 

ÖNEMLİ: İş sadece endüstride yoktur. Alışveriş yerlerinde ve kurduğunuz herhangi bir binada da iş vardır. Endüstri olmadan da işçilerinize iş bulabilirsiniz. 
 
gördüğünüz gibi hiç endüstrim yok şehirde. Turizm şehri kurduğum için yapmak istemedim. ve işsiz sayısı sadece 1000. tabi ileride ne olacak bilmiyorum. zaman geçtikçe bilgileri ekleyeceğim. 

6. Çöp arıtma (geri dönüşüm) sistemi hakkında:
 

sürekli çöp arıtma diyorum aslında geri dönüşüm olacak o. ^^ 

Geri dönüşüm ile para kazanma yönetimini anlatacağım 500.000 nüfuslu bir şehirde günlük 350.000 paradan fazla kazandıran bir sistemdir. isterseniz petrol kralı olun isterseniz çöpçü başı olun her şehirde bulunan bir sistemdir. çoğu kişi bilir ama gene de izah edeyim. 

 
resimde gördüğünüz binayı yaptıktan sonra araçlar çöpleri toplayarak arıtmaya başlayacaklar ve sizin isteğinize bağlı olarak alloy, plastic ve demir olarak geri dönecektir. bunları trade port ile satabilirsiniz. ama geri dönüşüm tek başına yeterli olmuyor çöpleri de toplamak zorundasınızdır. ayrıca kırmızı kare içinde gösterdiğim yerde günlük çöp toplama miktarı yazar eğer ki hepsi toplanmıyorsa daha fazla araç alın. :) isterseniz demir üretmek yerine alloy ve plastic üretip bunlardan da çip üretebilirsiniz. 

7. bir şeyleri trade etmek (satmak) hakkında: 

trade port yani aşağıdaki binayı kurarak mallarınızı satabilirsiniz. (ayrıntıları daha sonra yazacağım.) 
 

aşağıda gördüğünüz gibi trade binasına tıkladıktan sonra kırmızıyla işaretli yere tıklıyorsunuz. 
 

bu bölüm açılacak ve buradan export'a tıklamanız gerekmektedir. (eğer importa tıklar iseniz o malı satın alırsınız.) 
 
Burak B.
22 Aralık 2014 23:14
Alıntı olduğunu belirtmediğin için eksi verdim