alexa
Warframe
Warframe ile Uzay oyunları yeniden şekillendi. Hazırmısın Tenno ? Bu ücretsiz uzay savaş oyununda Warframe Access paketini kap ve sende yerini al. Silah ya da kılıcını çek ve uzaydaki amansız mücadeleye katıl. Warframe Platinum, Warframe oyununda kullanilan para birimidir. Aldiginiz Warframe Platinumlari, Warframe Oyununda Epin sekmesine basarak kullanabilirsiniz.
569
Waframe Damage 2.0 Sistemi
Kubilay A.
10 Ocak 2015 11:56
"Damage 2.0 Nedir? 
Bu yazıyı okuyarak Güncelleme 11 ile birlikte gelen Damage 2.0 ‘ın ne olduğu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. 
Damage sistemi yeni bazı koşulları içerir. Aşağıda okuyacağınız konu size bu yeni koşul ve açıklamaların ne olduğu ve oyun sırasındaki dövüşlerde nasıl etki ettiğini detaylı bir şekilde anlatacaktır. Unutmayınızki buradaki bazı kurallar üzerinde daima değişiklikler yapılabilir. 

Fiziksel Hasar: 
Darbe 
Delme 
Kesme 
Oyun içindeki bütün silahlar yukarıdaki 3 farklı hasar kombinasyonuna dayanmaktadır. Bir silahın verdiği toplam hasar bu üç madde üzerinden hesaplanmaktadır. Silahlar Darbe, Delme ve Kesme hasarlarının çeşitli farklı kombinsayonları üzerinden çalışırlar. Oyuncular tarafından silahlara eklenen modlar bu hasarın oranını etkilemektedir. 
Kısaca, Silah Hasarı = (Darbe + Delme + Kesme) 
Ateşli bir silah örneği verirsek: Darbe=Yumruk, Delme=Zırh Delme, Kesme=Noktasal Hasar. Bu fiziksel hasarlardan herhangi birinin bulunduğu bir silahın düşmana %100 tek bir noktadan hasar vermemesini sağlıyoruz ki oyundaki farklı birçok düşmana farklı noktalarından hasar verebilesiniz. 

Element Hasarı: 
3 ana hasara ek olarak Element Hasarı bir silahın ana hasarına hangi element modlarını içerdiğine bağlı olarak eklenir. Bazı silahlar ise sadece Element hasarı üzerinden etki etmektedir. 
4 adet farklı Element Hasarı tipi bulunmaktadır: 
Ateş 
Buz 
Elektrik 
Toksin 
Her Element Hasarı tek başına eklenebilir fakat bazı elementleri kombine eder ve beraber kullanırsanız bu noktada iki farklı elementin birleşiminden yeni element hasar tipleri doğacaktır. Bu durum yeni olanaklar sağlarken aynı zamanda gökkuşağı gibi görünen çoklu renk efektlerini ve “donmuş oyuncu yanıyor” şeklindeki kafa karıştıran bazı hasar efekti sorunlarını azaltacaktır. 

Kombine Element Çeşitleri: 
Bu kombine elementleri oluşturmak için 2 ana elementi birlikte kullanmanız gereklidir. 
Patlama (Ateş + Buz) 
Gaz (Ateş + Toksin) 
Radyasyon (Ateş + Elektrik) 
Manyetik (Buz + Elektrik) 
Virüs (Buz + Toksin) 
Paslanma (Elektrik + Toksin) 
Element Hasarı ayrıca bir silahın fiziksel hasarına da eklenebilir. 
Silah Hasarı = (Darbe + Delme + Kesme) + (Element). 

Element Hasarı Hiyerarşisi & Elementleri Kombine Etme 
Element hasarı kombinasyonları aşağıdaki kurala gore düzenlenir. 
Ateş, Buz, Elektrik, Toksin. 

Örneğin: Eğer Ateş + Manyetik ( Buz + Elektrik ) hasar istiyorsanız bunu silahlar arasında paylaştırmanız gerekir çünkü Ateş modu devreye girdiğinde diğer tüm elementler hiyerarşide birinci sırada olduğundan onunla kombine olacak ve reaksiyona girecektir . 

Durum Efektleri ('Procs') 
Tüm hasar çeşitlerinin buna sizde dahil olacak şekilde hedef üzerinde durum değiştirme şansı vardır. Darbe: Devirmek 
Delme: Zayıflatma (çıkan hasar oranını azaltmak için) 
Kesme: Kanama (sağlığı sürekli azaltır ve iyileştirme yapılamaz ) 
Ateş: Ateşe vermek (kaldığı sürece bir ateş hasarı vermesi) 
Buz: Yavaşlatma 
Elektrik: Zincirleme Elektrik hasarı 
Toksin: Sağlığı sürekli düşüren bir zehir hasarı 
Patlama: Sersemletme 
Gaz: O bölgede oluşan zehirlenme 
Radyasyon: Denge bozma (nişan almada bozukluk) 
Manyetik: Kalkanları azaltma 
Virüs: Hasta etme 
Paslanma: Zırh hasarı 

Kulllanıcı Arayüzü Tanıtımı 
Kulllanıcı arayüzü tüm bu hasar istatistiklerini sayısal olarak gösterecek. Ekteki ekran görüntülerine bakarak Damage 2.0 ile neleri görebileceğiniz hakkında bilgi edinebilirsiniz. 

Örnek 1 : Aşağıdaki 3 resimde Fiziksel Hasar çeşitlerinin Kulllanıcı arayüzünde nasıl göründüğü ve Hararetli Taarruz modu eklendikten sonraki ekstra Ateş hasar oranı görülmektedir. 

Örnek 2: Aşağıdaki 2 resim Dönüş Yok modunun Delme hasarı üzerindeki etkisini göstermektedir. 

Örnek 3: Aşağıdaki 2 resim Element Hasarı kombinasyonunun etkisini göstermektedir. 

Düşman Seviyeleri 
Düşman seviyeleri artık daha fazla zorluk içermektedir. Level 1 düşmanları hala en kolay olanları iken Damage 2.0’daki level 40 düşmanları Damage 1.0 daki level 100 düşmanlarla eşleştirilebilecek zorluktadır. Sınırsız görevlerdeki düşman zorluk derecesi gene gittikçe artmaktadır. Düşmanlar gene farklı derecede hasarlar veren silahlar kullacak ve Tenno’daki Procs’lar yani zorluk dereceleri onların level’larının ve mod takılı hallerinin ortak bir kombinasyonu olacak. 

Düşmanınızı tanıyın. 
Düşmanlar hasar tiplerine farklı tepki gösterebilirler. Düşmanlarınızı avlamaya başlayıp hangi düşmanın hangi hasardan daha çok etkilendiğini keşfedin. Birincil, ikincil ve yakın dövüş silahlarınızla zorlu düşmanlarınızı farklı birçok kombinasyonla avlayabileceksiniz. 

Bu değişikliğin önemi 
Damage 2.0 Warframe için çok önemli bir değişikliktir. Yayınlandıktan sonra bu değişiklikle ilgili sizlerden gelecek her türlü geri bildirim ve deneyimlerinizle ilgili yorumları bekliyor olacağız. 

Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler. Hepinize iyi oyunlar. 
Sergen B.
22 Şubat 2015 17:25
Emeğine Sağlık Kardeşim Güzel Ve Doğru Anlatmışsın