alexa
World of Tanks
World of Tanks'da Tanklar yedi ayrı ülkenin klasik ve modern araçlarından seçilebilmektedir. Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği, Amerika, Almanya, İngiltere, Çin, Fransız ve Japon tankları arasından arzu ettiği aracı seçen kişi, her aracın farklı özelliklerinden de faydalanma şansı bulacaktır. World of Tanks Altin, satin aldiktan sonra Wargaming sayfasindan bonus kod seçilerek aktif edilebilmektedir.
360
World Of Tanks-Şikayet Sistemi
Serhat Ç.
15 Aralık 2014 14:11
Bu sistem, oyuncuların birbirlerini e-posta ya da portal aracılığı ile teknik destek ekibiyle iletişim kurmak gibi uzun süreli bir süreçten geçmeden hızlıca ve kolayca rapor edebilmesini sağlar.
Sistem, insanların birden fazla asılsız rapor göndermesini engellemek için tasarlanmış bir derecelendirme sistemi kullanır. Günlük sadece sınırlı sayıda şikayet gönderilebilir. ‘Kullanılmayan’ şikayet hakkı devredilmez ve biriktirilemez.
Her oyuncu bir ispiyonculuk sıralamasına sahiptir. Bu sıralama yanlış şikayetlerde bulununca düşer ve haklı şikayetlerde bulununca artar. Hiçbir şikayet işlenmemiş ise, sıralama değişmez. Çok düşük bir skora sahip olan oyuncular cezalandırılacaktır. Oyuncu başına günlük (savaş başına) şikayet sayısı sınırlandırılmıştır ve sıralamaya bağlıdır.
Tüm raporların oyuncunun sıralamasına bakılmaksızın araştırıldığını göz önünde bulundurun.
Geçerli bir şikayet gönderen oyuncunun sıralaması artarken, yanlış bir şikayet göndermesi oyuncunun sıralamasında bir düşüşe sebep olacaktır. Düşük sıralamaya sahip oyuncuların şikayet sistemini kullanmaları yasaklanabilir ve eğer gelecekte şikayet göndermek isterlerse standart e-posta sürecinden geçmeleri gerekebilir.
Rütbeli savaşlar sırasında savaş ekranında tam bir şikayet arayüzü mevcuttur (eğitim odaları hariç her şey) ve garaj ekranında bu arayüzün sınırlı bir sürümü yer almaktadır. «Ctrl» tuşuna basarak ve rapor etmek istediğiniz oyuncunun ismini sağ tıklayarak bir şikayet gönderebilirsiniz. İspiyoncular ayrı bir pencerede açılan içerik menüsünde bulunan çeşitli şikayet seçeneklerinden birini seçebilir. Sadece önceden belirlenmiş seçenekler kullanılabilir. Giriş alanları mevcut değildir.
Şikayet seçenekleri, kullanım sıklığına göre sıralanmış olarak aşağıdaki gibidir:


  1. Hakaret ve provokasyon
  2. Adaletsiz oyun
  3. Takım hasarı
  4. Bot


Hakaret veya provokasyon
Bu sohbet günlükleri ile ilgili bir şikayettir: Küfür filtreleri, kişisel hakaretler ve benzerleri. Aynı oyuncu hakkındaki çok sayıda şikayet, gerekli işlemin yapılabilmesi için oyuncunun sohbet günlüklerinin incelenmesine yol açacaktır.
Adaletsiz oyun
Bu, bilinçli olarak kendi takımındaki araçları engelleyen ya da bir takımın yer ve hasar durumu bilgisini başka takımlara ileten, takımınızda bulunan biri hakkındaki bir şikayettir. Bunların tümü oyun kurallarının ihlali olarak kabul edilmektedir. 
Takım hasarı
Kendi takımınızın araçlarına bilinçli olarak hasar vermek oyunda otomatik olarak takip edilmektedir; bu yüzden normal olarak bunu raporlamanıza gerek yoktur. Ancak, eğer birisinin arka arkaya bilinçli olarak takım hasarına sebep olduğunu düşünüyorsanız, o zaman lütfen rapor edin.
Bot
Eğer bir oyuncunun bot (oyunu oynamak için otomatik bir yazılım kullanan biri) olduğundan şüpheleniyorsanız, o halde lütfen bir rapor gönderin. Oyuncu, çeşitli istatistiklere göz atan (ortalama tecrübe, tahrip edilen ve hasar verilen tank sayısı vb. gibi) bir botmaster arama sistemi kullanılarak incelenecektir.
Şikayet işleme şeması
Hiçbir şikayet ayrı ayrı kabul edilmez. Oyun yöneticileri "Oyuncu John Doe, Jane Doe'yu en sevdiği Tiger'ına zorbalık etmekle suçladı." gibi girdiler almaz. İnceleme süreci istatistikseldir ve şikayetler kullanıcı günlüklerine dayanmaktadır.
Şikayet incelemesi günlük, birleştirilmiş istatistikler üzerine kuruludur. Oyun yöneticileri günlük bir şikayet listesi oluşturur ve değişik insanlardan gelen birden fazla rapora konu olan oyunculara öncelik verir. Oyun yöneticileri şikayetlerin geçerliliğini kontrol etmek için bazı araçlar kullanır ve daha sonra bu şikayetleri geçerli ya da geçersiz olarak işaretler. Şikayet işleme koyulduktan sonra, yaptırımlar uygulanabilir ve rapor eden oyuncu şikayet sıralamasına yönelik bir düzenlemeye maruz kalır. 
Günlükler yalnızca sınırlı bir süre boyunca tutulduğu için, bir şikayetin maksimum incelenme süresi 14 gündür. Bu süreden sonra, işlenmeyen her şikayet silinmektedir ve ispiyoncunun sıralaması değişmeden kalır.
Not: Sesli sohbetteki küfürlü konuşma şikayetleri incelenmemektedir.
Sergen B.
8 Mart 2015 13:19
Şikayet Sistemi Çok Güzel Bu Konuda Oyuna Çok Bakıyorlar :)