alexa
The Evil Within
Mistik bir dünya ile insan zihni arasındaki gelgitler ile oluşan bir oynanışa sahip olan The Evil Within, henüz ilk dakikalarında oyuncusuna son derece orijinal ve etkileyici bir tecrübe yaşattıracağını hissettirebilmekte. The Evil Within CD Key satin alma isleminizden sonra, steam üzerinden aktif edebilirsiniz.
553
Krimson Şehri, Acil Durum Çağrısı !
Ekin G.
2 Mart 2015 01:24
Gelen çağrıya cevap veren ve olay yeri araştırması için ekibiyle teşrif eden tecrübeli dedektif Sebastian Castellanos birkaç dakika sonrasında neler yaşayacağının farkında bile değildir. İşte The Evil Within’in en büyük olayı burada yaşanıyor, hikayeye öylesine hızlı bir giriş yapıyor ki resmen kendinizden geçiyorsunuz. 

Hemen girişte bulduğumuz doktor bize Ruvik denilen bir hasta/denekten bahsediyor ve bir şeyler çıkar umuduyla kamera kayıtlarına bakıyoruz. Ödülümüzse ayak bileklerimizden tavana asılmak oluyor.
Oyunun ilerleyen aşamalarındaysa, Ruvik’in hastalıklı doğaüstü güçlerinin eşliğinde Krimson City’nin çarpıcı değişimine tanık oluyoruz. Anlıyoruz ki lanetli bir kasabadan daha güzel olan birçok şey vardır.

Haliyle, kasaba orasından burasından dikenli tel geçen, ölüden farksız düşmanlarla dolup taşıyor.

Durum şu ki, atmosferden tutun düşman tiplerine her şey o kadar çok Resident Evil 4’e benziyor ki durumdan rahatsız olmaya başlıyorsunuz. Üstelik korku oyunlarının değişmezi olan “av” olma tedirginliği yerini “avcılığa” bırakıyor.

The Evil Within’in beklide en büyük çuvallaması işte tam burada yaşanıyor. Tıpkı bir Stealth/Action oyununda olduğu gibi açılan bölgedeki düşmanları öldürmeye çalışıyorsunuz. Zombivari arkadaşlara arkadan yaklaşıp gizlice öldürüyor, onların cesetlerini yakıyor ve fark edilince daha fazla düşmanla kapışmak zorunda bırakılıyorsunuz.

Oyunun açılışında ne kadar çok korktuysam, ilerleyen bölümlerde aynı derecede rahat ve kaygısız oynadım. ilerleyiş kademe kademe olduğu için bölüm içerisinde dolanıp, gizlilik sayesinde düşmanları avlayabiliyoruz.

Genel olarak kapıyı açmak, yolu temizlemek, bulaşıkları yıkamak gibi basit bir amacımız oluyor ve bu amaç için çevreyi araştırıyoruz. Korku unsuru kesinlikle oyunun geneline yansımıyor ve ara sıra gelen script sahnelere dönüşüyor.

Bu kesinlikle önemli bir sorun. En yakın örnek olarak The Last of Us’ı gösterebiliriz. Korku oyunu değildi ama hayatta kalma öğelerini başarıyla oyuna yedirmesi sayesinde, kendimizi güçsüz ve kırılgan hissediyduk. Böylece etrafta gezinirken sürekli tedirginlik yaşıyorduk.

The Evil Within oynarken böyle bir durum söz konusu değil. Hayatta kalma unsurlarının oyunun temel taşlarından birisi olduğu söylense de oyun içerisinde böyle bir şeyi genellikle yaşamıyoruz. Eğer araştırmayı seven bir oyuncuysanız silahlarınız hep dolu oluyor. Üstelik envantere girdiğinizde rahatlıkla istediklerinizi yapabiliyorsunuz çünkü oyun bu sırada neredeyse tamamen duruyor. 
Ben düşman grubu arasında kaldığım birçok vaziyette hiç acele etmeden envanterime girdim, en uygun crossbow okunu hazırladım ve cephane durumumu değerlendirdim. Sonra yetmedi oyunu bir kez daha durdurup sağlığımı yeniledim. İşte benim gizlilik/aksiyon oyunu tezimi en çok destekleyen yönlerden birisi envanter ekranı oluyor.

Daha üçüncü bölümde bir eve girince alt katta pompalı tüfeği, üst katta crossbow'u bulunca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Bir anda ölüm makinesine dönüşmek The Evil Within evreninde işten bile değil. Zaten oyun boyunca sizi en çok korkutacak oynanış olayı yüksek ihtimalle yerdeki tuzaklar olacaktır. Gerçi bir süre sonra onlara da alışıyor insan.
Düşmandan kaçacağınız yerler zaten script olarak hazırlanmış bölümler olacak. Aynı giriş bölümü gibi, eğer bir düşman size tek atıyor ve kafanızı ikiye ayırıyorsa -basitçe- kaçmanız gerekiyor. Böyle bir duruma düştüğünüzde acaba nasıl yenerim derdine düşmeyin, kaçın ve ardı ardına hazırlanmış sahnelerin tadını çıkartın. Boss’lar da aynı şekilde yakınına gittiğinizde size bir vahşet kombosu yapacağı için çok yaklaşmadan dövüşmek gerekiyor. Zaten oyun sırasında sadece boss dövüşlerinde cehpane sıkıntısı yaşayacaksınız.
Bunun dışında yine çevreyi araştırarak ya da düşmanları öldürerek elde ettiğiniz puanlar sayesinde dedektifimizin özelliklerini geliştirebiliyor. Üç ana başlık altında toplanan bu geliştirmeler bize bariz avantajlar sağlıyor. 

İlk bölümde canımızı yükseltmek, koşma süremizi uzatmak gibi fiziksel gelişimi sağlayan özellikler yer alıyor. İkinci bölüm silahlarla ilgili; daha iyi nişan alma, mermilere yanıcı etki kazandırma özellikleri silahlar menüsünde bulunuyor. Son bölümse envanterinizi geliştirmenize, daha çok can paketi ve bomba taşımanıza olanak sağlıyor.

Bu geliştirmeleri öylesine istediğiniz zaman yapamıyorsunuz. Bulunduğunuz bölümde özel bir ayna bulunuyor ve buraya geldiğinizde güvenli bölgeye girip istediğiniz özellikleri geliştiriyorsunuz. Ayrıca güvenli bölgede kayıt alabileceğinizi de hatırlatırım, dışarı çıktığınızda kayıt otomatik olarak gerçekleştiriliyor.
Cevap bulunamadı.