alexa
The Evil Within
Mistik bir dünya ile insan zihni arasındaki gelgitler ile oluşan bir oynanışa sahip olan The Evil Within, henüz ilk dakikalarında oyuncusuna son derece orijinal ve etkileyici bir tecrübe yaşattıracağını hissettirebilmekte. The Evil Within CD Key satin alma isleminizden sonra, steam üzerinden aktif edebilirsiniz.
369
Detaylı İnceleme !
Ekin G.
2 Mart 2015 01:23
Karanlık korkusu, yükseklik korkusu, yaratık korkusu ve öcü korkusu gibi insanı dolaba kapanıp çıkmamak üzere oraya kilitleyebilecek her türlü olaya karşı inanılmaz hassas bir bünyeye sahibim. Ben korkak bir oyuncuyum arkadaşlar, net. Bununla gurur duymuyorum ama rahatsız olduğumu da söyleyemem. Korkmak iyidir, özellikle bilinmeyene olan korku, tüm bu tırsmalarımın odak noktasını oluşturur.

Hayatının ilk yirmi yılını evin içinde ışıklar kapalıysa yorgan altında bekleyerek geçirmiş bir insanım. Susadığı zaman ışıklar arasında hızla koşan ve geri dönerken hiçbirini kapatmayıp huzura eren bir kişiliğim.
Yıllarca, karanlıkta sandalye üzerinde duran kazağı hortlak, hayalet ve bin bir türlü musibet sandığım da doğrudur. Resident Evil oynarken gamepad’i televizyona fırlatan, Doom 3’te el feneri ve silahın ayrı olduğunu görünce oyunu kapatan ve yine de bundan gocunmayan biriyim. Bana ne, aynı yere koysalarmış, değil mi?

Bundan sadece iki sene önce Dead Space oynarken evden kaçtığım ise tamamen uydurmadır, aksini söyleyenlere itibar etmeyiniz. 

Benim bir korku oyununu bitirebilmem yanımdaki insan sayısı ve ışık seviyesine göre tamamen değişkenlik gösteriyor. Zamanında F.E.A.R’ı arkadaşımla yan yana oturup oynayarak bitirebilmiştim. Hatta oyuna girmeden önce arayıp eve geldi mi diye kontrol filan ediyordum. Yoksa mümkün değil oynamazdım.

Peki, tek başına kalmaktan bile korkan, korku oyunlarını aydınlıkta deneyimlemeyi tercih eden biri nasıl olurda kendini Evil Within için ofise kitler?        

Mazoşist olduğum sadece bir söylentidir.

Sanırsam doğru cevap Dark Souls 2. Ömrüm boyunca ben öyle bir gerilim yaşamadım. Bilinmeyene duyulan korkunun piksellere dönüşmüş haliydi From Software’ın Souls serisi. Aslen bir korku oyunu değil, Aksiyon/RPG türündeydi ama öylesine tedirgin ediciydi ki yaşadığım tek bir saniyeyi bile unutamıyorum.
The Gutter’a girdiğimde oyunu bırakmıştım, o derece. Fakat merak duygusu ağır bastı ve tüm korkularıma rağmen karanlığın içine daldım. Kararanlık derken gayet ciddiyim, meşale olmadan The Gutter siyah ekrandan oluşuyor. 

Elbette karanlığın sonunda ışığı gördüğümü söyleyemeyeceğim, daha fazla karanlıktan başka bir şey yoktu çünkü. Bazen karanlık yolcunuzla barışmanız ve kontrol altına almanız gerekir ya, öyle bir durum. (Gönderme de yaparmış, bak bak!)
Türler arası kardeşliğin bu kadarına pes doğrusu

The Evil Within tecrübem kesin olarak ikiye ayrılıyor: İlk otuz dakika ve sonrası.Oyunun başında –kendime oluşturduğum oyun ortamının da katkısıyla-  nabzım bir an olsun düzelmedi, hatta kalpten gidiyorum sandım.

Çaresizlik ve kırılganlık formülünün bu tarz oyunlar için ne kadar doğru bir tercih olduğunu bir kez daha anlamış oldum. Elimizdeki tek seçenek uzaklaşmak olunca uzaktan gelen elektrikli testerenin gürültüsü insanı kendinden geçirebiliyor.

Genel olarak oyunlar çıkmadan önce “Gameplay” videolarından uzak dururum. Son dönemlerde firmalarının oyunlarını pazarlama uğruna neredeyse tamamını gözler önüne sermesi ve gereksiz bir heyecan yaratmasını doğru bulmuyorum. Bilmemek ve ilk deneyimin tadını almaktan daha güzel bir şey yok.

İlk fragmanından beri özel bir ilgi duyduğum The Evil Within’in her türlü oynanış bilgisinden özellikle uzak durdum. Kusura bakmayın ama Bethesdayazıyor orada, Shinji Mikami yazıyor orada. Daha ne isteyeyim?
Korku oyunları denince kesinlikle akla ilk gelen isim olan Mikami’nin Resident Evil 4’ten sonra ilk büyük projesi oldu The Evil Within. Beklentimizin ne kadar büyük olduğunu tahmin edebilirsiniz. İşte en büyük sorun da burada: beklenti. Çıkan onca oyundan sonra 2014'ü yılı “Beklenilenlerin altında kalanlar yılı” diye değiştirsek kimse itiraz etmez sanırım. 

The Evil Within’i de beklenilenin altında listesine alabilir miyiz?

Bu, ne tür bir oyun beklediğinize göre değişir. Eğer beklediğiniz sağlam bir korku oyunuysa, o ilk dakikalarla yetinip oyunu kapatın. Eğer beklediğiniz bir gizlenme/aksiyon oyunuysa aranan kan bulundu.

Fakat iki olası seçeneğe rağmen bir gerçek değişmiyor: "Sevgili Mikami, neden on yıl önce yaptığın oyunun aynısı yaptın?"
Cevap bulunamadı.